Berta Sándor
YouTube-csatornát indított a Bundeswehr
A német hadsereg úgy döntött, hogy a népszerű videomegosztó portálon is bemutatja magát és Karl-Theodor zu Guttenberg védelmi minisztert. A cél az, hogy kedvező képet alakítsanak ki a fegyvernemről.
A látogatók jelenleg hat kategóriában összesen 80 felvételt tekinthetnek meg a Bundeswehr YouTube-oldalán. A videókat a bwtv, a német hadsereg saját televíziós adójának munkatársai készítették. A hivatalos indoklás alapján a szaktárca azért döntött így, mert "átfogó, valósághű és mindenekelőtt áttekinthető módon akarták bemutatni a Bundeswehr mindennapjait". Emellett az is a célok között szerepelt, hogy az anyagok - amennyire csak lehet - bepillantást nyújtsanak a katonák életébe.
A YouTube-csatornán hat tematikus kategória van, ezek többek között a német hadsereg bevetéseivel, a kiképzéssel és a katonai szolgálattal foglalkoznak. A videók mindegyike tárgyilagos hangvételű és hasonlít a nagy televíziók híreihez, maga a portál viszont inkább színes, sok kisebb méretű ablakkal és lehetővé teszi, hogy bárki bármelyik anyaghoz megjegyzéseket írhasson.
A honlapon aktuális témák is szerepelnek, így például a Bundeswehr afganisztáni bevetéseiről vagy a hadkötelezettségről szóló vita. Ezenkívül az oldal - elsősorban a fiatalok körében - szeretne javítani a német hadsereg imázsán is, s minél jobban meghatározni önmagát és a jövőbeli céljait. Erre mindenképpen szükség van, ugyanis a jelenleg a YouTube-on található rockzenével aláfestett, fiatal katonákat és "bikaszerű gépeket" bevetés közben bemutató amatőr filmek nem igazán nyerték el a német fegyveres erők vezetőinek tetszését.
Korábban más államok is igyekeztek kihasználni az internetben rejlő lehetőségeket. Az amerikai tengerészgyalogság és a brit hadsereg interaktív toborzásba kezdett. A módszer nem csak a fegyveres erőknél, hanem a titkosszolgálatoknál is népszerű. Kifejezetten a gyerekeket célozta meg kampányaiban a CIA, az NSA, és a DIA, míg szintén a világhálót használta tagtoborzásra a Sin Bét izraeli belbiztonsági szolgálat és a horvát titkosrendőrség (SOA).
A látogatók jelenleg hat kategóriában összesen 80 felvételt tekinthetnek meg a Bundeswehr YouTube-oldalán. A videókat a bwtv, a német hadsereg saját televíziós adójának munkatársai készítették. A hivatalos indoklás alapján a szaktárca azért döntött így, mert "átfogó, valósághű és mindenekelőtt áttekinthető módon akarták bemutatni a Bundeswehr mindennapjait". Emellett az is a célok között szerepelt, hogy az anyagok - amennyire csak lehet - bepillantást nyújtsanak a katonák életébe.
A YouTube-csatornán hat tematikus kategória van, ezek többek között a német hadsereg bevetéseivel, a kiképzéssel és a katonai szolgálattal foglalkoznak. A videók mindegyike tárgyilagos hangvételű és hasonlít a nagy televíziók híreihez, maga a portál viszont inkább színes, sok kisebb méretű ablakkal és lehetővé teszi, hogy bárki bármelyik anyaghoz megjegyzéseket írhasson.
A honlapon aktuális témák is szerepelnek, így például a Bundeswehr afganisztáni bevetéseiről vagy a hadkötelezettségről szóló vita. Ezenkívül az oldal - elsősorban a fiatalok körében - szeretne javítani a német hadsereg imázsán is, s minél jobban meghatározni önmagát és a jövőbeli céljait. Erre mindenképpen szükség van, ugyanis a jelenleg a YouTube-on található rockzenével aláfestett, fiatal katonákat és "bikaszerű gépeket" bevetés közben bemutató amatőr filmek nem igazán nyerték el a német fegyveres erők vezetőinek tetszését.
Korábban más államok is igyekeztek kihasználni az internetben rejlő lehetőségeket. Az amerikai tengerészgyalogság és a brit hadsereg interaktív toborzásba kezdett. A módszer nem csak a fegyveres erőknél, hanem a titkosszolgálatoknál is népszerű. Kifejezetten a gyerekeket célozta meg kampányaiban a CIA, az NSA, és a DIA, míg szintén a világhálót használta tagtoborzásra a Sin Bét izraeli belbiztonsági szolgálat és a horvát titkosrendőrség (SOA).