Gyurkity Péter
Brit televíziós műsorok a YouTube-on
Megállapodást írt alá a Google és a brit Channel 4 televíziós csatorna, amelynek értelmében több ezer felvétel vált elérhetővé a portálon, köztük számos teljes terjedelmű műsorral és hírekkel egyaránt.
A megállapodás megkötéséről brit lapok számoltak be elsőként, ebből pedig megtudhatjuk , hogy az új partnerek között a Channel 4 és az ITN is megtalálható. Előbbi saját televíziós műsorait, sorozatait bocsájtja az oldal rendelkezésére, utóbbi pedig főként saját gyártású hírszekcióival járul hozzá a YouTube kínálatának további szélesítéséhez.
A Channel 4 bizonyos tartalmai eddig is megtalálhatók voltak saját lapjukon, emellett pedig a cég külön streamingszolgáltatást is üzemeltetett, 4oD (Four on Demand) néven. Utóbbi most sem szűnik meg, ám a hangsúly nyilván a YouTube által közölt anyagokon lesz, hiszen így jóval nagyobb közönséget érhetnek el - még akkor is, ha a hírek szerint a most közzétett tartalmak csak a szigetország internetező számára megtekinthetők. A Google máris mintegy 5 ezer videót tett közzé az oldalon, köztük pedig megtalálható a Peep Show, valamint a Gordon Ramsay által fémjelzett F Word című sorozat.
Az egyes felvételek előtt mintegy 30 másodpercen keresztül reklámokat sugároznak, ezekből pedig mind a Channel 4, mind a YouTube bevételre számíthat. A hirdetésekben olyan cégek termékeit és szolgáltatásait láthatjuk, mint a Virgin Media, a Universal, az Orange, a Samsung és a Pepsi, nagy nevekből tehát itt sincs hiány. A mostani megállapodás mégis áttörést jelent a YouTube számára, hiszen ezzel egyrészt jelentősen bővül a teljes terjedelmű televíziós kínálatuk, másrészt pedig talán kedvet csinálnak a többi társaságnak, amelyek közül sokan inkább saját szolgáltatásaikat részesítik előnyben, mintsem hogy lepaktáljanak a népszerű videómegosztó portállal.
A Google illetékesei természetesen abban reménykednek, hogy az ehhez hasonló megállapodások hozzák majd meg a hiányzó bevételt, amire oly nagy szüksége lenne az oldalnak - meglátjuk, mennyiben sikerül majd megvalósítani ezen elképzeléseiket.
A megállapodás megkötéséről brit lapok számoltak be elsőként, ebből pedig megtudhatjuk , hogy az új partnerek között a Channel 4 és az ITN is megtalálható. Előbbi saját televíziós műsorait, sorozatait bocsájtja az oldal rendelkezésére, utóbbi pedig főként saját gyártású hírszekcióival járul hozzá a YouTube kínálatának további szélesítéséhez.
A Channel 4 bizonyos tartalmai eddig is megtalálhatók voltak saját lapjukon, emellett pedig a cég külön streamingszolgáltatást is üzemeltetett, 4oD (Four on Demand) néven. Utóbbi most sem szűnik meg, ám a hangsúly nyilván a YouTube által közölt anyagokon lesz, hiszen így jóval nagyobb közönséget érhetnek el - még akkor is, ha a hírek szerint a most közzétett tartalmak csak a szigetország internetező számára megtekinthetők. A Google máris mintegy 5 ezer videót tett közzé az oldalon, köztük pedig megtalálható a Peep Show, valamint a Gordon Ramsay által fémjelzett F Word című sorozat.
Az egyes felvételek előtt mintegy 30 másodpercen keresztül reklámokat sugároznak, ezekből pedig mind a Channel 4, mind a YouTube bevételre számíthat. A hirdetésekben olyan cégek termékeit és szolgáltatásait láthatjuk, mint a Virgin Media, a Universal, az Orange, a Samsung és a Pepsi, nagy nevekből tehát itt sincs hiány. A mostani megállapodás mégis áttörést jelent a YouTube számára, hiszen ezzel egyrészt jelentősen bővül a teljes terjedelmű televíziós kínálatuk, másrészt pedig talán kedvet csinálnak a többi társaságnak, amelyek közül sokan inkább saját szolgáltatásaikat részesítik előnyben, mintsem hogy lepaktáljanak a népszerű videómegosztó portállal.
A Google illetékesei természetesen abban reménykednek, hogy az ehhez hasonló megállapodások hozzák majd meg a hiányzó bevételt, amire oly nagy szüksége lenne az oldalnak - meglátjuk, mennyiben sikerül majd megvalósítani ezen elképzeléseiket.