Gyurkity Péter
A vállalatok még mindig az IE mellett állnak
Bár az otthoni felhasználók körében egyre inkább kiegyensúlyozottabb a verseny a különböző böngészők között, a vállalati szegmensben az Internet Explorer fölénye továbbra is megkérdőjelezhetetlen.
A Forrester a tavalyi év során több mint 51 ezer vállalati felhasználót kérdezett meg böngészési szokásairól, elsősorban a munka során használt program nevére és verziószámára koncentrálva. A válaszokból kiderült, hogy bár az Internet Explorer részesedése némileg csökkent, az alternatív megoldásoknak egyelőre esélyük sincs a hátrány ledolgozására - ez még akkor is így van, ha egyes cégeknél még a Google Chrome és a Safari is szóba jöhet.
Az Internet Explorer 6 az év első felében 66 százalékról indult, ez csökkent 2008 végére 60 százalékra. Ez már önmagában tetemes előny, a böngésző 7-es verziójával együtt azonban a Microsoft 81 százalékban birtokolja a vállalati szegmenst. A váltás tehát továbbra is lassú folyamatként írható le, hiszen míg a korosodó szoftvert az otthoni felhasználók már többnyire elfelejtették (a webfejlesztők nagy örömére), a munkához használt szoftverek még számos esetben küszködnek kompatibilitási gondokkal, így esetükben egyelőre szó sem lehet a generációváltásról.
Az alternatív megoldások közül egyedül a Firefoxnak van komoly esélye beleszólni a versenybe, hiszen a Mozilla fejlesztése 18 százalékon állt tavaly decemberben a vállalatok körében. Azon cégek, amelyek nagy hangsúlyt helyeznek az internetes szolgáltatásokra, illetve némileg megengedőbbek a böngészési gyakorlatot illetően, már tavaly is a Google Chrome félkész verzióját, valamint a Safari böngészőt vették igénybe - előbbi 2, utóbbi pedig 1,4 százalékot tudott meghódítani. Az Opera a maga részéről az ötödik helyen végzett, alig mérhető 0,2 százalékával.
Ahogy egyre több cég vált a hagyományos megoldásokról a webszolgáltatásokra, úgy növekedni fog az alternatív szoftverek aránya is - ez azonban időigényes folyamat lesz.
A Forrester a tavalyi év során több mint 51 ezer vállalati felhasználót kérdezett meg böngészési szokásairól, elsősorban a munka során használt program nevére és verziószámára koncentrálva. A válaszokból kiderült, hogy bár az Internet Explorer részesedése némileg csökkent, az alternatív megoldásoknak egyelőre esélyük sincs a hátrány ledolgozására - ez még akkor is így van, ha egyes cégeknél még a Google Chrome és a Safari is szóba jöhet.
Az Internet Explorer 6 az év első felében 66 százalékról indult, ez csökkent 2008 végére 60 százalékra. Ez már önmagában tetemes előny, a böngésző 7-es verziójával együtt azonban a Microsoft 81 százalékban birtokolja a vállalati szegmenst. A váltás tehát továbbra is lassú folyamatként írható le, hiszen míg a korosodó szoftvert az otthoni felhasználók már többnyire elfelejtették (a webfejlesztők nagy örömére), a munkához használt szoftverek még számos esetben küszködnek kompatibilitási gondokkal, így esetükben egyelőre szó sem lehet a generációváltásról.
Az alternatív megoldások közül egyedül a Firefoxnak van komoly esélye beleszólni a versenybe, hiszen a Mozilla fejlesztése 18 százalékon állt tavaly decemberben a vállalatok körében. Azon cégek, amelyek nagy hangsúlyt helyeznek az internetes szolgáltatásokra, illetve némileg megengedőbbek a böngészési gyakorlatot illetően, már tavaly is a Google Chrome félkész verzióját, valamint a Safari böngészőt vették igénybe - előbbi 2, utóbbi pedig 1,4 százalékot tudott meghódítani. Az Opera a maga részéről az ötödik helyen végzett, alig mérhető 0,2 százalékával.
Ahogy egyre több cég vált a hagyományos megoldásokról a webszolgáltatásokra, úgy növekedni fog az alternatív szoftverek aránya is - ez azonban időigényes folyamat lesz.