Berta Sándor
Zuhan az Internet Explorer piaci részesedése
Folytatódott a Microsoft böngészőjének piacvesztése Európában. A StatCounter amerikai elemzőcég adatai szerint az elmúlt hetek két nagy nyertese a Firefox és a Chrome, mindkét szoftver egyaránt növelni tudta a piaci részesedését.
Globális viszonylatban az Internet Explorer piaci részesedése 54,45 százalékra csökkent, a második helyen a Firefox található 31,31 százalékos adatával, ami rekordérték. A harmadik helyet a Chrome szerezte meg 7,17 százalékos értékével, maga mögé utasítva a Safarit (4,16 százalékos piaci részesedés) és az Operát (2,03 százalékos piaci részesedés). Az Európai Unió területén a sorrend ugyanez, csupán az adatok eltérőek. Az IE piaci részesedése már csak 45,45 százalék, a Firefox viszont már 38,23 százalékon áll, míg a Chrome piaci részesedése 7,18 százaléka.
Franciaországban az Internet Explorer a februári 51,82 százalékos érték helyett már csak 49,4 százalékos adattal büszkélkedhet, miközben a Firefox 35,36 százalékról 36,53 százalékra, a Chrome pedig 5,84-ről 6,64 százalékra tornászta fel magát. Magyarországon egyértelműen a Firefox a piacvezető 56,44 százalékkal, az IE a második 29,36, a Chrome a harmadik 7,53, az Opera pedig a negyedik 5,13 százalékos adatával.
A mobil böngészőknél az Opera piaci részesedése 25,63, ezzel szemben az iPhone beépített böngészője 20,85, a Nokia saját programja pedig 16,65 százalékos adatot könyvelhetett el. A BlackBerry készülékek integrált böngészőjének piaci részesedése 12,04, az Androidé pedig 5,85 százalék. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az IE piaci részesedésének csökkenése mennyiben köszönhető a március elején bevezetett böngészőválasztási funkciónak, de az adatok így is figyelmeztetően hathatnak a redmondi fejlesztőkre. Persze a Microsoftot sem kell félteni, hiszen már gőzerővel készül az Internet Explorer 9-es változata.
Globális viszonylatban az Internet Explorer piaci részesedése 54,45 százalékra csökkent, a második helyen a Firefox található 31,31 százalékos adatával, ami rekordérték. A harmadik helyet a Chrome szerezte meg 7,17 százalékos értékével, maga mögé utasítva a Safarit (4,16 százalékos piaci részesedés) és az Operát (2,03 százalékos piaci részesedés). Az Európai Unió területén a sorrend ugyanez, csupán az adatok eltérőek. Az IE piaci részesedése már csak 45,45 százalék, a Firefox viszont már 38,23 százalékon áll, míg a Chrome piaci részesedése 7,18 százaléka.
Franciaországban az Internet Explorer a februári 51,82 százalékos érték helyett már csak 49,4 százalékos adattal büszkélkedhet, miközben a Firefox 35,36 százalékról 36,53 százalékra, a Chrome pedig 5,84-ről 6,64 százalékra tornászta fel magát. Magyarországon egyértelműen a Firefox a piacvezető 56,44 százalékkal, az IE a második 29,36, a Chrome a harmadik 7,53, az Opera pedig a negyedik 5,13 százalékos adatával.
A mobil böngészőknél az Opera piaci részesedése 25,63, ezzel szemben az iPhone beépített böngészője 20,85, a Nokia saját programja pedig 16,65 százalékos adatot könyvelhetett el. A BlackBerry készülékek integrált böngészőjének piaci részesedése 12,04, az Androidé pedig 5,85 százalék. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az IE piaci részesedésének csökkenése mennyiben köszönhető a március elején bevezetett böngészőválasztási funkciónak, de az adatok így is figyelmeztetően hathatnak a redmondi fejlesztőkre. Persze a Microsoftot sem kell félteni, hiszen már gőzerővel készül az Internet Explorer 9-es változata.