Gyurkity Péter
Nemet mondhatnak a Microsoft és a Yahoo szövetségére
Bár a két cég már korábban bejelentette a szövetség megkötését, és együttes erővel készülnek a Google uralmának gyengítésére, ehhez az amerikai szabályozó hivataloknak is lesz egy-két szavuk.
A megállapodás részleteiről, annak fontosabb (valószínű) következményeiről már korábban írtunk, ez alapján pedig jól látszik, hogy mi is a Microsoft célja: egyesíteni erejüket a másik nagy riválissal, hogy együtt harcoljanak a Google aggasztó mértékű egyeduralma ellen, amely nem sok reményt hagy számukra az internetes keresők és online reklámok piacán. Kérdés, hogy ezt miként látja majd ezt az amerikai igazságügyi minisztérium.
A két újdonsült partner ugyanis köteles eljuttatni a részletes dokumentációt a minisztériumhoz, amely a jelenleg hatályos trösztellenes intézkedések, valamint a piac helyzetének figyelembe vételével hozza majd meg döntését. Ez azonban nem kis időt vesz majd igénybe, a szeptemberi első válasz részeként valószínűleg további dokumentációt kérnek majd a felektől. Nagy kérdés ugyanis, hogy a két rivális kézfogása kedvező, avagy negatív fejleményként értékelendő a keresők és a hirdetések piacán, ez fokozza, vagy netán csökkenti az itt tapasztalható versenyt.
A Google - amely az amerikai keresőpiac 65 százaléka felett uralkodik - korábban maga is megpróbálta magához édesgetni a Yahoo-t (szintén a hirdetések kényelmesebb és jövedelmezőbb kezelésével), ám ennek a minisztérium vetett véget, miután kimondták, hogy a két erős versenytárs szövetsége csak káros következményekkel járhat. A Microsoft a maga részéről hevesen lobbizott egy ilyen lehetőség ellen, most pedig ismét ők próbálkozhatnak, hogy a Bing kereső után még tovább erősítsék helyzetüket a keresőóriással szemben.
Úgy tűnik, hogy azon hirdetők jó része, akik korábban ellenezték a Google-Yahoo házasságot, most igent mondanának a Microsoft és a Yahoo szövetségére - a két kisebb vetélytárs összefogása kevésbé látszik fenyegetőnek.
A megállapodás részleteiről, annak fontosabb (valószínű) következményeiről már korábban írtunk, ez alapján pedig jól látszik, hogy mi is a Microsoft célja: egyesíteni erejüket a másik nagy riválissal, hogy együtt harcoljanak a Google aggasztó mértékű egyeduralma ellen, amely nem sok reményt hagy számukra az internetes keresők és online reklámok piacán. Kérdés, hogy ezt miként látja majd ezt az amerikai igazságügyi minisztérium.
A két újdonsült partner ugyanis köteles eljuttatni a részletes dokumentációt a minisztériumhoz, amely a jelenleg hatályos trösztellenes intézkedések, valamint a piac helyzetének figyelembe vételével hozza majd meg döntését. Ez azonban nem kis időt vesz majd igénybe, a szeptemberi első válasz részeként valószínűleg további dokumentációt kérnek majd a felektől. Nagy kérdés ugyanis, hogy a két rivális kézfogása kedvező, avagy negatív fejleményként értékelendő a keresők és a hirdetések piacán, ez fokozza, vagy netán csökkenti az itt tapasztalható versenyt.
A Google - amely az amerikai keresőpiac 65 százaléka felett uralkodik - korábban maga is megpróbálta magához édesgetni a Yahoo-t (szintén a hirdetések kényelmesebb és jövedelmezőbb kezelésével), ám ennek a minisztérium vetett véget, miután kimondták, hogy a két erős versenytárs szövetsége csak káros következményekkel járhat. A Microsoft a maga részéről hevesen lobbizott egy ilyen lehetőség ellen, most pedig ismét ők próbálkozhatnak, hogy a Bing kereső után még tovább erősítsék helyzetüket a keresőóriással szemben.
Úgy tűnik, hogy azon hirdetők jó része, akik korábban ellenezték a Google-Yahoo házasságot, most igent mondanának a Microsoft és a Yahoo szövetségére - a két kisebb vetélytárs összefogása kevésbé látszik fenyegetőnek.