MTI

A fiatalok szerint nem trendi a Twitter

Egy 15 éves londoni diák írása foglalkoztatja a média üzleti világának képviselőit, akik szerint a fiatalok médiaszokásait feltáró beszámoló volt az eddigi leghasznosabb, amelyet valaha olvastak. A tinédzser nem kevesebbet állít, mint azt, hogy a Twitter korántsem olyan trendi, mint azt a középkorú médiamogulok gondolják.

Matthew Robsonnak a Morgan Stanley londoni irodájában nyári gyakorlaton írt dolgozatát annyira világosnak és elgondolkodtatónak találták az illetékesek, hogy publikálták a médiaelemző ügyfeleinek. A fiatalok a televíziótól kezdve a számítógépes játékokon át az interneten elérhető tartalmakig a legkülönfélébb médiahordozókkal találkoznak, miközben fizetni egyikért sem hajlandók. Jóllehet kedvelik a Facebook közösségi portált, kevés érdeklődést mutatnak a Twitter mikroblog szolgáltatásai iránt.

Ennek oka Matthew Robson szerint az, hogy a fiatalok regisztrálnak ugyan a Twitter oldalán, de a mobilszámlát megterhelő 140 karakteres bejegyzések helyett a telefont inkább csak a hagyományos SMS-ekre használják. Az interneten megjelenő üzeneteiket ráadásul senki sem olvassa, ezért értelmetlennek tartják, hogy erre pénzt költsenek - hangsúlyozta.

A greenwichi diák néhány barátjától SMS-ben kapott ötleteket a beszámolójához, amelyet állítólag egy nap alatt sikerült megírnia. Rámutatott, hogy miközben valami mással vannak elfoglalva, a tizenévesek szívesen hallgatnak zenét, de fizetni csak vonakodva hajlandók. Ritkán hallgatnak rádiót, és CD-lemezeket sem nagyon vesznek. Jobban szeretik az illegális zeneletöltő oldalakat vagy azokat a honlapokat, amelyeken streaming média (internet kapcsolattal megtekinthető médiacsomag) érhető el.

Zömüknek az a véleménye, hogy az iTunes online áruházban 79 pennyért (mintegy 250 forintért) kínált zeneszám is túl drága ahhoz, hogy letöltsék. A fiatalok nézik ugyan a tévét, de csak akkor, ha éppen ráérnek, a műsorok többségét egyébként később, az internetről töltik le. A klasszikus nyomtatott sajtót Robson a telefonkönyvekkel egy kategóriába sorolja. Szerinte korosztálya nem figyel az óriásplakátokra, és az online hirdetéseket is "rendkívül idegesítőnek és értelmetlennek" találja.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Ny #26
    pedig nagyon trendi az, ha nincs tévé. (mármint adás. a letorrentezett divx filmeket azér valahol meg kell nézni)
  • valentine2 #25
    Hátha a mostani új, trendeket sorakoztató főoldal hoz némi népszerűséget a Twitternek.

    http://isite.hu/internet_hirek/sz%C3%A9less%C3%A1v/20090729/%C3%BAj-twitter-kezd%C5%91lap
  • Justil #24
    Naja, amúgy kicsit pontatlanul fogalmaztam. Nyilvánvalóan maga az értékes információ nem a tweetben lesz, hiszen 140 karakterben elég nehéz lenne átadni valami hasznosat, többnyire ugyanúgy blogpostokra dobálnak linkeket, de mondom, képtelen lennék annyi érdekes és hasznos dolgot magamtól megtalálni a neten, mint így, hogy gyakorlatilag az orrom alá tolják :) Csak a megfelelő embereket kell felvenni.
  • polarka #23

    Jó 5letet adtál, szakmai twiteknek még nem is néztem utána...
  • Justil #22
    Nem tudom minek irogatnak egyesek olyanokat, hogy használhatatlan, meg felesleges. Ha nekik az, akkor ok, rendben.
    Én kb napi szinten olvasom, mivel elsősorban nem civileket meg ismerősöket "követek", hanem szakmai témában postolgató embereket. Azalatt a kb 2-3 hónap alatt mióta használom, 5x annyi hasznos és érdekes információ birtokába jutottam, mint szimpla hírportál/fórum/blog olvasással, vagy guglizással.
    A Twitter igen is jó, sőt, kurvajó. Akinek meg nincs rá szüksége, szarja le. Ilyen 1xű, szerintem.
  • Justil #21
    Szerinted. Mások szerint meg nem az.
  • sathinel #20
    Trendi? Mi abban a trendi hogy nem nézek TV-t? Ha trendi lenne(bárcsak az lenne) akkor valsz győzike, és a többi szenny sem jönne a TV-ből mivel nem lenne nézettsége. Tehát ki kéne találni műsorokat amiket néznek szívesen az emberek.

    Pl nézd ezt meg:Ken Robin

    És ehhez hasonló műsorokat szívesen néznék. Igaz amíg volt TV-m addig is spectrum, discovery, NT, DOQ, és hasonló csatornák jöttek be leginkább. De ezek nagyrészét megnézheted a neten is.
    Discovery videos
  • polarka #19
    Az 1. mondatodat nehéz értelmezni, de a 2.-ra pedig én is utaltam.
  • winnie #18
    "de hogy nagyon nem "trendi" az tuti. "

    túlságosan trendi, aki nincs twitteren és sok emberhez akar szólni (hírességek, média, blogger), az nem is számít - ezt hiszik sokan.

    a lényege pedig összetett. van, aki random infókra halászik (az éppen aktuális eseményekről), más pedig konkrét híreket gyűjt (pár infóforrásra felratkozik fixen.)
  • winnie #17
    "Azért van értelme..."

    ellinkelted. épp nem ez a twitter értelme, hogy belinkeljék kvázi rss-pótlékként a honlap anyagait. (szerintem ilyen rádió nincs is. korona?)