Gyurkity Péter
Egymilliárd felett az internetezők száma
A legfrissebb adatok szerint az internetezők száma világszerte immár az egymilliárdot is meghaladja - a régiók közül Ázsia vezet a legtöbb online felhasználóval, Európa a második helyen van.
A ComScore összesített listája szerint a 15 éven feletti internetezők száma decemberben lépte túl a fenti bűvös számot, ez pedig a várakozások szerint idén is gyors ütemben növekszik tovább. A régiók versenyében Ázsia 41,3, Európa 28 százalékot, Észak-Amerika pedig mindössze 18,4 százalékot ért el, míg Latin-Amerika a negyedik 7,4 százalékkal.
A nem túl kedvező eredményhez Latin-Amerika esetében rögtön hozzátették, hogy érdemes lesz figyelni a régió országaira, mivel a közösségi hálózatok népszerűségének további növekedésével, valamint a mobil internetes technológiák és eszközök terjedésével alaposan megugorhat a világhálóra csatlakozó felhasználók száma, ezzel pedig a kontinens déli része kedvezőbb pozíciót harcolhat ki magának, különösen az Egyesült Államok lassabb ütemű fejlődésével. Itt azonban a lakosságszám mellett az is rendkívül fontos, hogy az internet elmossa az egyes országok közötti határokat, és minél könnyebben gyökeret verjen az adott régióban.
Ami az országok versenyét illeti, az nyilván nem túl meglepő, hogy immár Kína vezeti a rangsort, mégpedig a felhasználók 17,8 százalékával. Az Egyesült Államok itt a második helyen végzett a maga 16.2 százalékával, míg a harmadik helyre Japán futott be, alaposan leszakadva, mindössze 6 százalékkal (ami az ország méretéhez és lakosságszámához képest azért még így is rendkívüli eredmény).
Ami a világhálón található tartalmakat illeti, az összes internetezők 77 százaléka fordult meg a Google oldalain, ami jól mutatja a keresőóriás erejét. A Microsoft sem panaszkodhat azonban, hiszen 64,2 százalékával a felhasználók csaknem kétharmadát bírták rá egy gyors vizitre (ebben nyilván az Internet Explorer alapértelmezett kezdőoldala is szerepet játszik). A harmadik ebben a versenyben a Yahoo lett, amely a felmérés szerint az összes internetezők 55,8 százaléka számára nyújt érdekes kínálatot.
A ComScore összesített listája szerint a 15 éven feletti internetezők száma decemberben lépte túl a fenti bűvös számot, ez pedig a várakozások szerint idén is gyors ütemben növekszik tovább. A régiók versenyében Ázsia 41,3, Európa 28 százalékot, Észak-Amerika pedig mindössze 18,4 százalékot ért el, míg Latin-Amerika a negyedik 7,4 százalékkal.
A nem túl kedvező eredményhez Latin-Amerika esetében rögtön hozzátették, hogy érdemes lesz figyelni a régió országaira, mivel a közösségi hálózatok népszerűségének további növekedésével, valamint a mobil internetes technológiák és eszközök terjedésével alaposan megugorhat a világhálóra csatlakozó felhasználók száma, ezzel pedig a kontinens déli része kedvezőbb pozíciót harcolhat ki magának, különösen az Egyesült Államok lassabb ütemű fejlődésével. Itt azonban a lakosságszám mellett az is rendkívül fontos, hogy az internet elmossa az egyes országok közötti határokat, és minél könnyebben gyökeret verjen az adott régióban.
Ami az országok versenyét illeti, az nyilván nem túl meglepő, hogy immár Kína vezeti a rangsort, mégpedig a felhasználók 17,8 százalékával. Az Egyesült Államok itt a második helyen végzett a maga 16.2 százalékával, míg a harmadik helyre Japán futott be, alaposan leszakadva, mindössze 6 százalékkal (ami az ország méretéhez és lakosságszámához képest azért még így is rendkívüli eredmény).
Ami a világhálón található tartalmakat illeti, az összes internetezők 77 százaléka fordult meg a Google oldalain, ami jól mutatja a keresőóriás erejét. A Microsoft sem panaszkodhat azonban, hiszen 64,2 százalékával a felhasználók csaknem kétharmadát bírták rá egy gyors vizitre (ebben nyilván az Internet Explorer alapértelmezett kezdőoldala is szerepet játszik). A harmadik ebben a versenyben a Yahoo lett, amely a felmérés szerint az összes internetezők 55,8 százaléka számára nyújt érdekes kínálatot.