Berta Sándor
A Web 2.0 nem kommunikációs csodaszer
Nemzetközi szakértők szerint a gyakran dicsért Web 2.0 közel sem tökéletes és a cégek számára nem jelent kommunikációs csodaszert, de a jelentősége ennek ellenére vitathatatlan.
"A közösségi honlapoknak hiába van sok felhasználójuk, attól még koránt sem minősülnek Szent Grálnak" - nyilatkozta Mirko Lange, a talkabout communications cég ügyvezetője. A szakember szerint a közösségi hálózatokkal kapcsolatos őrület miatt sokan jelentős mértékben túlbecsülik azok vállalati kommunikációban és marketingben kifejtett hasznát, illetve maguknak a hálózatoknak, elsősorban a Facebooknak az értékét. Tény, hogy számos esetben sikeresen alkalmazhatók a közösségi médiák a céges kommunikációban, de sok embernek semmi kedve nincs ezeken az oldalakon bizonyos ismert márkákról beszélgetniük.
Lange hangsúlyozta: a vállalatok csak akkor lehetnek sikeresek a közösségi oldalakon, ha betartanak bizonyos szabályokat. Bármelyik vállalat sikeres lehet az interneten is, de csak akkor, ha fontos témákat vet fel. Ezeket a kérdéseket azonban jól kell bemutatni, mindehhez pedig kreativitásra és szenvedélyre van szükség, azonban a sikerre még így sincsen garancia. Napjainkban gyakran hálózatba kötött kommunikációról beszélnek, de jelentősen túlértékelik a különböző portálok és a platformok szerepét és jelentőségét.
Egy másik szakértő, Bejmain Loos szerint viszont pont az internetes közösségben rejlik bizonyos márkák ereje. "A márka egyenlő a közösséggel. A közösségi weben ugyanis az emberek befolyásolják a márkaképzést. Egy márka fentről való felépítése már nem működik. Ezek már közösségi tartalmak" - mondta Loos. Az leszögezhető, hogy amelyik vállalat nem jelenik meg a Facebookon vagy a Twitteren könnyen lépéshátrányba kerülhet konkurenseivel szemben. Ugyanakkor az is igaz, hogy önmagában nem célszerű csak ezekre a platformokra építeni egy cégcsoport marketingjét. Ennek az arany középútnak a megtalálása a legnehezebb.
"A közösségi honlapoknak hiába van sok felhasználójuk, attól még koránt sem minősülnek Szent Grálnak" - nyilatkozta Mirko Lange, a talkabout communications cég ügyvezetője. A szakember szerint a közösségi hálózatokkal kapcsolatos őrület miatt sokan jelentős mértékben túlbecsülik azok vállalati kommunikációban és marketingben kifejtett hasznát, illetve maguknak a hálózatoknak, elsősorban a Facebooknak az értékét. Tény, hogy számos esetben sikeresen alkalmazhatók a közösségi médiák a céges kommunikációban, de sok embernek semmi kedve nincs ezeken az oldalakon bizonyos ismert márkákról beszélgetniük.
Lange hangsúlyozta: a vállalatok csak akkor lehetnek sikeresek a közösségi oldalakon, ha betartanak bizonyos szabályokat. Bármelyik vállalat sikeres lehet az interneten is, de csak akkor, ha fontos témákat vet fel. Ezeket a kérdéseket azonban jól kell bemutatni, mindehhez pedig kreativitásra és szenvedélyre van szükség, azonban a sikerre még így sincsen garancia. Napjainkban gyakran hálózatba kötött kommunikációról beszélnek, de jelentősen túlértékelik a különböző portálok és a platformok szerepét és jelentőségét.
Egy másik szakértő, Bejmain Loos szerint viszont pont az internetes közösségben rejlik bizonyos márkák ereje. "A márka egyenlő a közösséggel. A közösségi weben ugyanis az emberek befolyásolják a márkaképzést. Egy márka fentről való felépítése már nem működik. Ezek már közösségi tartalmak" - mondta Loos. Az leszögezhető, hogy amelyik vállalat nem jelenik meg a Facebookon vagy a Twitteren könnyen lépéshátrányba kerülhet konkurenseivel szemben. Ugyanakkor az is igaz, hogy önmagában nem célszerű csak ezekre a platformokra építeni egy cégcsoport marketingjét. Ennek az arany középútnak a megtalálása a legnehezebb.