Berta Sándor

A magyar cégek felének van honlapja

Az Európai Unió Statisztikai Hivatala (Eurostat) által készített tanulmány szerint átlagosan a vállalatok kétharmada üzemeltet weboldalt. Idén januárban a tíz vagy több embert foglalkoztató cégek 93 százalékának volt internethozzáférése és 81 százalékának szélessávú internetelérése.

Átlagosan a társaságok 64 százaléka van jelen a világhálón - derült ki az Eurostat által a 27 európai uniós tagállamban, valamint Izlandon és Norvégiában végzett felmérésből. Az internethozzáférési listát Hollandia és Finnország vezeti, ahol szinte a vállalkozások 99 százaléka rendelkezik portállal. A harmadik helyen Dánia (98 százalék), a negyediken megosztva Belgium, Ausztria és Szlovénia (97 százalék) található. Csak öt tagországban alacsonyabb az arány 90 százaléknál, ezek Ciprus (89 százalék), Lettország (88 százalék), Magyarország (86 százalék), Bulgária (83 százalék) és Románia (67 százalék).

A szélessávú internetelérések számát tekintve Spanyolország, Franciaország és Finnország vezet egyaránt 92 százalékos adatával. Őket követi Belgium (91 százalék). A legrosszabb a helyzet Lengyelországban (59 százalék), Litvániában (56 százalék) és Romániában (44 százalék). Hazánkban ez az érték 72 százalék. Dániában a vállalatok 87, Svédországban 86, Hollandiában 85, Finnországban 82, míg Magyarországon - Ciprussal holtversenyben - csak 48 százalékának van saját honlapja. Ebben a tekintetben csupán Portugáliát (46 százalék), Lettországot (42 százalék), Bulgáriát (33 százalék) és Romániát (27 százalék) sikerült megelőznünk.

Az Eurostat vizsgálta azt is, hogy az oldalakon milyen szolgáltatások és funkciók érhetők el. Nos, hazánkban a céges portálok 87 százalékán van termékkatalógus vagy árlista, 22 százalékán online rendelési lehetőség, 20 százalékán állásajánlat és internetes jelentkezési lap, valamint 4 százalékán online fizetési lehetőség.

Az Európai Unió Statisztikai Hivatala nemrég adta közre a háztartások interneteléréseit vizsgáló felmérését, amelyben Magyarország a középmezőnyben végzett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • djw #7
    "A magyar cégek felének van honlapja"
    most nézem, hogy erről nincs is semmi szám adat a cikkben, hogy máshol mi a helyzet... a címhez képest az internethozzáférésekről szól :D
  • djw #6
    hát mert aki nincs fent a neten azt nem találják meg :D te nem tudtad, hogy amit a google nem lát, az nem létezik? :D

    egyébként meg az hagyján, hogy van weboldala ilyen sok cégnek (szerintem egyébként nincs), de azok nagytöbbsége milyen minőséget képvisel? nem a dizájnra gondolok, hanem pl nincs ott egy kontakt telefonszám, se e-mail cím... az már weboldal... :D
  • paleeca #5
    A maradéknak elkészítem :D
  • torcipepe #4
    nemeg persze van sok olyan vállalat is, ahol csak 1-2 ember dolgozik és mégis van saját weboldaluk. ügyvédek, tervezők, stb... általában saját céget lapítanak.
  • Vorpal #3
    Hogy megtalálják és, hogy online rendelhessenek a környéken? Üzleti boom?
  • metaljesus #2
    "Idén januárban a tíz vagy több embert foglalkoztató cégek 93 százalékának volt internethozzáférése "
    gyanítom hogy a weboldal léte is csak ezekre vonatkozik, bár ez nem derül ki egyértelműen.
    de ha nem is így van, akkor is a többség az egyéni vállalkozó.
  • BandiG #1
    Minek weboldal a sarki kisközértnek?