MTI
CeBIT: megoldatlan a háromdimenziós képmegjelenítés
A háromdimenziós képmegjelenítés mindmáig megoldatlan kérdése az olyan eszköz kifejlesztése, amely egyszerre több nézőt a speciális szemüveg viselése nélkül szórakoztatna. Erre a problémára azonban a hannoveri CeBIT-en megjelent tucatnyi fejlesztő sem találta meg a megoldást.
A világ legrangosabb számítástechnikai és informatikai szakkiállításán a 3D-s televíziózás kiemelt helyen szerepel. A gyártók számtalan ötletes megoldással próbálják termékeiket népszerűbbé tenni, azonban még mindig nem sikerült előállni azzal az eszközzel, amellyel a versenytársakat kiszorítva egyeduralkodóvá, és ezzel olcsóbbá válhatna a 3D-s televíziózás. A 3D-s mozikban elterjedt, szemüveggel nézhető filmekhez szinte bármilyen hagyományos képernyő megfelel, azonban vannak, akiket zavar a perifériás látást korlátozó szemüveg, és vannak, akiknek még fejfájást, hányingert is okozhat a szokatlan látvány.
Egy látogató nézi a professzionális felhasználásra kínált, két nagyméretű LCD monitor egy polárszűrő lap és szemüveg összeállításával készült rendszert
A szemüveg nélkül nézhető 3D-s képernyők felülete speciális, barázdált. Ez a barázdált felület lencserendszerként működik, amely a képernyőn megjelenő tartalom megfelelő részleteit a néző bal, illetve jobb szemére fókuszálja. A néző azonban nem mozdulatlan tárgy, ezért a pontosabb fókuszálás érdekében szoftveres megoldás figyeli, és a mozgásnak megfelelően korrigálja a képernyőről érkező információkat. Ez a technológia azonban egyszerre csak egy nézővel működik. A továbbfejlesztett változat a kijelzőtől 1,5-6 méteres távolságig nyújt 3D-élményt, nézése viszont "gyakorlottabb" szemet igényel.
Egy látogató figyeli a szemüveg nélkül nézhető háromdimenziós tartalmak egyik változatát. Ehhez egy különleges szoftver szükséges, amely folyamatosan figyeli a néző szemének pontos pozícióját, és hozzá igazítva korrigálja a monitoron megjelenő képeket
A háromdimenziós képrögzítéssel nincsenek ilyen jellegű problémák, mindössze az emberi szem távolságának megfelelően kell egy-egy felvételt készíteni. A CeBIT-en megjelent kiállítók elsősorban a professzioánlis felhasználási területekre ajánlják termékeiket. A 3D tömeges elterjedésére a játékgyártók és a különleges grafikuskártyákat fejlesztő vállalatok számítanak, mert eddig is a számítógépes akciójátékok szerelmesei vették meg a legfejlettebb, 3D-grafika megjelenítésére konfigurált eszközöket.
A világ legrangosabb számítástechnikai és informatikai szakkiállításán a 3D-s televíziózás kiemelt helyen szerepel. A gyártók számtalan ötletes megoldással próbálják termékeiket népszerűbbé tenni, azonban még mindig nem sikerült előállni azzal az eszközzel, amellyel a versenytársakat kiszorítva egyeduralkodóvá, és ezzel olcsóbbá válhatna a 3D-s televíziózás. A 3D-s mozikban elterjedt, szemüveggel nézhető filmekhez szinte bármilyen hagyományos képernyő megfelel, azonban vannak, akiket zavar a perifériás látást korlátozó szemüveg, és vannak, akiknek még fejfájást, hányingert is okozhat a szokatlan látvány.
Egy látogató nézi a professzionális felhasználásra kínált, két nagyméretű LCD monitor egy polárszűrő lap és szemüveg összeállításával készült rendszert
A szemüveg nélkül nézhető 3D-s képernyők felülete speciális, barázdált. Ez a barázdált felület lencserendszerként működik, amely a képernyőn megjelenő tartalom megfelelő részleteit a néző bal, illetve jobb szemére fókuszálja. A néző azonban nem mozdulatlan tárgy, ezért a pontosabb fókuszálás érdekében szoftveres megoldás figyeli, és a mozgásnak megfelelően korrigálja a képernyőről érkező információkat. Ez a technológia azonban egyszerre csak egy nézővel működik. A továbbfejlesztett változat a kijelzőtől 1,5-6 méteres távolságig nyújt 3D-élményt, nézése viszont "gyakorlottabb" szemet igényel.
Egy látogató figyeli a szemüveg nélkül nézhető háromdimenziós tartalmak egyik változatát. Ehhez egy különleges szoftver szükséges, amely folyamatosan figyeli a néző szemének pontos pozícióját, és hozzá igazítva korrigálja a monitoron megjelenő képeket
A háromdimenziós képrögzítéssel nincsenek ilyen jellegű problémák, mindössze az emberi szem távolságának megfelelően kell egy-egy felvételt készíteni. A CeBIT-en megjelent kiállítók elsősorban a professzioánlis felhasználási területekre ajánlják termékeiket. A 3D tömeges elterjedésére a játékgyártók és a különleges grafikuskártyákat fejlesztő vállalatok számítanak, mert eddig is a számítógépes akciójátékok szerelmesei vették meg a legfejlettebb, 3D-grafika megjelenítésére konfigurált eszközöket.