MTI

Megbukott a leckekészítő francia portál

A diákok leckéinek elkészítését ígérte, de végül az általános tiltakozás nyomán megbukott egy nagy csinnadrattával beindított új világhálós portál Franciaországban.

A faismesdevoirs.com (csinaldmegaleckemet.com) honlap szervezője, Stéphane Boukris fizető szolgáltatást tervezett, a portált bevezető reklámkampányban azt ígérte, hogy néhány euró fejében bárkinek elkészítik a házi feladatát. Az ötletes internetező nem habozott azzal népszerűsíteni a kezdeményezést, hogy nyíltan kifejtette: a vállalkozás "sértő az iskolarendszer számára", de "mivel van erre kereslet, azt ki kell elégíteni". Ez a bejelentés természetesen már a portál megnyitása előtt óriási vihart kavart, és a meghirdetett márciusi nyitáskor annyi érdeklődő kattintott rá a webhelyre, hogy a rendszer összeomlott.

Az oktatási miniszter, Xavier Darcos heves szavakkal ostorozta a kezdeményezést, botrányosnak nevezte "a könnyebb megoldás piacosítására" alapított vállalkozást. Három nappal később Boukris bejelentette, hogy bezárja a portált, amely korábban azt ígérte, hogy az első napi lebénulás ellenére a befutott rendeléseket teljesíteni fogják. Boukris, mint arról a Le Monde című francia lap beszámolt, azzal indokolta visszalépését, hogy engedett a sajtó, a kormány és saját családja nyomásának, a hozzá közel állók vették rá erre a döntésre.

Mindamellett korántsem biztos, hogy ezzel egyszer s mindenkorra befellegzett a vállalkozásnak. Esetleg csak arról volt szó, hogy a webhely nem volt eléggé felkészült a keresletre. Boukris közlése szerint a nyitás napján előfordult, hogy másodpercenkénti kétezren klikkeltek a portálra, ez vált megoldhatatlan feladattá a házifeladat-megoldók számára.

A történetnek azért nincs vége. A felsült portáltervezőt egy másik, nem kevésbé vitatott internetes vállalkozás kiötlője azonnal alkalmazta. Ez a Note2be portál, amely tavaly vonta fejére a francia pedagógusok dühét, ugyanis azt ígérte, hogy osztályozni fogja - a tanárokat. Stéphane Cola, a Note2be egyik alapítója azóta már a Rentabiliweb nevű, szintén sokkoló ötletekre specializálódott világhálós vállalkozás fejlesztési igazgatója. Ő volt az, aki Stéphane Boukrist "projektvezetőként" felvette a cégéhez. Feladatul azt adta neki, hogy dolgozzon ki szilárdabb rendszert annál, amely már az első napon összeomlott, és ha ez sikerül, ugyanolyan vagy hasonló néven vágjon bele ismét a leckegyártásba.

Addig is, amíg erre sor kerül, a kiadó arra készül, hogy megjelentesse a feladatíró portál alapítójának történetét. Interneten a bukás is felérhet egy jó felvételivel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • amitakartok #6
    Hát aki tanulás helyett CS-zik, az megérdemli a karót házira.
  • benczurzs #5
    Nem is ez a baj, mert ha valakinek mindig megcsinálják a leckéjét, akkor az nem biztos, avagy elég valószínű, hogy az anyagot nem fogja tudni vizsgákon, vagy dolgozat alkalmával. És ekkor kéne megbuktatni azt, aki nem tud. Akkor nem lenne gond. De ma már nagyon-nagyon kevés ember buktatnak meg
    Ha egyszer valaki valahol tanul, azt átrugdossák, mert a sulinak égő, ha nem :(
    Tehát szerintem azért nem tetszik ez a megoldás a franciáknak, mert a gyereket ugye megbuktatni nem lehet, így már házit sem írna, tehát az a minimális munka se lenne a papírja mögött, hogy legalább könyvből meg tudja írni.
    Vizsgán meg megbuktatni, azt már a pedagógusok se vállalják. :(
    Ahogy elnézem Fr országot, erre nemsokára törvény is lesz.
    Már nem csak az illegális letöltőkkel, hanem az illegális házi-írókkal szemben is.
    Aki torrenten tölti a matekházit, az szerintem 1000 év alatt nem ússza meg
  • Azorut #4
    Minden kétséget kizáróan sose lehet kizárni (megcsinálja anyuka papírra, gyerek lemásolja és a saját digitális aláírásával elküldi például).

    Inkább azt kellene megértetni az emberekkel, hogy ennek annyi értelme van, mint felbérelni valakit, hogy menjen sportolni helyettük.
  • hiftu #3
    A gond az, hogy nem a tudás megszerzése manapság a frankó, hanem a minél kisebb ellenállás irányába elmozdulás. Tök mindegy, hogy a tanár irásvetítőt vagy laptopot használ. Ha a tanuló nem akarja megtanulni, akkor akár bikkamakkával is lehetne tanítani. Az elektronikus házi meg csak kavarás. Papír és toll szerintem bőven elég egy feladat megoldásához. (Nehogymár a végén még a CS pontszámodat is beszámítsák a házidba.)
  • B0nFire #2
    Mindenesetre érdekes. Kereset van rá, a technika meg adott. Lassan az oktatási rendszernek kell elgondolkodnia azon, hogy az ilyet hogy lehet kivédeni. És ennek nem az a módja, hogy bezáratjuk a weboldalt, mert attól még nyílik kettő új helyette.

    Sokkal inkább arra kéne kihegyezni a dolgot, hogy a leckék elkészíthetőek legyenek elektronikusan is, és a készítő minden kétséget kizáróan azonosítható legyen, mondjuk a digitális aláírás segítségével. Vannak létező technikák, csak a begyepesedett agyú banda még mindig az írásvetítőnél tart.
  • Vogel #1
    Mindkét weboldalt ötletesnek tartom, persze a fejeseknek megint nem tetszett. Nem mintha nem létezne ilyen net nélkül, én is csináltam másnak házit némi fizetség, vagy kölcsön házi készítésért.