Gyurkity Péter
A Microsoft-Yahoo szövetség részletei
A két cég vezetői végre pontot tettek a hosszú huzavona végére, megállapodtak a főbb pontokról. Érdemes részleteiben is áttekinteni, hogy ez pontosan mit is jelent majd nekünk felhasználóknak.
A megállapodás létrejöttéről mi is beszámoltunk, a Betanews azonban hosszabb listán gyűjtötte össze annak fontosabb pontjait, a laikusok számára is könnyen emészthető módon tálalva a nagy jelentőségű hírt. A 10 évre szóló szövetség létrejötte ugyanis a keresőpiaci erőviszonyok változását hozza majd magával, elsősorban a Google uralmával szemben.
Az alapvető feladatok az alábbiak lesznek az elkövetkező időszakban: a Yahoo átveszi a Microsoft Bing keresőmotorját, ezt futtatja majd saját portálján is, azonban továbbra is ők dönthetnek keresőjük pontos kinézetéről és működéséről. A keresőcég a jövőben egymaga lesz illetékes a prémium besorolású hirdetésekért mindkét internetes oldalon, a többi hirdető pedig a Microsoft AdCenter rendszerét veheti majd igénybe. Fontosnak tartják leszögezni, hogy a két cég egyéb részlegeit, termékeit nem érinti a megállapodás, így ennek kapcsán nem várhatunk változásokat az email és azonnali üzenetküldő szolgáltatásokban, illetve az egyéb aspektusokban.
Carol Bartz, a Yahoo!, és Steve Ballmer a Microsoft vezetője
A Yahoo a maga részéről 10 éven keresztül hozzáférést biztosít újdonsült partnerének saját keresőtechnológiáihoz, amelyet utóbbi szabadon beépíthet a Bing motorjába. A Bing rendszerére történő átállás az Egyesült Államokban kezdődik majd, és a tervek szerint 3-6 hónapot emészt fel, míg a Yahoo a saját Panama platformjáról nagyjából egy teljes év alatt vált majd az AdCenter rendszerre. Steve Ballmer vezérigazgató szerint az összes pont teljesítése 2 évet és több százmillió dollárt emészt majd fel. Számítanak a Google ellenlépéseire, ám a riválisnak vajmi kevés esélye van a szerződés megtorpedózására, hiszen éppen ők uralják a piacot.
A Microsoft semmit nem fizet előre az átállás megkezdéséért (ennek nyilván nem nagyon örülnek a Yahoo befektetői), ám a keresőcég azt reméli, hogy évente akár 500 millió dollárhoz juthatnak majd a reklámbevételek elosztása révén, miközben 200 millió dollárt spórolhatnak meg a kiadási oldalon.
A megállapodás létrejöttéről mi is beszámoltunk, a Betanews azonban hosszabb listán gyűjtötte össze annak fontosabb pontjait, a laikusok számára is könnyen emészthető módon tálalva a nagy jelentőségű hírt. A 10 évre szóló szövetség létrejötte ugyanis a keresőpiaci erőviszonyok változását hozza majd magával, elsősorban a Google uralmával szemben.
Az alapvető feladatok az alábbiak lesznek az elkövetkező időszakban: a Yahoo átveszi a Microsoft Bing keresőmotorját, ezt futtatja majd saját portálján is, azonban továbbra is ők dönthetnek keresőjük pontos kinézetéről és működéséről. A keresőcég a jövőben egymaga lesz illetékes a prémium besorolású hirdetésekért mindkét internetes oldalon, a többi hirdető pedig a Microsoft AdCenter rendszerét veheti majd igénybe. Fontosnak tartják leszögezni, hogy a két cég egyéb részlegeit, termékeit nem érinti a megállapodás, így ennek kapcsán nem várhatunk változásokat az email és azonnali üzenetküldő szolgáltatásokban, illetve az egyéb aspektusokban.
Carol Bartz, a Yahoo!, és Steve Ballmer a Microsoft vezetője
A Yahoo a maga részéről 10 éven keresztül hozzáférést biztosít újdonsült partnerének saját keresőtechnológiáihoz, amelyet utóbbi szabadon beépíthet a Bing motorjába. A Bing rendszerére történő átállás az Egyesült Államokban kezdődik majd, és a tervek szerint 3-6 hónapot emészt fel, míg a Yahoo a saját Panama platformjáról nagyjából egy teljes év alatt vált majd az AdCenter rendszerre. Steve Ballmer vezérigazgató szerint az összes pont teljesítése 2 évet és több százmillió dollárt emészt majd fel. Számítanak a Google ellenlépéseire, ám a riválisnak vajmi kevés esélye van a szerződés megtorpedózására, hiszen éppen ők uralják a piacot.
A Microsoft semmit nem fizet előre az átállás megkezdéséért (ennek nyilván nem nagyon örülnek a Yahoo befektetői), ám a keresőcég azt reméli, hogy évente akár 500 millió dollárhoz juthatnak majd a reklámbevételek elosztása révén, miközben 200 millió dollárt spórolhatnak meg a kiadási oldalon.