Felföldi Beáta
Hosszú sorokban várták az iPadot Európában és Ázsiában
Nagy-Britannia mellett Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Spanyolországban és Svájcban lehet a készüléket május 28-tól megvásárolni.
Hosszú sorokban várták az emberek az iPadot Európában ás Ázsiában. A lelkesen várakozó tömegben voltak tanulók, szakemberek, programozók. Mindenki csak arra várt, hogy a kezei közé kaparinthassa az iPadot tartalmazó vékony fekete dobozt. Miután megnyíltak a boltok ajtajai, a vásárlók gyakorlatilag "kifosztották" az Apple üzleteit Londonban, Párizsban, Frankfurtban és Tokióban. Nagy-Britanniában az Apple boltok egy órával hamarabb nyitottak ki, hogy a vásárlók minél hamarabb hozzájuthassanak a várt készülékhez. Néhány felhasználó - akik előrendelést adtak le - már csütörtökön megkapta a masinát, azonban csak csodálni tudták az iPad formáját, a gépet használni nem tudták. Az angliai mobilszolgáltatók, az O2 és az Orange csak pénteken aktiválták az eszközöket.
Az eredeti tervek szerint, Nagy-Britanniában már március végétől lehetett volna kapni az iPad-ot, de a hatalmas amerikai igények miatt ezt a dátumot áprilisra, majd május végére csúsztatták, így érthető, hogy a készüléket már nagyon várták az országban. Ezt mutatja, hogy a westfieldi Apple boltnál az első vásárló képes volt a fiát is beszervezni éjszakára, hogy biztosan ő lehessen reggel az első, aki átveszi a készüléket. Az iPhone szoftverével működő, 1,25 centiméter vastag, 9,7 colos, azaz 24,6 centiméter átmérőjű érintőképernyős készülék legegyszerűbb 16 gigabájtos változata Nagy-Britanniában 429 fontba (139 ezer forint) kerül.
Frankfurtban voltak, akik már hajnali 3 órakor kiálltak a cég boltja elé. Reggel 8-ra több, mint 450 türelmetlen vásárló várta, hogy az üzlet kinyisson, amit végül üdvrivalgással ünnepeltek meg. Tokióban, ahol egyébként is a legújabb, legkorszerűbb technikai vívmányokkal találkozhat az ember, körülbelül 1200-an egy emberként számoltak vissza, míg az óra 8 órát - a bolt nyitását - nem jelezte. Madridban már egy óra alatt elfogytak a készülékek, de Párizsban, a Louvre alatti Apple kirendeltségen sem kellett aggódni, hogy nem lesz elég vásárló.
Az iPad-ot elsősorban a kevéssé hozzáértő felhasználóknak tervezték, akik alkalmazhatják azt notebook-ként, e-könyv olvasónak, játszhatnak vagy zenét hallgathatnak rajta. A bluetooth, a Wi-Fi és a 3G adta lehetőségeket könnyedén kihasználhatják a 10 órás üzemidő mellett. Természetesen üzleti célra is alkalmazható, amit elősegít a beépített Microsoft Exchange, a céges adatokhoz való biztonságos hozzáférés lehetősége, valamint egy alkalmazás fejlesztő program, amivel a szakértők kimondottan a vállalat arculatának megfelelően tervezhetnek alkalmazásokat a munkatársaknak.
Az eszköz népszerűségére alapozva a brit Financial Times gazdasági napilap már elkészítette az elektronikus kiadás iPadre optimalizált változatát, amelyet eddig több mint 100 ezren töltöttek le Amerikában. Rob Grimshaw, a Financial Times online kiadásának ügyvezető igazgatója szerint a múlt héten a digitális változatra előfizetők 20 százaléka már iPadről adta le rendelését. Az elmúlt hetekben több haláleset is történt egy kínai gyárban , ahol többek között iPad alkatrészeket is gyártanak. Az eset nem vetett rossz fényt a pénteki eseményekre Európában és Ázsiában.
Hosszú sorokban várták az emberek az iPadot Európában ás Ázsiában. A lelkesen várakozó tömegben voltak tanulók, szakemberek, programozók. Mindenki csak arra várt, hogy a kezei közé kaparinthassa az iPadot tartalmazó vékony fekete dobozt. Miután megnyíltak a boltok ajtajai, a vásárlók gyakorlatilag "kifosztották" az Apple üzleteit Londonban, Párizsban, Frankfurtban és Tokióban. Nagy-Britanniában az Apple boltok egy órával hamarabb nyitottak ki, hogy a vásárlók minél hamarabb hozzájuthassanak a várt készülékhez. Néhány felhasználó - akik előrendelést adtak le - már csütörtökön megkapta a masinát, azonban csak csodálni tudták az iPad formáját, a gépet használni nem tudták. Az angliai mobilszolgáltatók, az O2 és az Orange csak pénteken aktiválták az eszközöket.
Az eredeti tervek szerint, Nagy-Britanniában már március végétől lehetett volna kapni az iPad-ot, de a hatalmas amerikai igények miatt ezt a dátumot áprilisra, majd május végére csúsztatták, így érthető, hogy a készüléket már nagyon várták az országban. Ezt mutatja, hogy a westfieldi Apple boltnál az első vásárló képes volt a fiát is beszervezni éjszakára, hogy biztosan ő lehessen reggel az első, aki átveszi a készüléket. Az iPhone szoftverével működő, 1,25 centiméter vastag, 9,7 colos, azaz 24,6 centiméter átmérőjű érintőképernyős készülék legegyszerűbb 16 gigabájtos változata Nagy-Britanniában 429 fontba (139 ezer forint) kerül.
Frankfurtban voltak, akik már hajnali 3 órakor kiálltak a cég boltja elé. Reggel 8-ra több, mint 450 türelmetlen vásárló várta, hogy az üzlet kinyisson, amit végül üdvrivalgással ünnepeltek meg. Tokióban, ahol egyébként is a legújabb, legkorszerűbb technikai vívmányokkal találkozhat az ember, körülbelül 1200-an egy emberként számoltak vissza, míg az óra 8 órát - a bolt nyitását - nem jelezte. Madridban már egy óra alatt elfogytak a készülékek, de Párizsban, a Louvre alatti Apple kirendeltségen sem kellett aggódni, hogy nem lesz elég vásárló.
Az iPad-ot elsősorban a kevéssé hozzáértő felhasználóknak tervezték, akik alkalmazhatják azt notebook-ként, e-könyv olvasónak, játszhatnak vagy zenét hallgathatnak rajta. A bluetooth, a Wi-Fi és a 3G adta lehetőségeket könnyedén kihasználhatják a 10 órás üzemidő mellett. Természetesen üzleti célra is alkalmazható, amit elősegít a beépített Microsoft Exchange, a céges adatokhoz való biztonságos hozzáférés lehetősége, valamint egy alkalmazás fejlesztő program, amivel a szakértők kimondottan a vállalat arculatának megfelelően tervezhetnek alkalmazásokat a munkatársaknak.
Az eszköz népszerűségére alapozva a brit Financial Times gazdasági napilap már elkészítette az elektronikus kiadás iPadre optimalizált változatát, amelyet eddig több mint 100 ezren töltöttek le Amerikában. Rob Grimshaw, a Financial Times online kiadásának ügyvezető igazgatója szerint a múlt héten a digitális változatra előfizetők 20 százaléka már iPadről adta le rendelését. Az elmúlt hetekben több haláleset is történt egy kínai gyárban , ahol többek között iPad alkatrészeket is gyártanak. Az eset nem vetett rossz fényt a pénteki eseményekre Európában és Ázsiában.