Gyurkity Péter

A Microsoft-Yahoo szövetség részletei

A két cég vezetői végre pontot tettek a hosszú huzavona végére, megállapodtak a főbb pontokról. Érdemes részleteiben is áttekinteni, hogy ez pontosan mit is jelent majd nekünk felhasználóknak.

A megállapodás létrejöttéről mi is beszámoltunk, a Betanews azonban hosszabb listán gyűjtötte össze annak fontosabb pontjait, a laikusok számára is könnyen emészthető módon tálalva a nagy jelentőségű hírt. A 10 évre szóló szövetség létrejötte ugyanis a keresőpiaci erőviszonyok változását hozza majd magával, elsősorban a Google uralmával szemben.

Az alapvető feladatok az alábbiak lesznek az elkövetkező időszakban: a Yahoo átveszi a Microsoft Bing keresőmotorját, ezt futtatja majd saját portálján is, azonban továbbra is ők dönthetnek keresőjük pontos kinézetéről és működéséről. A keresőcég a jövőben egymaga lesz illetékes a prémium besorolású hirdetésekért mindkét internetes oldalon, a többi hirdető pedig a Microsoft AdCenter rendszerét veheti majd igénybe. Fontosnak tartják leszögezni, hogy a két cég egyéb részlegeit, termékeit nem érinti a megállapodás, így ennek kapcsán nem várhatunk változásokat az email és azonnali üzenetküldő szolgáltatásokban, illetve az egyéb aspektusokban.


Carol Bartz, a Yahoo!, és Steve Ballmer a Microsoft vezetője

A Yahoo a maga részéről 10 éven keresztül hozzáférést biztosít újdonsült partnerének saját keresőtechnológiáihoz, amelyet utóbbi szabadon beépíthet a Bing motorjába. A Bing rendszerére történő átállás az Egyesült Államokban kezdődik majd, és a tervek szerint 3-6 hónapot emészt fel, míg a Yahoo a saját Panama platformjáról nagyjából egy teljes év alatt vált majd az AdCenter rendszerre. Steve Ballmer vezérigazgató szerint az összes pont teljesítése 2 évet és több százmillió dollárt emészt majd fel. Számítanak a Google ellenlépéseire, ám a riválisnak vajmi kevés esélye van a szerződés megtorpedózására, hiszen éppen ők uralják a piacot.

A Microsoft semmit nem fizet előre az átállás megkezdéséért (ennek nyilván nem nagyon örülnek a Yahoo befektetői), ám a keresőcég azt reméli, hogy évente akár 500 millió dollárhoz juthatnak majd a reklámbevételek elosztása révén, miközben 200 millió dollárt spórolhatnak meg a kiadási oldalon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #11
    Csak a hotmail-t es a yahoo mail-t ne keverjek ossze. A yahoo verzioja ugyanis valamivel hasznalhatobb. A babelfish-rol es a yahoo groups-rol nem is beszelve, amiket mindenkeppen meg kellene tartani.
  • HENCIG #10
    Szerintem csak azért volt ennyire nagyvonalú az MS, hogy hátráltassa a guglit. Gondolom az a 10 % amit itt alul olvastam az egy ekkora piacon nem kevés dollárt jelent. Mikor a hírt megláttam akkor teljesen rosszul lettem, hogy a jó kis LM-t elcseszik a Jéhéjj-al.
    Van Román ismerősöm nem kevés. Na ott úgy látom, hogy arányaiban több a yahoo felhasználó, hogy miért nem tudom, de én mindenesetre útálom. Ha tévedtem akkor így jártam, de ennek a fúziónak lesznek még részletei. Most beadták a versenyhivatalnak, hogy ez így jó, de szerintem csak az MS mocorgásáról van szó. Kíváncsi lennék, hogy az MS mikor csinálja saját linux vagy google OS szintű ingyenes cuccot.... Soha!
  • yvorl #9
    Carol Bartz nevet vagy sír a képen?
  • BlackRose #8
    Mindkét cég képes szuper keresőt készíteni de nem ez kell nekik. A Microsoft-nak piaci részesedés kell (és ezt a Yahootól kaphatja meg) a Yahoo-nak viszont valami más kell nem kereső... és a Microsoft adhatja ezt meg neki. Ha a Microsoft (vagy a Yahoo) most csinálna egy 5x jobb keresőt mint a Google akkor sem tudnának nagyon piaci részesedést szerezni egyszerűen azért mert a Google elég jó és az emberek megszokták és ha valami megfelel és megszoktad nem cseréled le még akkor sem ha valahol jobb is létezik. A Microsoftnak ez világos lett ezért is érdekelte őket a Yahoo, igy most gyakorlatilag a Bing rövid időn belül 30% piacot mondhat majd magáénak és ez már komolyabb veszély a Google előtt. Persze még igy sem könnyű megverni a Google-t de 10% piac erre nevetségesen kevés volt.
  • sedward #7
    Mi ebben a jó a Yahoo-nak? Belátták volna, hogy az MS keresője annyival, de annyival jobb, hogy mindent félre kell dobni, odaadni a prémium klienseken kívül mindendent, hogy azt használhassák? Az ő keresőjük már teljesen javíthatatlan volt?
  • boomsly #6
    Ezt meg fogjuk szívni....
  • KicsiMonkey #5
    Én maradok a Google-nál, nekem az tökéletesen megfelel :D
  • BlackRose #4
    Érdekes, de ha valamiért nem adsz pénzt akkor miért korlátozod magad? Szerintem a Google + Bing + Yahoo adja a legjobb eredményt. :) Egyébkénat az átlagos kereséseknél (kb. 90% ilyen) mindhárom megfelelő, nem mondom, hogy egyformán jó hanem megfelelő. A maradék 10% esetben pedig biztos vagyok benne, hogy a 3 együtt jobb eredményt ér el mint akármelyik egymaga.
  • Anomaly #3
    Microhoo!! .................... ezek a nevek....
  • InterFoxSOFT #2
    Ki a f.szom használ Yahoo-t?