Gyurkity Péter
Nemzetközivé válhat a Hulu
Az Egyesült Államokban igen népszerű Hulu hamarosan egyéb országokban, így néhány nyugat-európai államban is megjelenhet. A portál bevételei hamarosan megközelíthetik a YouTube eredményét.
Az NBC és a News Corp. által közösen útnak indított videómegosztó portál kedvező fogadtatásáról és sikereiről több alkalommal beszámoltunk - nem vitás, hogy a teljes televíziós műsorokat vetítő, bevételeit a reklámokból szerző oldal megtalálta az arany középutat a felhasználói élmény és a szórakoztatóipar követelményei, feltételei között. Korlátai azonban gátat szabnak a bevételek további növelésének, így hamarosan változhat a felállás.
A hírügynökségi beszámolók szerint a várható terjeszkedésről maga Peter Smith, az NBC Universal International elnöke beszélt az European Media Leaders Summit elnevezésű rendezvényen. Elmondta többek között, hogy első körben az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, valamint Japán jöhet szóba, hamarosan tehát ezen országokban is elérhetővé válhat az oldal lokalizált változata. Jelenleg a szolgáltatás kizárólag az Egyesült Államokban elérhető, és ezúttal nagyon is komolyan veszik a korlátozást, még a kanadaiak sem tudják megtekinteni a portálon közzétett anyagokat. A cég úgy véli, hogy kinőtték a mostani kereteket, így jöhet a terjeszkedés.
A terjeszkedés persze nem lesz egyszerű, hiszen ennek megvalósításához először is új megállapodásokra van szükség az oldal és a jogtulajdonosok között, akik nyilván csak megfelelő feltételekkel engedélyezik majd tartalmaik nemzetközi "sugárzását". A bevételekre mindazonáltal nem lehet panasz, hiszen a Financial Times a napokban már arról írt, hogy az oldal hamarosan megközelíti majd a YouTube eredményét, ami elismerésre méltó, hiszen utóbbi majdnem minden országban elérhető az internetezők számára, jóllehet kínálata kissé eltérő.
A Google éppen a Hulu sikerei láttán döntött úgy, hogy mindenképpen megállapodik a stúdiókkal és televíziós óriásokkal a reklámokkal megtámogatott sugárzásról. Kíváncsian várjuk a fejleményeket ezen a téren.
Az NBC és a News Corp. által közösen útnak indított videómegosztó portál kedvező fogadtatásáról és sikereiről több alkalommal beszámoltunk - nem vitás, hogy a teljes televíziós műsorokat vetítő, bevételeit a reklámokból szerző oldal megtalálta az arany középutat a felhasználói élmény és a szórakoztatóipar követelményei, feltételei között. Korlátai azonban gátat szabnak a bevételek további növelésének, így hamarosan változhat a felállás.
A hírügynökségi beszámolók szerint a várható terjeszkedésről maga Peter Smith, az NBC Universal International elnöke beszélt az European Media Leaders Summit elnevezésű rendezvényen. Elmondta többek között, hogy első körben az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, valamint Japán jöhet szóba, hamarosan tehát ezen országokban is elérhetővé válhat az oldal lokalizált változata. Jelenleg a szolgáltatás kizárólag az Egyesült Államokban elérhető, és ezúttal nagyon is komolyan veszik a korlátozást, még a kanadaiak sem tudják megtekinteni a portálon közzétett anyagokat. A cég úgy véli, hogy kinőtték a mostani kereteket, így jöhet a terjeszkedés.
A terjeszkedés persze nem lesz egyszerű, hiszen ennek megvalósításához először is új megállapodásokra van szükség az oldal és a jogtulajdonosok között, akik nyilván csak megfelelő feltételekkel engedélyezik majd tartalmaik nemzetközi "sugárzását". A bevételekre mindazonáltal nem lehet panasz, hiszen a Financial Times a napokban már arról írt, hogy az oldal hamarosan megközelíti majd a YouTube eredményét, ami elismerésre méltó, hiszen utóbbi majdnem minden országban elérhető az internetezők számára, jóllehet kínálata kissé eltérő.
A Google éppen a Hulu sikerei láttán döntött úgy, hogy mindenképpen megállapodik a stúdiókkal és televíziós óriásokkal a reklámokkal megtámogatott sugárzásról. Kíváncsian várjuk a fejleményeket ezen a téren.