Berta Sándor
Háromdimenziós kijelző a Toshibától
A japán elektronikai konszern által kifejlesztett és most bemutatott kijelző anélkül képes háromdimenziós megjelenítésre, hogy a felhasználóknak különleges 3D-s szemüveget kellene felvenniük.
A japán vállalat semmi különlegeset nem tett, csupán a hagyományos háromdimenziós technikát - amelynél különleges kijelzőket kell alkalmazni és azokra egy bizonyos pontból és szögből ránézni - mikrolencsék és szoftverek segítségével jelentősen feljavította. A Toshiba szerint mindez azt jelenti, hogy a képernyő felhasználásával akár már a közeljövőben is teljesen új számítógépes játékokat, illetve televíziókat lehet majd készíteni és piacra dobni.
A gyártó egy bemutatót is szervezett, ahol a teljesen sík képernyőn üvegek és dobozok voltak láthatók, amelyek szinte több centiméterrel kiemelkedtek a kijelzőből. A japán cég az új technikát először 2006-ban óriási csarnokokban több száz vagy több ezer felhasználó által játszott számítógépes játékok megjelenítésénél akarja alkalmazni.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
2007-től létrejöhetnek az első háromdimenziós étlapok Japánban, ami azért fontos, mert a szigetországban szinte minden vendéglátóipari helyen szeretik képekkel illusztrálni a kapható ételkülönlegességeket. A tervek szerint 2008-tól megjelenhetnek az új technikát felhasználó, otthon vagy utazás közben is játszható első videójátékok. 2010-ben pedig a háromdimenziós technika már szerves részét képezheti a televízióknak.
A Toshiba szerint a jelenleg alkalmazott 3D-s technikák csak korlátozott háromdimenziós megjelenítésre képesek és hosszútávon megerőltetőek az emberek számára, hiszen egyfolytában egy adott pontban és szögben kell nézni a képernyőt. Ezzel szemben a japán konszern által kifejlesztett új rendszer a tárgyakról készült 3D-s jeleket ugyanúgy jeleníti meg, hogy az az ember érzése, mintha egy valós objektumot látna. Az alkalmazott szoftver egy tárgyról akár tíz vagy még több háromdimenziós képet is tud készíteni és így a megjelenítés végül valóban térbelinek hat.
A japán vállalat semmi különlegeset nem tett, csupán a hagyományos háromdimenziós technikát - amelynél különleges kijelzőket kell alkalmazni és azokra egy bizonyos pontból és szögből ránézni - mikrolencsék és szoftverek segítségével jelentősen feljavította. A Toshiba szerint mindez azt jelenti, hogy a képernyő felhasználásával akár már a közeljövőben is teljesen új számítógépes játékokat, illetve televíziókat lehet majd készíteni és piacra dobni.
A gyártó egy bemutatót is szervezett, ahol a teljesen sík képernyőn üvegek és dobozok voltak láthatók, amelyek szinte több centiméterrel kiemelkedtek a kijelzőből. A japán cég az új technikát először 2006-ban óriási csarnokokban több száz vagy több ezer felhasználó által játszott számítógépes játékok megjelenítésénél akarja alkalmazni.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
2007-től létrejöhetnek az első háromdimenziós étlapok Japánban, ami azért fontos, mert a szigetországban szinte minden vendéglátóipari helyen szeretik képekkel illusztrálni a kapható ételkülönlegességeket. A tervek szerint 2008-tól megjelenhetnek az új technikát felhasználó, otthon vagy utazás közben is játszható első videójátékok. 2010-ben pedig a háromdimenziós technika már szerves részét képezheti a televízióknak.
A Toshiba szerint a jelenleg alkalmazott 3D-s technikák csak korlátozott háromdimenziós megjelenítésre képesek és hosszútávon megerőltetőek az emberek számára, hiszen egyfolytában egy adott pontban és szögben kell nézni a képernyőt. Ezzel szemben a japán konszern által kifejlesztett új rendszer a tárgyakról készült 3D-s jeleket ugyanúgy jeleníti meg, hogy az az ember érzése, mintha egy valós objektumot látna. Az alkalmazott szoftver egy tárgyról akár tíz vagy még több háromdimenziós képet is tud készíteni és így a megjelenítés végül valóban térbelinek hat.