Berta Sándor
1 millió 3D-s televíziót értékesítene idén a Panasonic
A japán szórakoztató elektronikai gyártó a párizsi French Open Grand Slam torna kezdetével egy időben indította el 3D-s televízió kampányát.
"Azt várjuk, hogy az idei esztendő végéig kereken egymillió 3 dimenziós televíziót tudunk majd eladni világszerte" - jelentette ki Laurent Abadie, a Panasonic Europe vezérigazgatója, aki egyben a Panasonic Corporation második számú vezetője. A vezető úgy vélte, hogy a kampány akkor lesz sikeres, ha a készülékekhez sikerül megfelelő minőségű és mennyiségű tartalmat is biztosítani. A kampányhoz csatlakozott a Eurosport csoport is, amelynek elnök-vezérigazgatója, Laurent-Eric Le Lay meg volt győződve arról, hogy a tenisz mellett sikerül majd más sportágakat is a 3D-s közvetítésekkel kompatibilissé tenni. "Elsősorban a futballra, a kosárlabdára, a baseballra, a golfra és a rögbire gondolunk" - közölte Le Lay.
A párizsi French Opent a Eurosport és az Orange egyaránt 3D-ben közvetíti. A felhasználók a nem mindennapi élményt több, mint 3000 európai szórakoztató elektronikai kereskedőnél tesztelhetik. Emellett az ágazatnak komoly fellendülést hozhatnak az olyan 3 dimenziós filmek, mint az Avatar. 2010 végéig várhatóan 50 3D-s film jelenik meg Blu-ray lemezeken.
A tendencia Tom Morrod, a Screen Digest technológiai elemzője szerint közel sem meglepő, a 3D-s technológia ugyanis képes lehet az áttörésre. A szakember elmondta, hogy a következő öt évben arra számítanak Európában, hogy az értékesített televíziók 20-25 százaléka már 3D-s megjelenítésre képes készülék lesz. Ennek ellenére 3D-s őrületről nem beszélhetünk, ennek oka, hogy a legtöbb 3 dimenziós televízióhoz különleges szemüvegre van szükség. Egyelőre kérdéses tehát, hogy mikor jelennek meg a piacon és terjednek el speciális szemüveg nélkül is 3D-s képet megjelenítő készülékek.
Ezenkívül az is tisztázatlan, hogy mennyire terheli meg a szervezetet a hosszú ideig tartó 3D-s tévézés, ebben a kérdésben ugyanis megoszlik a szakértők véleménye. A japán kormány, a Toshiba, a Sharp és a Hitachi, illetve a Samsung nemrég egyenesen a 3D technológia mellékhatásaira igyekezett felhívni a figyelmet. Emellett van még egy másik komoly probléma, ez pedig a rendkívül magas ár. Az 50 colos képátlójú Panasonic TX-P50VT20 például kereken 2500 euróba kerül, ráadásul alig lehet kapni, mivel az első darabokat már elkapkodták. Azonban a fejlesztők nem állnak le, a japán gyártó a berlini IFA kiállításon már egy 152 colos 3D-s televíziót akar bemutatni.
"Azt várjuk, hogy az idei esztendő végéig kereken egymillió 3 dimenziós televíziót tudunk majd eladni világszerte" - jelentette ki Laurent Abadie, a Panasonic Europe vezérigazgatója, aki egyben a Panasonic Corporation második számú vezetője. A vezető úgy vélte, hogy a kampány akkor lesz sikeres, ha a készülékekhez sikerül megfelelő minőségű és mennyiségű tartalmat is biztosítani. A kampányhoz csatlakozott a Eurosport csoport is, amelynek elnök-vezérigazgatója, Laurent-Eric Le Lay meg volt győződve arról, hogy a tenisz mellett sikerül majd más sportágakat is a 3D-s közvetítésekkel kompatibilissé tenni. "Elsősorban a futballra, a kosárlabdára, a baseballra, a golfra és a rögbire gondolunk" - közölte Le Lay.
A párizsi French Opent a Eurosport és az Orange egyaránt 3D-ben közvetíti. A felhasználók a nem mindennapi élményt több, mint 3000 európai szórakoztató elektronikai kereskedőnél tesztelhetik. Emellett az ágazatnak komoly fellendülést hozhatnak az olyan 3 dimenziós filmek, mint az Avatar. 2010 végéig várhatóan 50 3D-s film jelenik meg Blu-ray lemezeken.
A tendencia Tom Morrod, a Screen Digest technológiai elemzője szerint közel sem meglepő, a 3D-s technológia ugyanis képes lehet az áttörésre. A szakember elmondta, hogy a következő öt évben arra számítanak Európában, hogy az értékesített televíziók 20-25 százaléka már 3D-s megjelenítésre képes készülék lesz. Ennek ellenére 3D-s őrületről nem beszélhetünk, ennek oka, hogy a legtöbb 3 dimenziós televízióhoz különleges szemüvegre van szükség. Egyelőre kérdéses tehát, hogy mikor jelennek meg a piacon és terjednek el speciális szemüveg nélkül is 3D-s képet megjelenítő készülékek.
Ezenkívül az is tisztázatlan, hogy mennyire terheli meg a szervezetet a hosszú ideig tartó 3D-s tévézés, ebben a kérdésben ugyanis megoszlik a szakértők véleménye. A japán kormány, a Toshiba, a Sharp és a Hitachi, illetve a Samsung nemrég egyenesen a 3D technológia mellékhatásaira igyekezett felhívni a figyelmet. Emellett van még egy másik komoly probléma, ez pedig a rendkívül magas ár. Az 50 colos képátlójú Panasonic TX-P50VT20 például kereken 2500 euróba kerül, ráadásul alig lehet kapni, mivel az első darabokat már elkapkodták. Azonban a fejlesztők nem állnak le, a japán gyártó a berlini IFA kiállításon már egy 152 colos 3D-s televíziót akar bemutatni.