Gyurkity Péter
Perek után gyorsít a 3G-n az AT&T
Az amerikai cég saját hálózatának költséges fejlesztésére szánta el magát, mégpedig azon vásárlói panaszok és perek nyomán, amelyekben az elméleti 7,2 megabites átviteli sebesség elérését hiányolták.
Az AT&T egy most megjelent közleményben ismertette terveit, amelyek a meglévő 3G-hálózat további fejlesztésével kapcsolatosak. Eszerint szeretnék a tengerentúlon a legjobb élményt nyújtani előfizetőknek, ám nagy valószínűséggel inkább arról van szó, hogy a folyamatos vásárlói panaszokat és bírósági pereket megunva határozták el magukat a nagy költségekkel járó lépésre.
A cég lefedettségi térképe
A cég esetében ugyanis visszatérő problémát jelent a panaszok és perek valóságos áradata, amelyben az elméleti és a gyakorlatban megvalósuló átviteli sebességek közötti eltérést róják fel számukra. Az első adatot szinte mindenki ismeri, hiszen napjaink nagy sebességű mobil internetes csomagjai esetében általában a 7,2 Mb/s jelenti a felső határt, mint ahogy azzal is tisztában van a többség, hogy ez szinte soha nem elérhető, még az úgynevezett hot-spotok esetében sem. A valós átviteli iram inkább 2-3 Mb/s környékén mozog, bár ez nyilván erősen függ a cégtől, annak hálózatától, valamint a helyi körülményektől és feltételektől.
Az AT&T a panaszok orvoslása érdekében 18 milliárd (!) dollárt költ saját hálózatának fejlesztésére, amelynek részeként optikai szálat húznak minden egyes toronyig, hogy valós 3G-sebességet biztosítanak, emellett pedig 2100 új helyszínen vezetik be a szolgáltatást. Jövőre pedig megkezdik a HSPA 7.2 és az LTE (Long-Term Evolution) technológiák támogatását és bevezetését, amelyek az UMTS 3G utódjaként érkeznek.
A fejlesztési periódus 2011-ig elhúzódik, a legfőbb cél. hogy lépést tartsanak a felhasználói igények növekedésével.
Az AT&T egy most megjelent közleményben ismertette terveit, amelyek a meglévő 3G-hálózat további fejlesztésével kapcsolatosak. Eszerint szeretnék a tengerentúlon a legjobb élményt nyújtani előfizetőknek, ám nagy valószínűséggel inkább arról van szó, hogy a folyamatos vásárlói panaszokat és bírósági pereket megunva határozták el magukat a nagy költségekkel járó lépésre.
A cég lefedettségi térképe
A cég esetében ugyanis visszatérő problémát jelent a panaszok és perek valóságos áradata, amelyben az elméleti és a gyakorlatban megvalósuló átviteli sebességek közötti eltérést róják fel számukra. Az első adatot szinte mindenki ismeri, hiszen napjaink nagy sebességű mobil internetes csomagjai esetében általában a 7,2 Mb/s jelenti a felső határt, mint ahogy azzal is tisztában van a többség, hogy ez szinte soha nem elérhető, még az úgynevezett hot-spotok esetében sem. A valós átviteli iram inkább 2-3 Mb/s környékén mozog, bár ez nyilván erősen függ a cégtől, annak hálózatától, valamint a helyi körülményektől és feltételektől.
Az AT&T a panaszok orvoslása érdekében 18 milliárd (!) dollárt költ saját hálózatának fejlesztésére, amelynek részeként optikai szálat húznak minden egyes toronyig, hogy valós 3G-sebességet biztosítanak, emellett pedig 2100 új helyszínen vezetik be a szolgáltatást. Jövőre pedig megkezdik a HSPA 7.2 és az LTE (Long-Term Evolution) technológiák támogatását és bevezetését, amelyek az UMTS 3G utódjaként érkeznek.
A fejlesztési periódus 2011-ig elhúzódik, a legfőbb cél. hogy lépést tartsanak a felhasználói igények növekedésével.