Gyurkity Péter
Visszatérhet a YouTube-hoz a Warner
A tavaly decemberi szakítás után a két cég ismét közel jár a megállapodáshoz, amelynek eredményeként a YouTube immár mind a négy legnagyobb kiadót saját partnerei közt tudhatná.
A Cnet két, a tárgyalásokhoz közel álló forrásra hivatkozva számolt be arról, hogy a YouTube és a Warner véget vethet a tavaly december óta tartó hidegháborúnak, a megállapodás pedig immár közel lehet. A kibékülés kétségkívül nem lenne hatalmas meglepetés (hiszen azt már a szórakoztatóipar is látja, hogy ez az egyetlen járható út), ám annál fontosabb lenne a videómegosztó portál számára.
A két partner közötti együttműködés még decemberben szakadt meg, amikor a Warner nem volt tovább hajlandó licencelni saját klipjeit a portál számára a régi feltételek mentén. Egyes források szerint a kiadó a többi partnere által elfogadott kereteket szerette volna a YouTube-ra erőszakolni, amibe utóbbi vezetése (és a Google) nem ment bele. Erről azóta sem látott napvilágot hivatalos információ, bár az iparágban otthonosan mozgók szerint ennél jóval összetettebb volt az indok. Ezen már felesleges is vitatkozni, a lényeg, hogy ismét megszülethet a megállapodás, amely stratégiai jelentőségű a bevétel után áhítozó portál számára.
A YouTube ugyanis a tavaly december óta eltelt időszakban sikeresen nyélbe ütötte saját megállapodását a három másik legnagyobb zenei kiadóval, így egyedül a Warner maradt kívül a körön. Egy mostani sikeres tárgyalás azt eredményezné, hogy mind a négy nagy nevet magukhoz kötnék, ezzel pedig tovább bővülne az oldal kínálata (olyan együttesek alkotásaival, mint a Red Hot Chilli Peppers és a Green Day) - arról nem is beszélve, hogy nyilván az előadók is szívesen vennék az újbóli megjelenést az első számú megosztóportálon.
A tárgyalásokról szóló hírt sem a YouTube, sem pedig a Warner részéről nem kommentálták - csak annyit tudunk, hogy az egymással a közelmúltban többször is párbeszédet folytató cégek ezúttal is szóba álltak.
A Cnet két, a tárgyalásokhoz közel álló forrásra hivatkozva számolt be arról, hogy a YouTube és a Warner véget vethet a tavaly december óta tartó hidegháborúnak, a megállapodás pedig immár közel lehet. A kibékülés kétségkívül nem lenne hatalmas meglepetés (hiszen azt már a szórakoztatóipar is látja, hogy ez az egyetlen járható út), ám annál fontosabb lenne a videómegosztó portál számára.
A két partner közötti együttműködés még decemberben szakadt meg, amikor a Warner nem volt tovább hajlandó licencelni saját klipjeit a portál számára a régi feltételek mentén. Egyes források szerint a kiadó a többi partnere által elfogadott kereteket szerette volna a YouTube-ra erőszakolni, amibe utóbbi vezetése (és a Google) nem ment bele. Erről azóta sem látott napvilágot hivatalos információ, bár az iparágban otthonosan mozgók szerint ennél jóval összetettebb volt az indok. Ezen már felesleges is vitatkozni, a lényeg, hogy ismét megszülethet a megállapodás, amely stratégiai jelentőségű a bevétel után áhítozó portál számára.
A YouTube ugyanis a tavaly december óta eltelt időszakban sikeresen nyélbe ütötte saját megállapodását a három másik legnagyobb zenei kiadóval, így egyedül a Warner maradt kívül a körön. Egy mostani sikeres tárgyalás azt eredményezné, hogy mind a négy nagy nevet magukhoz kötnék, ezzel pedig tovább bővülne az oldal kínálata (olyan együttesek alkotásaival, mint a Red Hot Chilli Peppers és a Green Day) - arról nem is beszélve, hogy nyilván az előadók is szívesen vennék az újbóli megjelenést az első számú megosztóportálon.
A tárgyalásokról szóló hírt sem a YouTube, sem pedig a Warner részéről nem kommentálták - csak annyit tudunk, hogy az egymással a közelmúltban többször is párbeszédet folytató cégek ezúttal is szóba álltak.