Felföldi Beáta
Elégedetlenek az emberek a közösségi oldalakkal
Amerikában egy vásárlók elégedettségét vizsgáló csoport jelentése szerint a közösségi oldalak ugyan népszerűek, viszont a felhasználók mégsem elégedettek azok szolgáltatásaival.
Az 1994-ben alapított ACSI (American Customer Satisfaction Index) elégedettségi indexe több, mint 70 000 vásárló véleményére alapozva közli a vizsgált területek eredményét, amit egy 1-től 100-ig terjedő skálán jelenítenek meg. Az ACSI eddig az internetes portálokon, kereső felületeken, valamint a hír és információs oldalakon mérte az emberek elégedettségi szintjét, 2010 az első év, hogy a közösségi oldalakat is figyelik.
Az elsősorban vizsgált oldalak a Facebook, a MySpace, a Wikipedia és a YouTube voltak. Az eredmény azt mutatta, hogy a felhasználók a közösségi oldalakkal vannak a legkevésbé megelégedve, hiszen ez a kategória átlagosan csak 70 pontot ért el. Ellenben a keresőfelületek, mint Google és vetélytársa, a Bing 80 , illetve 77 pontot értek el. Az információs oldalak, mint az MSN vagy az Ask.com 75 és 73 pontot kaptak.
Az ACSI felmérése szerint a közösségi oldalak kategóriájának legjobb helyezettje a Wikipedia, azt pedig a YouTube követi. A Wikipedia meglepően magas, 77-es értéket kapott, amit a szervezet annak tud be, hogy az oldal tartalmát az emberek folyamatosan bővítik, míg felhasználói felülete eközben változatlan, a megszokott marad. Emellett a nonprofit státusza miatt nem díszítik reklámfelületek az oldalt. Az elégedettségi rangsorban a következő a YouTube, 73-as értékkel. A statisztikák szerint évente körülbelül 200 millió amerikai, regisztrált felhasználó tölt fel videókat a felületre.
Közösségi oldalak terén a ranglétra alján található a Facebook és a MySpace, amik elégedettségi értéke alig 64, illetve 63 pont. Annak ellenére, hogy mindkét oldal rengeteg felhasználót tudhat magáénak - a Facebookot körülbelül 500 millióan használják világszerte -, a biztonsági hiányosságok, a sok reklám és a sokszor változó felhasználói felület miatt a megelégedettségi szint nagyon alacsony.
Az 1994-ben alapított ACSI (American Customer Satisfaction Index) elégedettségi indexe több, mint 70 000 vásárló véleményére alapozva közli a vizsgált területek eredményét, amit egy 1-től 100-ig terjedő skálán jelenítenek meg. Az ACSI eddig az internetes portálokon, kereső felületeken, valamint a hír és információs oldalakon mérte az emberek elégedettségi szintjét, 2010 az első év, hogy a közösségi oldalakat is figyelik.
Az elsősorban vizsgált oldalak a Facebook, a MySpace, a Wikipedia és a YouTube voltak. Az eredmény azt mutatta, hogy a felhasználók a közösségi oldalakkal vannak a legkevésbé megelégedve, hiszen ez a kategória átlagosan csak 70 pontot ért el. Ellenben a keresőfelületek, mint Google és vetélytársa, a Bing 80 , illetve 77 pontot értek el. Az információs oldalak, mint az MSN vagy az Ask.com 75 és 73 pontot kaptak.
Az ACSI felmérése szerint a közösségi oldalak kategóriájának legjobb helyezettje a Wikipedia, azt pedig a YouTube követi. A Wikipedia meglepően magas, 77-es értéket kapott, amit a szervezet annak tud be, hogy az oldal tartalmát az emberek folyamatosan bővítik, míg felhasználói felülete eközben változatlan, a megszokott marad. Emellett a nonprofit státusza miatt nem díszítik reklámfelületek az oldalt. Az elégedettségi rangsorban a következő a YouTube, 73-as értékkel. A statisztikák szerint évente körülbelül 200 millió amerikai, regisztrált felhasználó tölt fel videókat a felületre.
Közösségi oldalak terén a ranglétra alján található a Facebook és a MySpace, amik elégedettségi értéke alig 64, illetve 63 pont. Annak ellenére, hogy mindkét oldal rengeteg felhasználót tudhat magáénak - a Facebookot körülbelül 500 millióan használják világszerte -, a biztonsági hiányosságok, a sok reklám és a sokszor változó felhasználói felület miatt a megelégedettségi szint nagyon alacsony.