Berta Sándor
3D-s LCD-televízió a Sharptól
A japán elektronikai cég bemutatta a világ első négy alapszínt használó három dimenziós LCD-televízióját. A sárga szín használata miatt élénkebb képeket produkál versenytársainál.
A kijelzők és a televíziók általában három alapszínt (kék, zöld, piros) használnak, a Sharp azonban valami teljesen új dologgal rukkolt elő. A japán vállalat vezetői által bemutatott 3D-s LCD-tv képernyője ugyanis négy alapszínt (kék, zöld, piros, sárga) tud megjeleníteni. Az alkalmazott technológiának és a negyedik színnek abban van nagy szerepe, hogy a segítségével látványosabban jeleníthetők meg a különleges bőr- és sárga színárnyalatok, így sokkal élethűbb felvételekkel találkozhatnak a nézők.
Emellett az új készülék a nagyon magas fényereje miatt is különbözik az eddig bejelentett és a jelenleg kapható 3D-s televízióktól. Fényereje 1,8 százalékkal nagyobb, mint a hagyományos LCD-képernyők teljesítménye. A használt technológiát a januári CES kiállításon mutatta be a Sharp és azonnal nagy érdeklődést váltott ki a helyszínre kilátogató felhasználók és szakemberek körében.
A további újdonságok között meg kell említeni a japán elektronikai konszern három további technológiáját is. Az UV2A rendkívül magas kontrasztarányt és fényáteresztő képességet biztosít. Ezt egészíti ki a FRED nevű speciális 3D-jelfeldolgozó, valamint az úgynevezett Blacklight technológia. Az új 3D-s LCD-televízióhoz ezúttal jár a különleges szemüveg, mert az élmény a Sharp álláspontja szerint csak így az igazi. Az új modell Japánban várhatóan már nyáron kapható lesz, mivel a cég attól tart, hogy hamarosan hasonló termékekkel jelenhet meg a piacon az LG, a Panasonic, a Samsung és a Sony is.
Az RGBY-kijelző bemutatásán jelen volt Masafumi Matsumoto, a Sharp ügyvezető alelnöke, míg a technológiákról Shigeaki Mizushima, a cég menedzsere beszélt. A Sharp alig egy hete mutatta be a különleges szemüveg viselése nélkül is tökéletes 3 dimenziós megjelenítést nyújtó LCD-érintőképernyőjét, amit elsősorban digitális kamerákba, mobiltelefonokba és konzolokba ajánl. A Sharpnál úgy vélik, a 3D-televízió legalább akkora áttörés lehet az iparág számára, mint annak idején a színestévé, s a szektor növekedésére is hasonlóan hathat majd. Előrejelzések szerint 2013-ra a jelenlegi tízszeresére duzzadhat a 3D-készülékek iránti kereslet világszerte, ami évi 27 millió tévé eladását jelentené az idei, várhatóan 2,5 millió után - prognosztizálja a DisplaySearch.
A kijelzők és a televíziók általában három alapszínt (kék, zöld, piros) használnak, a Sharp azonban valami teljesen új dologgal rukkolt elő. A japán vállalat vezetői által bemutatott 3D-s LCD-tv képernyője ugyanis négy alapszínt (kék, zöld, piros, sárga) tud megjeleníteni. Az alkalmazott technológiának és a negyedik színnek abban van nagy szerepe, hogy a segítségével látványosabban jeleníthetők meg a különleges bőr- és sárga színárnyalatok, így sokkal élethűbb felvételekkel találkozhatnak a nézők.
Emellett az új készülék a nagyon magas fényereje miatt is különbözik az eddig bejelentett és a jelenleg kapható 3D-s televízióktól. Fényereje 1,8 százalékkal nagyobb, mint a hagyományos LCD-képernyők teljesítménye. A használt technológiát a januári CES kiállításon mutatta be a Sharp és azonnal nagy érdeklődést váltott ki a helyszínre kilátogató felhasználók és szakemberek körében.
A további újdonságok között meg kell említeni a japán elektronikai konszern három további technológiáját is. Az UV2A rendkívül magas kontrasztarányt és fényáteresztő képességet biztosít. Ezt egészíti ki a FRED nevű speciális 3D-jelfeldolgozó, valamint az úgynevezett Blacklight technológia. Az új 3D-s LCD-televízióhoz ezúttal jár a különleges szemüveg, mert az élmény a Sharp álláspontja szerint csak így az igazi. Az új modell Japánban várhatóan már nyáron kapható lesz, mivel a cég attól tart, hogy hamarosan hasonló termékekkel jelenhet meg a piacon az LG, a Panasonic, a Samsung és a Sony is.
Az RGBY-kijelző bemutatásán jelen volt Masafumi Matsumoto, a Sharp ügyvezető alelnöke, míg a technológiákról Shigeaki Mizushima, a cég menedzsere beszélt. A Sharp alig egy hete mutatta be a különleges szemüveg viselése nélkül is tökéletes 3 dimenziós megjelenítést nyújtó LCD-érintőképernyőjét, amit elsősorban digitális kamerákba, mobiltelefonokba és konzolokba ajánl. A Sharpnál úgy vélik, a 3D-televízió legalább akkora áttörés lehet az iparág számára, mint annak idején a színestévé, s a szektor növekedésére is hasonlóan hathat majd. Előrejelzések szerint 2013-ra a jelenlegi tízszeresére duzzadhat a 3D-készülékek iránti kereslet világszerte, ami évi 27 millió tévé eladását jelentené az idei, várhatóan 2,5 millió után - prognosztizálja a DisplaySearch.