SG.hu
A sportközvetítések igénylik leginkább a 3D technikát
A Roland Garros, Nyílt Grand Slam Teniszbajnokság összeurópai közvetítése a 3D-műsorközlés ősbemutatója lesz.
A Screen Digest mai napon kiadott Fehér Könyve szerint a háromdimenziós műsorközlési ipar legnagyobb hajtóereje a 3D-sportközvetítés lesz. Mivel az összes tervezett 3D-csatorna 80%-a a sporteseményekre összpontosít, így várhatóan az élő, háromdimenziós sportközvetítések elérhetősége jelentős hatással lesz a 3D-adások otthoni nézettségére. A kutatás szeirnt a nagyobb nyugati országok háztartásainak mintegy negyede rendelkezni majd 3D-s tévékészülékkel 2014 végére. A 3D-s tv-k terjedését ugyanakkor nagymértékben befolyásolják az ilyen formátumban elérhető tartalmak is, mivel ez fontos szempont a vásárlási döntések meghozásánál. A futball, az amerikai foci és a golf mellett a Screen Digest elemzése szerint a teniszbajnokságok közvetítése lehet a 3D-ipar fő motorja.
Ezeknek a nagy sporteseményeknek az élő, háromdimenziós közvetítésében a Panasonic Európa-szerte vezető szerepet vállal: a Francia Teniszszövetséggel (Fédération Française de Tennis, FFT), valamint az Orange és a Eurosport csatornával együttműködésben bemutatja az első olyan többnapos európai sportrendezvényt, amelyet élő 3D-ben vesznek fel, és az Eutelsat HOT BIRD, illetve az Astra műholdon keresztül közvetítenek.
Az Orange tévé által a Roland Garros helyszínén készített 3D-felvételek egész Franciaország területén élőben, ADSL-kapcsolaton és optikai szálon kerülnek továbbításra a csatorna előfizetőihez az új, külön erre a célra létrehozott 3D TV szolgáltatáson keresztül. Emellett műholdas adással a Eurosport is közvetíti az élő 3D-jelet az Európa többi országában található több mint 3 000 üzlet VT20-as televízióihoz, melynek megvalósulásában az Eutelsat és az Astra nyújtott segítséget.
"Az élő 3D-s sportközvetítések Európa-szerte gazdagabb élményt hoznak el a műsor követői számára: a következő két hét során a francia Nyílt Teniszbajnokság pályaszéli hangulatát elevenítjük meg közvetlenül a tévéképernyők előtt. A Panasonic-kal és az Orange tévével való együttműködés pedig új szabványt állít a jövő sportközvetítései elé" - magyarázta Laurent Eric Le Lay, a Eurosport Group elnök-vezérigazgatója. Ghislaine Le Rhun-Gautier, az Orange tévé 3D-projektjének igazgatója megjegyezte: "A Roland Garros tökéletes esemény csatornánk számára az első kimondottan háromdimenziós televízió szolgáltatás beindításához. Célunk, hogy innovációinknak köszönhetően vásárlóink minden platformunkon forradalmian új módon férhessenek hozzá a tartalmakhoz, és a 3D bevezetésével az Orange most teljesen új szintre emeli a tévénézés élményét."
A Screen Digest mai napon kiadott Fehér Könyve szerint a háromdimenziós műsorközlési ipar legnagyobb hajtóereje a 3D-sportközvetítés lesz. Mivel az összes tervezett 3D-csatorna 80%-a a sporteseményekre összpontosít, így várhatóan az élő, háromdimenziós sportközvetítések elérhetősége jelentős hatással lesz a 3D-adások otthoni nézettségére. A kutatás szeirnt a nagyobb nyugati országok háztartásainak mintegy negyede rendelkezni majd 3D-s tévékészülékkel 2014 végére. A 3D-s tv-k terjedését ugyanakkor nagymértékben befolyásolják az ilyen formátumban elérhető tartalmak is, mivel ez fontos szempont a vásárlási döntések meghozásánál. A futball, az amerikai foci és a golf mellett a Screen Digest elemzése szerint a teniszbajnokságok közvetítése lehet a 3D-ipar fő motorja.
Ezeknek a nagy sporteseményeknek az élő, háromdimenziós közvetítésében a Panasonic Európa-szerte vezető szerepet vállal: a Francia Teniszszövetséggel (Fédération Française de Tennis, FFT), valamint az Orange és a Eurosport csatornával együttműködésben bemutatja az első olyan többnapos európai sportrendezvényt, amelyet élő 3D-ben vesznek fel, és az Eutelsat HOT BIRD, illetve az Astra műholdon keresztül közvetítenek.
Az Orange tévé által a Roland Garros helyszínén készített 3D-felvételek egész Franciaország területén élőben, ADSL-kapcsolaton és optikai szálon kerülnek továbbításra a csatorna előfizetőihez az új, külön erre a célra létrehozott 3D TV szolgáltatáson keresztül. Emellett műholdas adással a Eurosport is közvetíti az élő 3D-jelet az Európa többi országában található több mint 3 000 üzlet VT20-as televízióihoz, melynek megvalósulásában az Eutelsat és az Astra nyújtott segítséget.
"Az élő 3D-s sportközvetítések Európa-szerte gazdagabb élményt hoznak el a műsor követői számára: a következő két hét során a francia Nyílt Teniszbajnokság pályaszéli hangulatát elevenítjük meg közvetlenül a tévéképernyők előtt. A Panasonic-kal és az Orange tévével való együttműködés pedig új szabványt állít a jövő sportközvetítései elé" - magyarázta Laurent Eric Le Lay, a Eurosport Group elnök-vezérigazgatója. Ghislaine Le Rhun-Gautier, az Orange tévé 3D-projektjének igazgatója megjegyezte: "A Roland Garros tökéletes esemény csatornánk számára az első kimondottan háromdimenziós televízió szolgáltatás beindításához. Célunk, hogy innovációinknak köszönhetően vásárlóink minden platformunkon forradalmian új módon férhessenek hozzá a tartalmakhoz, és a 3D bevezetésével az Orange most teljesen új szintre emeli a tévénézés élményét."