Gyurkity Péter

Nemzetközivé válhat a Hulu

Az Egyesült Államokban igen népszerű Hulu hamarosan egyéb országokban, így néhány nyugat-európai államban is megjelenhet. A portál bevételei hamarosan megközelíthetik a YouTube eredményét.

Az NBC és a News Corp. által közösen útnak indított videómegosztó portál kedvező fogadtatásáról és sikereiről több alkalommal beszámoltunk - nem vitás, hogy a teljes televíziós műsorokat vetítő, bevételeit a reklámokból szerző oldal megtalálta az arany középutat a felhasználói élmény és a szórakoztatóipar követelményei, feltételei között. Korlátai azonban gátat szabnak a bevételek további növelésének, így hamarosan változhat a felállás.

A hírügynökségi beszámolók szerint a várható terjeszkedésről maga Peter Smith, az NBC Universal International elnöke beszélt az European Media Leaders Summit  elnevezésű rendezvényen. Elmondta többek között, hogy első körben az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, valamint Japán jöhet szóba, hamarosan tehát ezen országokban is elérhetővé válhat az oldal lokalizált változata. Jelenleg a szolgáltatás kizárólag az Egyesült Államokban elérhető, és ezúttal nagyon is komolyan veszik a korlátozást, még a kanadaiak sem tudják megtekinteni a portálon közzétett anyagokat. A cég úgy véli, hogy kinőtték a mostani kereteket, így jöhet a terjeszkedés.

A terjeszkedés persze nem lesz egyszerű, hiszen ennek megvalósításához először is új megállapodásokra van szükség az oldal és a jogtulajdonosok között, akik nyilván csak megfelelő feltételekkel engedélyezik majd tartalmaik nemzetközi "sugárzását". A bevételekre mindazonáltal nem lehet panasz, hiszen a Financial Times a napokban már arról írt, hogy az oldal hamarosan megközelíti majd a YouTube eredményét, ami elismerésre méltó, hiszen utóbbi majdnem minden országban elérhető az internetezők számára, jóllehet kínálata kissé eltérő.

A Google éppen a Hulu sikerei láttán döntött úgy, hogy mindenképpen megállapodik a stúdiókkal és televíziós óriásokkal a reklámokkal megtámogatott sugárzásról. Kíváncsian várjuk a fejleményeket ezen a téren.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kanyecs #5
    "ha felraknák az adásokat a netre akkor ezerszer annyi néző lenne"
    számolj utána:

    TV: barátok közt - 1,7 millió néző
    NET: barátok közt - 1,7 milliárd néző ???? honnan? kínából?

    forrás: http://www.mediainfo.hu/hirek/article.php?id=12297
  • YMan #4
    kukacS3K

    Talán nézzél fel az RTLklub.hu -ra és a tv2 weboldalára is, és rájössz hogy már egy ideje pakolásszák a főbb műsorokat ki a webre.
  • winnie #3
    szerintem gondold át még egyszer, amit írtál:)) (elég nagy önbizalom kell ahhoz, hogy elhidd magadról, hogy innen magyarországról, egy fórum mélyéről nálad van a szent grál. íme a magyar kommentelő, akinek eszébe jutott az, ami egyik tévés felsővezetőnek sem.)

    azt mondja "ezerszer annyi néző lenne"... reality check.
  • BandiG #2
    Igen, de mi értelme van egy amcsi cégnek MO-n reklámoznia? Akkor max a nagy multik maradnának bent a reklámban, és még ők se tudnák annyira célozni a dolgot. Persze lehetne valahogy régiónkénti reklám is, akkor meg mi van ha az egyik országban nincs elég támogató? Így is az adók a reklámtortából osztoznak, nem túlkínálat van a támogatókból tudtommal.
  • kukacS3K #1
    nemértem, a tévéadók mindig nyafognak hogy jajj esik a nézettség blablabla viszont ha felraknák az adásokat a netre akkor ezerszer annyi néző lenne mert nagyon sokan néznek torrentről sorozatokat és itt még reklám is lenne torrenten meg kivágják