Berta Sándor

Nem érzik a válságot a közösségi portálok

Bár idén az online hirdetési piac is megsínylette a gazdasági válságot, úgy tűnik, hogy a krízis nem volt hatással a Facebook, a MySpace és a többi közösségi portál bevételeire.

Ugyan a kevesebb hirdetési bevétellel a közösségi portálok is szembesültek, azonban még így is annyi plusz pénzhez jutottak, hogy növelni tudták a nyereségeiket. Sőt! Egyes oldalak még soha nem értek el olyan jó eredményeket, mint az elmúlt hónapokban. A legjobb példa a Facebook, amely öt évvel az alapítása után (!) és 700 millió dolláros befektetéseknek köszönhetően az idei üzleti esztendő második negyedévében számolhatott be először pozitív mérlegről. A honlap idén várhatóan 70 százalékkal növelheti a bevételét.

"Az idén a Facebook több mint 500 millió dolláros forgalmat valósíthat meg. De, ha egy kicsit jobban megerőltettük volna magunkat, elérhettük volna az egymilliárd dolláros forgalmat is" - nyilatkozta Marc Andreessen, a portál felügyelőtanácsának tagja. A népszerű közösségi oldalon naponta 700 000 új tag regisztrálja magát. "A tagok száma gyorsan nő, de a hirdetések száma még gyorsabban" - jegyezte meg nem véletlenül a jelenség kapcsán Blake Chandlee, a Facebook európai vezetője.

Chandlee elmondta, hogy a közösségi oldalak egyre jobb és keresettebb hirdetési platformot jelentenek. Az Egyesült Államokban a 100 legnagyobb vállalatból már több mint 80 hirdet a Facebookon, míg Nagy-Britanniában az 50 legnagyobb vállalat közül 40-ről mondható el ugyanez. A német StudiVZ, SchülerVZ és MeinVZ közösségi honlapokat működtető VZ Csoport is egyre inkább pozitív eredményeket ér el. "Néhány hónapban már nyereségesek voltunk. Az egész évet tekintve ugyanakkor még mínuszban leszünk" - jelentette ki Markus Berger-de León, a VZ csoport vezérigazgatója.

Hasonló a helyzet a YouTubenál, ahol fokozatosan csökken a kiadások és a bevételek közötti szakadék. "A tárolókapacitás és a sávszélességgel kapcsolatos költségek folyamatosan csökkennek. Ezzel párhuzamosan viszont nagyon gyorsan nőnek a hirdetési bevételek. Csak Németországban az idén 264 százalékkal nő a videoreklámok piaca. Még ennél is gyorsabban növekszik a YouTube" - közölte Henrique de Castro, a Google grafikus reklámeladásokért és YouTube-hirdetésekért felelős vezetője.

A cégek felfedezték maguknak a Web 2.0-t,ami elsősorban annak köszönhető, hogy a felhasználók többsége egyre több időt tölt a világhálón. A sorból egyedül a Twitter lóg még ki, amely még mindig keresi a megfelelő üzleti modelljét. Tőkebefektetéseket ugyan folyamatosan kap, de bevételtermelés módját még keresik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!