Gyurkity Péter
Ősszel jön Európába a Hulu
Brit források szerint a Hulu idén ősszel, egészen pontosan szeptemberben rajtolhat el a kontinensen, mégpedig elsőként a szigetországban, ahol az amerikai tartalmak mellett helyi alkotásokat is megszereznének.
A Telegraph a tárgyalásokhoz közel álló forrásokra hivatkozva ír arról, hogy a tengerentúlon igen népszerű, ám a YouTube felhasználói bázisától egyelőre méreteiben elmaradó portál minden erejével a nemzetközivé váláson dolgozik, itt pedig az első lépés az Egyesült Királyságban történő megjelenés lesz, ahogy azt már megszokhattuk az amerikai fejlesztések esetében. A nagy filmstúdiók által birtokolt, csúcskategóriás tartalmakat ingyen kínáló oldal helyi alkotásokra is igyekszik szert tenni.
A Hulu mintegy 3000 órányi, tisztán amerikai anyaggal rajtolna el szeptemberben a brit internetezők számára, ezt pedig a BBC, az ITV, valamint a Channel 4 saját műsoraival egészítenék ki - már amennyiben sikeresen lezárulnak az ezt célzó, jelenleg is zajló tárgyalások. Itt a jól értesültek szerint egészen pontosan arról lesz szó, hogy (a brit szokásoknak megfelelően) a partnerek által sugárzott műsorokhoz a leadást követő napon nyújtatnának hozzáférést, 30 napon keresztül folytatva azt. A napokban azokban megakadtak az egyeztetések, mivel a Hulu magának szeretné fenntartani a teljes irányítás jogát, míg az ITV és a Channel 4 némi beleszólást szeretne a reklámok rendszerébe, és nyilván a bevételek elosztásába is.
Egy meg nem nevezett ágazati vezető elmondása szerint arról van szó, hogy a Hulu egy, az amerikai piacon működő modellt ajánlott potenciális partnerei számára, amelyek azonban eddig minden alkalommal megtartották a kereskedelmi jogokat és saját hirdetési tárházukat alkalmazták, ebből pedig nem szívesen engednének. A Hulu részéről egyelőre annyi hangzott el, hogy nincs mit megosztaniuk a nagyközönséggel, míg a kiszemelt partnerek nem voltak hajlandók nyilatkozni az ügyben.
A portál elsősorban azért népszerű a tengerentúlon, mert a többi hasonló platform által olyannyira áhított televíziós és mozifilmes alkotásokat kínálja megtekintésre teljesen ingyen, a reklámokra építve a bevételeket.
A Telegraph a tárgyalásokhoz közel álló forrásokra hivatkozva ír arról, hogy a tengerentúlon igen népszerű, ám a YouTube felhasználói bázisától egyelőre méreteiben elmaradó portál minden erejével a nemzetközivé váláson dolgozik, itt pedig az első lépés az Egyesült Királyságban történő megjelenés lesz, ahogy azt már megszokhattuk az amerikai fejlesztések esetében. A nagy filmstúdiók által birtokolt, csúcskategóriás tartalmakat ingyen kínáló oldal helyi alkotásokra is igyekszik szert tenni.
A Hulu mintegy 3000 órányi, tisztán amerikai anyaggal rajtolna el szeptemberben a brit internetezők számára, ezt pedig a BBC, az ITV, valamint a Channel 4 saját műsoraival egészítenék ki - már amennyiben sikeresen lezárulnak az ezt célzó, jelenleg is zajló tárgyalások. Itt a jól értesültek szerint egészen pontosan arról lesz szó, hogy (a brit szokásoknak megfelelően) a partnerek által sugárzott műsorokhoz a leadást követő napon nyújtatnának hozzáférést, 30 napon keresztül folytatva azt. A napokban azokban megakadtak az egyeztetések, mivel a Hulu magának szeretné fenntartani a teljes irányítás jogát, míg az ITV és a Channel 4 némi beleszólást szeretne a reklámok rendszerébe, és nyilván a bevételek elosztásába is.
Egy meg nem nevezett ágazati vezető elmondása szerint arról van szó, hogy a Hulu egy, az amerikai piacon működő modellt ajánlott potenciális partnerei számára, amelyek azonban eddig minden alkalommal megtartották a kereskedelmi jogokat és saját hirdetési tárházukat alkalmazták, ebből pedig nem szívesen engednének. A Hulu részéről egyelőre annyi hangzott el, hogy nincs mit megosztaniuk a nagyközönséggel, míg a kiszemelt partnerek nem voltak hajlandók nyilatkozni az ügyben.
A portál elsősorban azért népszerű a tengerentúlon, mert a többi hasonló platform által olyannyira áhított televíziós és mozifilmes alkotásokat kínálja megtekintésre teljesen ingyen, a reklámokra építve a bevételeket.