Gyurkity Péter
Hamarosan nyereséges lehet a YouTube
Legalábbis a Google ebben reménykedik, elsősorban a reklámokkal megtámogatott videók nézettsége, valamint az ezen kategóriába tartozó felvételek rohamos terjedésére alapozva.
Eric Schmidt, a keresőcég vezérigazgatója a hírügynökségi beszámolók szerint a negyedéves eredmények ismertetése közben tért ki a 2006-ban felvásárolt videómegosztó portál teljesítményére, valamint az ezzel kapcsolatos elvárásaikra. Kiemelte, hogy folyamatosan növekszik a reklámokra alapozott felvételek aránya, ami belátható időn belül akár nyereségessé is teheti az oldalt.
Ezen a téren különösen az úgynevezett pre-roll hirdetések szerepelnek jól, vagyis azok, amelyek a tulajdonképpeni videó lejátszása előtt jelennek meg a képernyőn. A cégvezetők elmondása szerint immár minden hónapban ilyen felvételek milliárdjait tekintik meg a felhasználók, ami mindenképpen kedvező a jelenlegi és a jövőbeni pénzügyi mutatókra nézve. A Google láthatóan mindent megtesz azért, hogy a legális tartalmak bevonása mellett megerősítse a reklámokra alapozott üzleti modellt, ez pedig végre beérni látszik.
Olyannyira, hogy a cég pénzügyi igazgatója szerint nem kell már sokáig várni a nyereségesség eléréséig, amivel kapcsolatban korábban oly sokan jelezték aggodalmukat. A legtöbb elemző szerint ugyanis a három éve 1,65 milliárd dollárért megszerzett oldal túlságosan nagy kiadással jár, a felvételek millióinak sugárzása nem éri meg, különösen úgy, hogy kizárólag a reklámokra alapozzák a bevételi oldalt. Ezzel kapcsolatban még csak hozzávetőleges időpontokról sem beszéltek, ám maga a remény megerősödése is fontos jel lehet.
Az elkövetkező hónapokban kiderül, hogy mennyire vált be a vezetők reménye, illetve, hogy a Google milyen további intézkedésekkel javítana az oldal helyzetén.
Eric Schmidt, a keresőcég vezérigazgatója a hírügynökségi beszámolók szerint a negyedéves eredmények ismertetése közben tért ki a 2006-ban felvásárolt videómegosztó portál teljesítményére, valamint az ezzel kapcsolatos elvárásaikra. Kiemelte, hogy folyamatosan növekszik a reklámokra alapozott felvételek aránya, ami belátható időn belül akár nyereségessé is teheti az oldalt.
Ezen a téren különösen az úgynevezett pre-roll hirdetések szerepelnek jól, vagyis azok, amelyek a tulajdonképpeni videó lejátszása előtt jelennek meg a képernyőn. A cégvezetők elmondása szerint immár minden hónapban ilyen felvételek milliárdjait tekintik meg a felhasználók, ami mindenképpen kedvező a jelenlegi és a jövőbeni pénzügyi mutatókra nézve. A Google láthatóan mindent megtesz azért, hogy a legális tartalmak bevonása mellett megerősítse a reklámokra alapozott üzleti modellt, ez pedig végre beérni látszik.
Olyannyira, hogy a cég pénzügyi igazgatója szerint nem kell már sokáig várni a nyereségesség eléréséig, amivel kapcsolatban korábban oly sokan jelezték aggodalmukat. A legtöbb elemző szerint ugyanis a három éve 1,65 milliárd dollárért megszerzett oldal túlságosan nagy kiadással jár, a felvételek millióinak sugárzása nem éri meg, különösen úgy, hogy kizárólag a reklámokra alapozzák a bevételi oldalt. Ezzel kapcsolatban még csak hozzávetőleges időpontokról sem beszéltek, ám maga a remény megerősödése is fontos jel lehet.
Az elkövetkező hónapokban kiderül, hogy mennyire vált be a vezetők reménye, illetve, hogy a Google milyen további intézkedésekkel javítana az oldal helyzetén.