Gyurkity Péter
Fizetőssé válhat a Hulu
Az anyacég új vezetője szerint a reklámokra épülő modell nem vált be, ezért a rendkívül népszerű videómegosztó portál által kínált tartalmak legalább egy része fizetőssé válhat a jövőben.
Jonathan Miller, aki idén márciusban érkezett a News Corp. céghez, hogy felülvizsgálja a digitális stratégia fontosabb elemeit, két konferencián is beszélt a portál jövőjéről, annak üzleti modelljéről. Véleménye szerint ez utóbbin mindenképpen változtatni kell, mivel a reklámok önmagukban nem jelentenek elég vonzerőt a tartalomszolgáltatók számára, a bevételről nem is beszélve.
A Hulu kiemelkedően népszerű a tengerentúlon, ahol a nagy kiadók és filmstúdiók beleegyezésével, sőt azok közvetlen támogatása mellett kínál teljes televíziós műsorokat és mozifilmeket. Ezzel a portálnak sikerült az, amivel a YouTube-nak hosszú ideig nem sikerült megbirkóznia - hiába van utóbbinak jóval nagyobb felhasználói tábora, a Hulu sokkal inkább megfelelt a szórakoztatóipar ízlésének és feltételeinek. Úgy tűnik azonban, hogy az anyagiakat illetően ez sem elég, ezért az anyacég most változtatna az eddig kizárólag reklámokra építő üzleti modellen.
A gyors változásokat a vezető azonnal kizárta, ám hosszú távon teljesen logikusnak tartaná a mikrofizetések, valamint az előfizetéses modell megjelenését, ami minden bizonnyal az európai megjelenéssel, a kontinensen való terjeszkedéssel egy időben valósulna meg. Amennyiben a fizetések nem a teljes kínálatra terjednének ki, nyilván a legújabb, legnagyobb érdeklődésre számot tartó alkotásokat fejelnék meg némi díjjal, mivel a reklámok eddig nem tudták megváltani a világot.
Kérdés, hogy miként viszonyulnak majd ezen lépéshez a felhasználók, akik hozzászoktak az ingyenességhez, különös tekintettel arra, hogy a YouTube is egyre inkább fontos szereplőként jelenik meg a zenekiadók és filmstúdiók előtt.
Jonathan Miller, aki idén márciusban érkezett a News Corp. céghez, hogy felülvizsgálja a digitális stratégia fontosabb elemeit, két konferencián is beszélt a portál jövőjéről, annak üzleti modelljéről. Véleménye szerint ez utóbbin mindenképpen változtatni kell, mivel a reklámok önmagukban nem jelentenek elég vonzerőt a tartalomszolgáltatók számára, a bevételről nem is beszélve.
A Hulu kiemelkedően népszerű a tengerentúlon, ahol a nagy kiadók és filmstúdiók beleegyezésével, sőt azok közvetlen támogatása mellett kínál teljes televíziós műsorokat és mozifilmeket. Ezzel a portálnak sikerült az, amivel a YouTube-nak hosszú ideig nem sikerült megbirkóznia - hiába van utóbbinak jóval nagyobb felhasználói tábora, a Hulu sokkal inkább megfelelt a szórakoztatóipar ízlésének és feltételeinek. Úgy tűnik azonban, hogy az anyagiakat illetően ez sem elég, ezért az anyacég most változtatna az eddig kizárólag reklámokra építő üzleti modellen.
A gyors változásokat a vezető azonnal kizárta, ám hosszú távon teljesen logikusnak tartaná a mikrofizetések, valamint az előfizetéses modell megjelenését, ami minden bizonnyal az európai megjelenéssel, a kontinensen való terjeszkedéssel egy időben valósulna meg. Amennyiben a fizetések nem a teljes kínálatra terjednének ki, nyilván a legújabb, legnagyobb érdeklődésre számot tartó alkotásokat fejelnék meg némi díjjal, mivel a reklámok eddig nem tudták megváltani a világot.
Kérdés, hogy miként viszonyulnak majd ezen lépéshez a felhasználók, akik hozzászoktak az ingyenességhez, különös tekintettel arra, hogy a YouTube is egyre inkább fontos szereplőként jelenik meg a zenekiadók és filmstúdiók előtt.