Gyurkity Péter
Zenei portált indít a Microsoft
A szoftvercég sem hagyná kihasználatlanul a zenei streaming szolgáltatásokban rejlő lehetőségeket, így még a hónap vége előtt útnak indítják saját megoldásukat, amely leginkább a Spotify oldalára hasonlít majd.
A Microsoft MSN részéről a Telegraph munkatársának nyilatkozó vezető elárulta, hogy még július vége előtt szeretnék bemutatni a szolgáltatást, mivel a cégnek igen fontos az online zenei szféra. A platform a funkciók és lehetőségek, sőt még az árak terén is a Spotify.com portálra fog hasonlítani, ami rögtön megfelelő alapot ad az érdeklődők számára.
Arról még nincs pontos információ, hogy az üzleti modell miként épül majd fel, így inkább lássuk a Spotify esetében elérhető opciókat. Utóbbi oldalon a felhasználók akár ingyen is streamelhetnek zenei tartalmakat, feltéve, hogy minden félórában egy teljes percig hajlandók hallgatni az aktuális reklámokat is. Aki azonban ezt szeretné kikerülni, az havi 10 fontért cserébe kikapcsolhatja a hirdetéseket. A szoftvercég munkatársai szerint további cégek megoldásait vizsgálják meg közelebbről, mivel szeretnék eldönteni, hogy ezek közül melyik felelhet meg legjobban a redmondi kívánalmaknak.
Maga a szolgáltatás a Microsoft tulajdonában lenne, ám annak előnyeit elsősorban az MSN, illetve egyéb részlegeik csatornáin keresztül népszerűsítenék. Az is előfordulhat, hogy a platform az Xbox konzolhoz kapcsolódva indul majd el, ám egy ilyen partneri kapcsolat részleteit egyelőre nem tisztázták. Ez persze még inkább a nappalik szolgáltatásközpontjává tenné a konzolt, amely már most lehetővé teszi az online játékot, valamint a filmes anyagok letöltését és megtekintését.
A Microsoft egyelőre egyetlen partnert sem nevezett meg, ám jelenleg is tárgyalnak a kiszemelt cégekkel.
A Microsoft MSN részéről a Telegraph munkatársának nyilatkozó vezető elárulta, hogy még július vége előtt szeretnék bemutatni a szolgáltatást, mivel a cégnek igen fontos az online zenei szféra. A platform a funkciók és lehetőségek, sőt még az árak terén is a Spotify.com portálra fog hasonlítani, ami rögtön megfelelő alapot ad az érdeklődők számára.
Arról még nincs pontos információ, hogy az üzleti modell miként épül majd fel, így inkább lássuk a Spotify esetében elérhető opciókat. Utóbbi oldalon a felhasználók akár ingyen is streamelhetnek zenei tartalmakat, feltéve, hogy minden félórában egy teljes percig hajlandók hallgatni az aktuális reklámokat is. Aki azonban ezt szeretné kikerülni, az havi 10 fontért cserébe kikapcsolhatja a hirdetéseket. A szoftvercég munkatársai szerint további cégek megoldásait vizsgálják meg közelebbről, mivel szeretnék eldönteni, hogy ezek közül melyik felelhet meg legjobban a redmondi kívánalmaknak.
Maga a szolgáltatás a Microsoft tulajdonában lenne, ám annak előnyeit elsősorban az MSN, illetve egyéb részlegeik csatornáin keresztül népszerűsítenék. Az is előfordulhat, hogy a platform az Xbox konzolhoz kapcsolódva indul majd el, ám egy ilyen partneri kapcsolat részleteit egyelőre nem tisztázták. Ez persze még inkább a nappalik szolgáltatásközpontjává tenné a konzolt, amely már most lehetővé teszi az online játékot, valamint a filmes anyagok letöltését és megtekintését.
A Microsoft egyelőre egyetlen partnert sem nevezett meg, ám jelenleg is tárgyalnak a kiszemelt cégekkel.