Berta Sándor
Előfizetések a YouTube-on?
A YouTube vezetői azt fontolgatják, hogy jövőben bevezetik a fizetéses tartalomelérési rendszert. Az elképzelés az aktuális televíziós sorozatokra és a YouTube-on elérhetővé tett filmekre vonatkozik.
A felhasználók többségének nem kell aggódniuk, hiszen arról egyelőre szó sincs, hogy minden a népszerű videomegosztó oldalra felkerülő anyagot csak pénzért cserébe lehetne megtekinteni. A YouTube már most is számos televízióadóval és médiacéggel működik együtt és a célja az, hogy akár teljes showműsorokat, sorozatokat vagy filmeket is hozzáférhetővé tegyen. Jó példa erre, hogy éppen november végén írt alá együttműködési megállapodást a Google és a brit Channel 4 televíziós csatorna, amelynek értelmében több ezer felvétel vált elérhetővé a portálon, köztük számos teljes terjedelmű műsorral és hírekkel egyaránt.
David Eun, a Google médiacégekkel való együttműködésért felelős vezetője a Reutersnek adott interjújában megerősítette, hogy valóban megfontolják a fizetős tartalomelérési rendszer bevezetését. A szakember ugyanakkor leszögezte, hogy ezt a megoldást csak akkor választják, ha ezzel biztosan még több kooperációra nyílik lehetőségük a hollywoodi filmstúdiókkal és a televízióadókkal. "Elsősorban néhány érdekes hosszú távú tartalomra koncentrálunk, de közülük nem mindegyik lesz elérhető a mostani reklámmodell keretében" - jegyezte meg David Eun.
A YouTube az elképzeléssel azokat a cégeket célozza meg, amelyek eddig különböző okokból nem voltak hajlandók partneri viszonyt kialakítani a videomegosztó portállal. A legtöbb televízióadó számára nem jelent megoldást a reklámbevételekből való részesedés, ők más módon szeretnének pénzt látni és ezért eddig nem járultak hozzá a tartalmaik megjelentetéséhez. Az új üzleti modell bevezetése azonban megváltoztathatja ezt a helyzetet. "A YouTube eredetileg a felhasználók által készített tartalmaknak köszönhetően vált ismertté. Azonban az elérhető anyagok köre az elmúlt három évben jelentős mértékben bővült" - nyilatkozta Kay Oberbeck, a Google szóvivője.
Tény, a Google szeretne minél előbb pénzt látni a videomegosztóból. Eric Schmidt, a cég vezérigazgatója szerint ez elsőrendű prioritás. Ráadásul a bevételek növelésén túl az sem elhanyagolható szempont, hogy a portál tovább erősítheti pozícióját a nagy rivális Huluval szemben. A videoplatform működtetői egyébként már korábban jelezték, hogy a különböző szerzői jogi vitákra inkább lehetőségként, mint az üzletet fenyegető kockázatként tekintenek.
A felhasználók többségének nem kell aggódniuk, hiszen arról egyelőre szó sincs, hogy minden a népszerű videomegosztó oldalra felkerülő anyagot csak pénzért cserébe lehetne megtekinteni. A YouTube már most is számos televízióadóval és médiacéggel működik együtt és a célja az, hogy akár teljes showműsorokat, sorozatokat vagy filmeket is hozzáférhetővé tegyen. Jó példa erre, hogy éppen november végén írt alá együttműködési megállapodást a Google és a brit Channel 4 televíziós csatorna, amelynek értelmében több ezer felvétel vált elérhetővé a portálon, köztük számos teljes terjedelmű műsorral és hírekkel egyaránt.
David Eun, a Google médiacégekkel való együttműködésért felelős vezetője a Reutersnek adott interjújában megerősítette, hogy valóban megfontolják a fizetős tartalomelérési rendszer bevezetését. A szakember ugyanakkor leszögezte, hogy ezt a megoldást csak akkor választják, ha ezzel biztosan még több kooperációra nyílik lehetőségük a hollywoodi filmstúdiókkal és a televízióadókkal. "Elsősorban néhány érdekes hosszú távú tartalomra koncentrálunk, de közülük nem mindegyik lesz elérhető a mostani reklámmodell keretében" - jegyezte meg David Eun.
A YouTube az elképzeléssel azokat a cégeket célozza meg, amelyek eddig különböző okokból nem voltak hajlandók partneri viszonyt kialakítani a videomegosztó portállal. A legtöbb televízióadó számára nem jelent megoldást a reklámbevételekből való részesedés, ők más módon szeretnének pénzt látni és ezért eddig nem járultak hozzá a tartalmaik megjelentetéséhez. Az új üzleti modell bevezetése azonban megváltoztathatja ezt a helyzetet. "A YouTube eredetileg a felhasználók által készített tartalmaknak köszönhetően vált ismertté. Azonban az elérhető anyagok köre az elmúlt három évben jelentős mértékben bővült" - nyilatkozta Kay Oberbeck, a Google szóvivője.
Tény, a Google szeretne minél előbb pénzt látni a videomegosztóból. Eric Schmidt, a cég vezérigazgatója szerint ez elsőrendű prioritás. Ráadásul a bevételek növelésén túl az sem elhanyagolható szempont, hogy a portál tovább erősítheti pozícióját a nagy rivális Huluval szemben. A videoplatform működtetői egyébként már korábban jelezték, hogy a különböző szerzői jogi vitákra inkább lehetőségként, mint az üzletet fenyegető kockázatként tekintenek.