Felföldi Beáta
Az üzleti világ jövője a közösségi oldalakban rejlik
A Facebookhoz és a Twitterhez hasonló közösségi oldalak egyre nagyobb szerepet kapnak az üzleti életben, véli a Nielsen piackutató intézet. A vállalat arra ösztönözné a cégeket, hogy minél hamarabb használják ki ezen felületek adta lehetőségeket.
A Nielsen felmérése szerint négyből három ember átlagosan havonta hat órát tölt el valamely internetes közösségi oldalon, mint a Facebook, a YouTube, vagy a Wikipedia. "Ezen oldalak napról napra nagyobb szerepek kapnak. Sokan az ott leírt vélemények alapján döntik el, mire érdemes pénzt kiadniuk" - nyilatkozta Charles Buchwalter, a Nielsen japán részlegének ügyvezetője. "Egyre többen ismerik fel a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket Eme "véleménytárak" hatása megállíthatatlanul nő és mi sem tudjuk megjósolni, hogy ez a folyamat milyen eredményhez vezethet" - tette hozzá.
A Nielsen felmérése szerint a család és a barátok véleménye után az internetes információk játsszák a legnagyobb szerepet egy-egy vásárlással kapcsolatos döntés meghozatalában, mely ezzel a harmadik legfontosabb forrásnak számít az emberek számára. Kína, India és Japán területén az online megjelenő véleményeknek és visszajelzéseknek hatalmas hatása van az elektronikus cikkek, kozmetikumok, autók és többek között az élelmiszerek megvételében. Átlagosan a vásárlók 32%-a a munkahelyén nézi meg a kereskedelmi oldalak hirdetményeit vagy csupán a leveleit, barátok, ismerősök hozzászólásait. 31% otthonról, nyugodt körülmények között böngészi a kínálatot és azokról a különböző állásfoglalásokat.
"Ezen kutatások világosan megmutatják, hogy a kereskedelmi oldalakat a cégeknek is nagyon komolyan kell vennie, hiszen az üzleti életben rendkívül nagy előnyt jelenthet számukra" - állította Megan Clarken, a Nielsen ázsiai részlegének egyik igazgatója. "A vállalatok nem tehetik meg, hogy csak távolról figyelik az események menetét és nem ragadják meg a közösségi felületek adta lehetőségeket" - emelte ki Clarken. Buchwalter azt is hozzátette, hogy szerinte a Facebook jóval több, mint az internetes média egyik reklámfelülete, hiszen egyre több vállalat alkalmazza a szolgáltatásait, és a bennük rejlő lehetőségeket kihasználva komoly profitra tesznek szert.
A Nielsen felmérése szerint négyből három ember átlagosan havonta hat órát tölt el valamely internetes közösségi oldalon, mint a Facebook, a YouTube, vagy a Wikipedia. "Ezen oldalak napról napra nagyobb szerepek kapnak. Sokan az ott leírt vélemények alapján döntik el, mire érdemes pénzt kiadniuk" - nyilatkozta Charles Buchwalter, a Nielsen japán részlegének ügyvezetője. "Egyre többen ismerik fel a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket Eme "véleménytárak" hatása megállíthatatlanul nő és mi sem tudjuk megjósolni, hogy ez a folyamat milyen eredményhez vezethet" - tette hozzá.
A Nielsen felmérése szerint a család és a barátok véleménye után az internetes információk játsszák a legnagyobb szerepet egy-egy vásárlással kapcsolatos döntés meghozatalában, mely ezzel a harmadik legfontosabb forrásnak számít az emberek számára. Kína, India és Japán területén az online megjelenő véleményeknek és visszajelzéseknek hatalmas hatása van az elektronikus cikkek, kozmetikumok, autók és többek között az élelmiszerek megvételében. Átlagosan a vásárlók 32%-a a munkahelyén nézi meg a kereskedelmi oldalak hirdetményeit vagy csupán a leveleit, barátok, ismerősök hozzászólásait. 31% otthonról, nyugodt körülmények között böngészi a kínálatot és azokról a különböző állásfoglalásokat.
"Ezen kutatások világosan megmutatják, hogy a kereskedelmi oldalakat a cégeknek is nagyon komolyan kell vennie, hiszen az üzleti életben rendkívül nagy előnyt jelenthet számukra" - állította Megan Clarken, a Nielsen ázsiai részlegének egyik igazgatója. "A vállalatok nem tehetik meg, hogy csak távolról figyelik az események menetét és nem ragadják meg a közösségi felületek adta lehetőségeket" - emelte ki Clarken. Buchwalter azt is hozzátette, hogy szerinte a Facebook jóval több, mint az internetes média egyik reklámfelülete, hiszen egyre több vállalat alkalmazza a szolgáltatásait, és a bennük rejlő lehetőségeket kihasználva komoly profitra tesznek szert.