Berta Sándor
A magyar cégek felének van honlapja
Az Európai Unió Statisztikai Hivatala (Eurostat) által készített tanulmány szerint átlagosan a vállalatok kétharmada üzemeltet weboldalt. Idén januárban a tíz vagy több embert foglalkoztató cégek 93 százalékának volt internethozzáférése és 81 százalékának szélessávú internetelérése.
Átlagosan a társaságok 64 százaléka van jelen a világhálón - derült ki az Eurostat által a 27 európai uniós tagállamban, valamint Izlandon és Norvégiában végzett felmérésből. Az internethozzáférési listát Hollandia és Finnország vezeti, ahol szinte a vállalkozások 99 százaléka rendelkezik portállal. A harmadik helyen Dánia (98 százalék), a negyediken megosztva Belgium, Ausztria és Szlovénia (97 százalék) található. Csak öt tagországban alacsonyabb az arány 90 százaléknál, ezek Ciprus (89 százalék), Lettország (88 százalék), Magyarország (86 százalék), Bulgária (83 százalék) és Románia (67 százalék).
A szélessávú internetelérések számát tekintve Spanyolország, Franciaország és Finnország vezet egyaránt 92 százalékos adatával. Őket követi Belgium (91 százalék). A legrosszabb a helyzet Lengyelországban (59 százalék), Litvániában (56 százalék) és Romániában (44 százalék). Hazánkban ez az érték 72 százalék. Dániában a vállalatok 87, Svédországban 86, Hollandiában 85, Finnországban 82, míg Magyarországon - Ciprussal holtversenyben - csak 48 százalékának van saját honlapja. Ebben a tekintetben csupán Portugáliát (46 százalék), Lettországot (42 százalék), Bulgáriát (33 százalék) és Romániát (27 százalék) sikerült megelőznünk.
Az Eurostat vizsgálta azt is, hogy az oldalakon milyen szolgáltatások és funkciók érhetők el. Nos, hazánkban a céges portálok 87 százalékán van termékkatalógus vagy árlista, 22 százalékán online rendelési lehetőség, 20 százalékán állásajánlat és internetes jelentkezési lap, valamint 4 százalékán online fizetési lehetőség.
Az Európai Unió Statisztikai Hivatala nemrég adta közre a háztartások interneteléréseit vizsgáló felmérését, amelyben Magyarország a középmezőnyben végzett.
Átlagosan a társaságok 64 százaléka van jelen a világhálón - derült ki az Eurostat által a 27 európai uniós tagállamban, valamint Izlandon és Norvégiában végzett felmérésből. Az internethozzáférési listát Hollandia és Finnország vezeti, ahol szinte a vállalkozások 99 százaléka rendelkezik portállal. A harmadik helyen Dánia (98 százalék), a negyediken megosztva Belgium, Ausztria és Szlovénia (97 százalék) található. Csak öt tagországban alacsonyabb az arány 90 százaléknál, ezek Ciprus (89 százalék), Lettország (88 százalék), Magyarország (86 százalék), Bulgária (83 százalék) és Románia (67 százalék).
A szélessávú internetelérések számát tekintve Spanyolország, Franciaország és Finnország vezet egyaránt 92 százalékos adatával. Őket követi Belgium (91 százalék). A legrosszabb a helyzet Lengyelországban (59 százalék), Litvániában (56 százalék) és Romániában (44 százalék). Hazánkban ez az érték 72 százalék. Dániában a vállalatok 87, Svédországban 86, Hollandiában 85, Finnországban 82, míg Magyarországon - Ciprussal holtversenyben - csak 48 százalékának van saját honlapja. Ebben a tekintetben csupán Portugáliát (46 százalék), Lettországot (42 százalék), Bulgáriát (33 százalék) és Romániát (27 százalék) sikerült megelőznünk.
Az Eurostat vizsgálta azt is, hogy az oldalakon milyen szolgáltatások és funkciók érhetők el. Nos, hazánkban a céges portálok 87 százalékán van termékkatalógus vagy árlista, 22 százalékán online rendelési lehetőség, 20 százalékán állásajánlat és internetes jelentkezési lap, valamint 4 százalékán online fizetési lehetőség.
Az Európai Unió Statisztikai Hivatala nemrég adta közre a háztartások interneteléréseit vizsgáló felmérését, amelyben Magyarország a középmezőnyben végzett.