Gyurkity Péter
A vállalatok fele letiltja a közösségi oldalakat
Legalábbis a tengerentúlon, ahol az illetékesek elsősorban a munkahely produktivitás visszaesésétől tartanak. Kevés cég teszi lehetővé az ilyen és hasonló portálok látogatását, amelyek főleg személyes célokat szolgálnak.
A Wired Epicenter blogjában olvasható részletes bejegyzés szerint a Robert Half Technology által elvégzett felmérés végződött érdekes eredménnyel, jóllehet a pontos adatok számos felhasználó várakozása alatt maradtak. Ilyen érdekes részlet például, hogy az amerikai vállalatok 54 százaléka, vagyis alig több mint fele tiltja a népszerű közösségi oldalak látogatását alkalmazottai számára.
Ezen közösségi oldalak listáján olyan neveket találunk, mint a Facebook, a Twitter, a MySpace, vagy akár a LinkedIn. A felmérésben részt vett cégek 19 százaléka engedélyezi ezen oldalak letöltését kizárólag üzleti jellegű célokra, míg mindösszesen 16 százalék engedélyezi az alkalmazottak számára a korlátozott személyes jellegű felhasználást. Nem meglepő, hogy az illetékesek elsősorban a produktivitás visszaesésétől tartanak, hiszen a munkahelyen sokan ütik el az időt az internetes szolgáltatásokkal és egyszerűbb játékokkal, ahelyett, hogy az elvégzendő feladatokra koncentrálnának.
A második csoportba tartozók 87 százaléka ismerte el, hogy többnyire személyes célból látogatja a fenti portálokat, jóllehet munkahelye kizárólag üzleti célokból engedélyezi a hozzáférést (ezen esetben nyilván elsősorban a Twitter és a LinkedIn jöhet szóba). A teljes blokkolás mellett döntő cégek aránya azonban sokaknak még így is alacsonynak tűnik, ők a saját tapasztalataikból kiindulva 90 százalék feletti eredményt vártak. Egy júliusban közzétett hasonló felmérés a Nucleus Research jóvoltából egyébként arra mutatott rá, hogy a közösségi oldalak miatt átlagosan 1,5 százalékkal csökken a munkahelyi teljesítmény, ami nem tűnik soknak, az már azonban figyelmeztető jel lehet a munkaadók számára, hogy egyesek akár napi 2 órán keresztül is képesek a haszontalan webalkalmazásokkal és pletykával szórakozni.
A Wired Epicenter blogjában olvasható részletes bejegyzés szerint a Robert Half Technology által elvégzett felmérés végződött érdekes eredménnyel, jóllehet a pontos adatok számos felhasználó várakozása alatt maradtak. Ilyen érdekes részlet például, hogy az amerikai vállalatok 54 százaléka, vagyis alig több mint fele tiltja a népszerű közösségi oldalak látogatását alkalmazottai számára.
Ezen közösségi oldalak listáján olyan neveket találunk, mint a Facebook, a Twitter, a MySpace, vagy akár a LinkedIn. A felmérésben részt vett cégek 19 százaléka engedélyezi ezen oldalak letöltését kizárólag üzleti jellegű célokra, míg mindösszesen 16 százalék engedélyezi az alkalmazottak számára a korlátozott személyes jellegű felhasználást. Nem meglepő, hogy az illetékesek elsősorban a produktivitás visszaesésétől tartanak, hiszen a munkahelyen sokan ütik el az időt az internetes szolgáltatásokkal és egyszerűbb játékokkal, ahelyett, hogy az elvégzendő feladatokra koncentrálnának.
A második csoportba tartozók 87 százaléka ismerte el, hogy többnyire személyes célból látogatja a fenti portálokat, jóllehet munkahelye kizárólag üzleti célokból engedélyezi a hozzáférést (ezen esetben nyilván elsősorban a Twitter és a LinkedIn jöhet szóba). A teljes blokkolás mellett döntő cégek aránya azonban sokaknak még így is alacsonynak tűnik, ők a saját tapasztalataikból kiindulva 90 százalék feletti eredményt vártak. Egy júliusban közzétett hasonló felmérés a Nucleus Research jóvoltából egyébként arra mutatott rá, hogy a közösségi oldalak miatt átlagosan 1,5 százalékkal csökken a munkahelyi teljesítmény, ami nem tűnik soknak, az már azonban figyelmeztető jel lehet a munkaadók számára, hogy egyesek akár napi 2 órán keresztül is képesek a haszontalan webalkalmazásokkal és pletykával szórakozni.