Berta Sándor
Nem vásárolja meg a Xinget a LinkedIn
A LinkedIn társalapítója cáfolta azokat a híreket, hogy felvásárolnák a Xinget. A már három éve sorozatosan nyereséges portál jövő év végére fel akar bővülni 100 milliós taglétszámra.
"Nem tudjuk honnan származnak ezek a találgatások. Több mint 50 millió felhasználóval a miénk a világ jelenlegi legnagyobb üzleti célú közösségi portálja. Ugyanakkor nincs arra vonatkozó precedens, hogy egy hálózat bármit is nyerhet felvásárlásokkal" - jelentette ki Konstantin Guericke, a LinkedIn társalapítója.
A Techcrunch még szeptemberben számolt be arról, hogy a Xing számos tulajdonosa részvényei eladását fontolgatja. A találgatások azonnal elkezdőztek. Többek között felmerült, hogy távozhat a vállalattól Lars Hinrich, a Xing alapítója és a felügyelőtanács tagja. Az LH Cinco Capital nevű cégen keresztül Hinrich birtokában van a portál részvényeinek 27,7 százaléka. A hírek hatására a Xing részvényei augusztus közepe óta 31 százalékkal drágultak és elérték a részvényenkénti 36,50 eurós árat.
Később szóba került, hogy a LinkedIn esetleg felvásárolná a konkurensét. Mindez nem volt hamvába holt ötlet, mivel a LinkedIn csak idén február óta üzemeltet német nyelvű oldalt, amelyen eddig 850 000 felhasználó regisztrálta magát. Az év végére átléphetik az 1 milliós álomhatárt. A Xingnek ezzel szemben 3,5 millió német nyelvű tagja van. Logikusnak tűnt, hogy a LinkedIn így próbál terjeszkedni. Guericke azonban más véleményen van. Szerinte megismétlődhet a Facebook-jelenség. "Eleinte a Facebook még esélytelennek tűnt a StudiVZ-vel szemben, most viszont már jóval több tagja van" - nyilatkozta a 42 éves szakember.
A LinkedIn legnagyobb előnye a Xinggel szemben a nemzetközisége, és az, hogy az úgynevezett grátisz kultúrát képviseli. Vagyis a prémiumtagság mellett lehetőség van az ingyenes tagságra. A közösségi portál egyébként ambíciózus terveket sző. Guericke leszögezte: jövő év végére több mint 100 millió tagot akarnak. A biztos alapok megteremtéséhez és e cél eléréséhez viszont elengedhetetlen volt a megfelelő üzleti modell kidolgozása. A LinkedIn működését jelenleg három forrásból finanszírozzák: reklámbevételekből, a prémiumtagsági díjakból és a szervizszoftver-ajánlatból. Utóbbi lehetővé teszi, hogy egy cégtulajdonos könnyen és gyorsan találjon megfelelő munkatársakat. A forgalom már most eléri a 100 millió dollárt, a portál 3 éve nyereséges.
"Nem tudjuk honnan származnak ezek a találgatások. Több mint 50 millió felhasználóval a miénk a világ jelenlegi legnagyobb üzleti célú közösségi portálja. Ugyanakkor nincs arra vonatkozó precedens, hogy egy hálózat bármit is nyerhet felvásárlásokkal" - jelentette ki Konstantin Guericke, a LinkedIn társalapítója.
A Techcrunch még szeptemberben számolt be arról, hogy a Xing számos tulajdonosa részvényei eladását fontolgatja. A találgatások azonnal elkezdőztek. Többek között felmerült, hogy távozhat a vállalattól Lars Hinrich, a Xing alapítója és a felügyelőtanács tagja. Az LH Cinco Capital nevű cégen keresztül Hinrich birtokában van a portál részvényeinek 27,7 százaléka. A hírek hatására a Xing részvényei augusztus közepe óta 31 százalékkal drágultak és elérték a részvényenkénti 36,50 eurós árat.
Később szóba került, hogy a LinkedIn esetleg felvásárolná a konkurensét. Mindez nem volt hamvába holt ötlet, mivel a LinkedIn csak idén február óta üzemeltet német nyelvű oldalt, amelyen eddig 850 000 felhasználó regisztrálta magát. Az év végére átléphetik az 1 milliós álomhatárt. A Xingnek ezzel szemben 3,5 millió német nyelvű tagja van. Logikusnak tűnt, hogy a LinkedIn így próbál terjeszkedni. Guericke azonban más véleményen van. Szerinte megismétlődhet a Facebook-jelenség. "Eleinte a Facebook még esélytelennek tűnt a StudiVZ-vel szemben, most viszont már jóval több tagja van" - nyilatkozta a 42 éves szakember.
A LinkedIn legnagyobb előnye a Xinggel szemben a nemzetközisége, és az, hogy az úgynevezett grátisz kultúrát képviseli. Vagyis a prémiumtagság mellett lehetőség van az ingyenes tagságra. A közösségi portál egyébként ambíciózus terveket sző. Guericke leszögezte: jövő év végére több mint 100 millió tagot akarnak. A biztos alapok megteremtéséhez és e cél eléréséhez viszont elengedhetetlen volt a megfelelő üzleti modell kidolgozása. A LinkedIn működését jelenleg három forrásból finanszírozzák: reklámbevételekből, a prémiumtagsági díjakból és a szervizszoftver-ajánlatból. Utóbbi lehetővé teszi, hogy egy cégtulajdonos könnyen és gyorsan találjon megfelelő munkatársakat. A forgalom már most eléri a 100 millió dollárt, a portál 3 éve nyereséges.