Berta Sándor
Kampány a zenei CD megmentéséért
A korong egy világ. Zene - All Inclusive. Ilyen és ezekhez hasonló szlogenekkel népszerűsíti a zenei CD-ket a Nemzetközi Zeneipari Szövetség (IFPI) Ausztriában.
Az IFPI Austria arra próbálja meg felhívni az emberek figyelmét, hogy a hagyományos zenei albumoknak még mindig több előnyük van a letöltésekkel szemben. Az előnyök közé tartozik a kiváló hangminőség, a tökéletes összeállítások és a különböző kiegészítők (dalszövegek, művészekkel kapcsolatos információk, bónuszanyagok stb.). Az akció keretében a következő hónapokban számos különleges kiadványt dobnak piacra a kiadók, hogy ezzel ösztönözzék a felhasználókat a zenei CD-k megvásárlására.
A kampány célja, hogy a hagyományos albumokat ne az új online és mobil ajánlatok konkurenseként, hanem a zenei piac fontos szegmenseként mutassa be. "Újra tudatosítani akarjuk az emberekben a CD-k előnyeit. Az, aki tökéletes minőségre, esztétikára és hasznos háttéranyagokra vágyik, a legjobban egy zenei CD megvételével jár. Ráadásul a CD még mindig a zeneipar forgalmának első számú forrása" - nyilatkozta Hannes Eder, az IFPI Austria elnöke.
A szervezet hangsúlyozni szeretné azt is, hogy a CD-k és a digitális mobil és internetes zenei ajánlatok nem zárják ki egymást. Az indokok között szerepel, hogy a lemezekre ugyanúgy kerülhetnek MP3-as dalok és éppúgy használhatók egy MP3-lejátszóban vagy más zenei készülékben. "A mai zenei piacon számos formátum találhat, ezek egyike a CD. Tavaly Ausztriában kereken 10 millió zenei kiadványt adtunk el. Miközben a digitális zenei fájlokat elsősorban út közben, kocogás, utazás vagy munka mellett hallgathatjuk, addig a CD inkább az otthoni zenehallgatásban kap szerepet" - tette hozzá Dr. Franz Medwenitsch, az IFPI Austria ügyvezető igazgatója.
A szakemberek szerint minél több CD kapható a boltokban és minél inkább reklámozzák ezeket a kiadványokat, annál nagyobb irántuk a kereslet. "Éppen ezért fordultunk a kezdetektől fogva a kereskedőkhöz és nagyon örülünk a pozitív visszajelzéseiknek. A kampány a kiadók és a kereskedők közös kiállása a zenei CD mellett" - hangsúlyozta Hannes Eder. Az első akciókra várhatóan februárban és márciusban kerül sor a Media Marktban, a Saturnban és a Libróban. A kampányban résztvevő boltok mindegyikén elhelyezik a szlogeneket és a logókat.
"Ez azonban csak a kezdet. Azt tervezzük, hogy ez a kezdeményezés a zenei CD-eladásokat segítő különböző programok hosszú távú támogató platformja lehet. Azt szeretnénk, hogy ha minden CD-kereskedő részt venne a kampányban" - szögezte le Dr. Franz Medwenitsch.
Az IFPI Austria arra próbálja meg felhívni az emberek figyelmét, hogy a hagyományos zenei albumoknak még mindig több előnyük van a letöltésekkel szemben. Az előnyök közé tartozik a kiváló hangminőség, a tökéletes összeállítások és a különböző kiegészítők (dalszövegek, művészekkel kapcsolatos információk, bónuszanyagok stb.). Az akció keretében a következő hónapokban számos különleges kiadványt dobnak piacra a kiadók, hogy ezzel ösztönözzék a felhasználókat a zenei CD-k megvásárlására.
A kampány célja, hogy a hagyományos albumokat ne az új online és mobil ajánlatok konkurenseként, hanem a zenei piac fontos szegmenseként mutassa be. "Újra tudatosítani akarjuk az emberekben a CD-k előnyeit. Az, aki tökéletes minőségre, esztétikára és hasznos háttéranyagokra vágyik, a legjobban egy zenei CD megvételével jár. Ráadásul a CD még mindig a zeneipar forgalmának első számú forrása" - nyilatkozta Hannes Eder, az IFPI Austria elnöke.
A szervezet hangsúlyozni szeretné azt is, hogy a CD-k és a digitális mobil és internetes zenei ajánlatok nem zárják ki egymást. Az indokok között szerepel, hogy a lemezekre ugyanúgy kerülhetnek MP3-as dalok és éppúgy használhatók egy MP3-lejátszóban vagy más zenei készülékben. "A mai zenei piacon számos formátum találhat, ezek egyike a CD. Tavaly Ausztriában kereken 10 millió zenei kiadványt adtunk el. Miközben a digitális zenei fájlokat elsősorban út közben, kocogás, utazás vagy munka mellett hallgathatjuk, addig a CD inkább az otthoni zenehallgatásban kap szerepet" - tette hozzá Dr. Franz Medwenitsch, az IFPI Austria ügyvezető igazgatója.
A szakemberek szerint minél több CD kapható a boltokban és minél inkább reklámozzák ezeket a kiadványokat, annál nagyobb irántuk a kereslet. "Éppen ezért fordultunk a kezdetektől fogva a kereskedőkhöz és nagyon örülünk a pozitív visszajelzéseiknek. A kampány a kiadók és a kereskedők közös kiállása a zenei CD mellett" - hangsúlyozta Hannes Eder. Az első akciókra várhatóan februárban és márciusban kerül sor a Media Marktban, a Saturnban és a Libróban. A kampányban résztvevő boltok mindegyikén elhelyezik a szlogeneket és a logókat.
"Ez azonban csak a kezdet. Azt tervezzük, hogy ez a kezdeményezés a zenei CD-eladásokat segítő különböző programok hosszú távú támogató platformja lehet. Azt szeretnénk, hogy ha minden CD-kereskedő részt venne a kampányban" - szögezte le Dr. Franz Medwenitsch.