Berta Sándor
Egyre több netképes televízió talál gazdára
Az internet fokozatosan meghódítja a nappalit és ma már a felhasználók egy része elvárja, hogy akár a televízióján is megjeleníthesse az online tartalmakat.
A GfK piackutató intézet adatai szerint tavaly 550 000 netképes televíziót értékesítettek Németországban, idén pedig ez a szám könnyen elérheti a 2 milliót. Mindez azt jelenti, hogy az idén eladott televíziók húsz százaléka már alkalmas a webes tartalmak megjelenítésére. A folyamat ráadásul folyamatosan erősödik, hiszen a BITKOM szakmai szervezet becslése alapján 2011-ben már kereken 4 millió netképes televízió talál majd gazdára.
"A televízió és az internet egyre inkább összenő. A hibrid eszközök segítségével az interneten elérhető filmek is megtekinthetővé válnak közvetlenül a televízió képernyőjén" - nyilatkozta Achim Berg, a BITKOM alelnöke. A megoldás előnye, hogy így azok is hozzáférhetnek az online cikkekhez, hírekhez, videókhoz, képekhez és más anyagokhoz, akiknek nincsen számítógépük vagy minél kevesebbet szeretnék használni.
A gyártók a közeljövőben egyetlen egységes szabványt dolgoznak majd ki, ez lesz a Hybrid Broadcast Broadband TV (HbbTV). Ennek köszönhetően az összes honlap televízión való megjelenítésre is alkalmas lesz és a felhasználók akár egy távirányítóval is lapozhatnak az elérhető tartalmak között. A netképes hibrid televíziók jellemzője, hogy a klasszikus antennabemenetük mellett van egy LAN-portjuk is és így akár az otthoni hálózatokkal is, vagy közvetlenül a DSL-kapcsolatokkal is összeköthetők. Azoknak sem kell lemondaniuk a televíziós internetezésről, akiknek hagyományos készülékük van. Nekik segíthetnek majd az úgynevezett hibrid Set-Top-Boxok.
Az első netképes televíziók 2009 elején jelentek meg a piacon és a piaci részesedésük tavaly áprilisra elérte a 3 százalékot, decemberben pedig már minden hetedik LCD- vagy plazmatelevíziónak volt LAN-portja. A fejlődésre jellemző, hogy a netképes televíziók piaci részesedése az idei év végére elérheti a 40 százalékot. A Quixel Research amerikai piackutató cég tavaly augusztusi felméréséből kiderült, hogy 40 százalékkal nőtt a televíziógyártók webképes készülékekből származó forgalma és az összeg meghaladta az 1 milliárd dollárt.
A piac növekvő fontosságát mutatja, hogy tavaly netképes televíziót mutatott be az Intel és a Yahoo, a Samsung, valamint az LG. Emellett egyre gyakoribb az is, hogy a gyártók és a tartalomszolgáltatók együttműködnek.
A GfK piackutató intézet adatai szerint tavaly 550 000 netképes televíziót értékesítettek Németországban, idén pedig ez a szám könnyen elérheti a 2 milliót. Mindez azt jelenti, hogy az idén eladott televíziók húsz százaléka már alkalmas a webes tartalmak megjelenítésére. A folyamat ráadásul folyamatosan erősödik, hiszen a BITKOM szakmai szervezet becslése alapján 2011-ben már kereken 4 millió netképes televízió talál majd gazdára.
"A televízió és az internet egyre inkább összenő. A hibrid eszközök segítségével az interneten elérhető filmek is megtekinthetővé válnak közvetlenül a televízió képernyőjén" - nyilatkozta Achim Berg, a BITKOM alelnöke. A megoldás előnye, hogy így azok is hozzáférhetnek az online cikkekhez, hírekhez, videókhoz, képekhez és más anyagokhoz, akiknek nincsen számítógépük vagy minél kevesebbet szeretnék használni.
A gyártók a közeljövőben egyetlen egységes szabványt dolgoznak majd ki, ez lesz a Hybrid Broadcast Broadband TV (HbbTV). Ennek köszönhetően az összes honlap televízión való megjelenítésre is alkalmas lesz és a felhasználók akár egy távirányítóval is lapozhatnak az elérhető tartalmak között. A netképes hibrid televíziók jellemzője, hogy a klasszikus antennabemenetük mellett van egy LAN-portjuk is és így akár az otthoni hálózatokkal is, vagy közvetlenül a DSL-kapcsolatokkal is összeköthetők. Azoknak sem kell lemondaniuk a televíziós internetezésről, akiknek hagyományos készülékük van. Nekik segíthetnek majd az úgynevezett hibrid Set-Top-Boxok.
Az első netképes televíziók 2009 elején jelentek meg a piacon és a piaci részesedésük tavaly áprilisra elérte a 3 százalékot, decemberben pedig már minden hetedik LCD- vagy plazmatelevíziónak volt LAN-portja. A fejlődésre jellemző, hogy a netképes televíziók piaci részesedése az idei év végére elérheti a 40 százalékot. A Quixel Research amerikai piackutató cég tavaly augusztusi felméréséből kiderült, hogy 40 százalékkal nőtt a televíziógyártók webképes készülékekből származó forgalma és az összeg meghaladta az 1 milliárd dollárt.
A piac növekvő fontosságát mutatja, hogy tavaly netképes televíziót mutatott be az Intel és a Yahoo, a Samsung, valamint az LG. Emellett egyre gyakoribb az is, hogy a gyártók és a tartalomszolgáltatók együttműködnek.