Berta Sándor
3D-LCD-érintőképernyőt fejlesztett ki a Sharp
A szórakoztatóelektronikai cég egy olyan LCD-érintőképernyőt mutatott be, amelynél váltani lehet a 2D-s és a 3D-s megjelenítés között.
A 3D-s üzemmód előnye, hogy a felvételek megtekintéséhez nincsen szükség különleges szemüvegre, mivel az úgynevezett parallaxis-sorompó technológiát használja. Az új eszköz abban is eltér a korábbi modellektől, hogy azoknál jóval nagyobb a kontrasztaránya és a fényereje. Az 1000:1-es kontrasztaránya tízszerese, míg a 500 cd/m2-es fényereje a kétszerese az eddigi 3D-s LCD-kijelzők hasonló értékeinek. Emellett a képernyő maximális felbontása 480 x 854 képpont (FWVGA-felbontás), ami szintén nagyobb a korábbi 3D-LCD-kijelzők felbontásánál.
Az alkalmazott parallaxis-sorompó technológia hátránya ugyanakkor, hogy a képernyőt csak egy relatíve szűk területről lehet jól látni, különben a 3D-s effektusok nem jelennek meg tökéletesen. Ezt a problémát a Sharp sem tudta megoldani, ennek ellenére a képernyő így is komoly előrelépést jelent a korábbi modellekhez képest, különösen a képminőség tekintetében. A Sharp összehasonlítása szerint a hagyományos 3D-LCD kijelzők főleg abban különböznek az ő terméküktől, hogy nem érintőképernyők, a képátlójuk csak 2,4 colos, a maximális felbontásuk QVGA (240 x 320 képpont), a fényerejük 250 cd/m2, a kontrasztarányuk pedig 100:1.
Az elektronikai vállalat a 3,4 colos LCD-érintőképernyőt elsősorban digitális kamerákba és mobiltelefonokba ajánlja, de beépíthető akár konzolokba is. Nem véletlen, hogy a megoldás máris felkeltette a Nintendo érdeklődését. A kijelző előnyei között hangsúlyozták még, hogy akár hagyományos megjelenítőeszközként is használható, vagyis, azok számára is ideális, akik idegenkednek az érintőképernyők használatától.
Az egyelőre még kérdéses, hogy a Sharp kijelzője drágább lesz-e és ha igen, mennyivel a hagyományos képernyőknél. Az elterjedését nagyban gátolhatja ugyanis az esetleges magas ár.
A 3D-s üzemmód előnye, hogy a felvételek megtekintéséhez nincsen szükség különleges szemüvegre, mivel az úgynevezett parallaxis-sorompó technológiát használja. Az új eszköz abban is eltér a korábbi modellektől, hogy azoknál jóval nagyobb a kontrasztaránya és a fényereje. Az 1000:1-es kontrasztaránya tízszerese, míg a 500 cd/m2-es fényereje a kétszerese az eddigi 3D-s LCD-kijelzők hasonló értékeinek. Emellett a képernyő maximális felbontása 480 x 854 képpont (FWVGA-felbontás), ami szintén nagyobb a korábbi 3D-LCD-kijelzők felbontásánál.
Az alkalmazott parallaxis-sorompó technológia hátránya ugyanakkor, hogy a képernyőt csak egy relatíve szűk területről lehet jól látni, különben a 3D-s effektusok nem jelennek meg tökéletesen. Ezt a problémát a Sharp sem tudta megoldani, ennek ellenére a képernyő így is komoly előrelépést jelent a korábbi modellekhez képest, különösen a képminőség tekintetében. A Sharp összehasonlítása szerint a hagyományos 3D-LCD kijelzők főleg abban különböznek az ő terméküktől, hogy nem érintőképernyők, a képátlójuk csak 2,4 colos, a maximális felbontásuk QVGA (240 x 320 képpont), a fényerejük 250 cd/m2, a kontrasztarányuk pedig 100:1.
Az elektronikai vállalat a 3,4 colos LCD-érintőképernyőt elsősorban digitális kamerákba és mobiltelefonokba ajánlja, de beépíthető akár konzolokba is. Nem véletlen, hogy a megoldás máris felkeltette a Nintendo érdeklődését. A kijelző előnyei között hangsúlyozták még, hogy akár hagyományos megjelenítőeszközként is használható, vagyis, azok számára is ideális, akik idegenkednek az érintőképernyők használatától.
Az egyelőre még kérdéses, hogy a Sharp kijelzője drágább lesz-e és ha igen, mennyivel a hagyományos képernyőknél. Az elterjedését nagyban gátolhatja ugyanis az esetleges magas ár.