Berta Sándor
Nem foglalkoznak online ügyfeleikkel az osztrák cégek
Azt hihetné az ember, hogy napjainkban a vállalatok kiemelten figyelnek az interneten hozzájuk érkező észrevételekre, panaszokra. Nos, ez nem minden esetben igaz.
Nyugati szomszédunknál lesújtó eredménnyel zárult az e-dialog által készített Webanalyse-Report Österreich 2008 című tanulmány. Kiderült, hogy ugyan a legtöbb társaság fontosnak tartja az online megjelenést, azonban az ügyfelekkel már korántsem törekednek jó viszonyra. A száz vezető osztrák konszernnél elvégzett felmérés szerint több mint az esetek felében nem, vagy csak alig foglalkoznak az online észrevételeket tevő emberekkel.
A cégek, mintha ódzkodnának kihasználni a világhálós kapcsolatokban rejlő lehetőségeket, nem figyelnek például az elemzésekre.
"Az online történések elemezése során meg kellett állapítanunk, hogy az osztrák vállalatok a jelenleginél sokkal jobban is élhetnek az internetben rejlő lehetőségekkel. Az amerikai gazdasági területtel ellentétben Európában még nem igazán került be a köztudatba a webes értékelések hasznossága és alkalmazása. Pedig egy honlapon elhelyezett funkciók segíthetnek abban, hogy miként optimalizálják a webes ajánlataikat, szolgáltatásaikat, hogy az még több ember érdeklődését felkeltse" - közölte Siegfried Stepke, az e-dialog tanácsadó cég ügyvezető igazgatója.
"Fontos lenne megtudni például, hogy az ügyfelek mely országból, településről származnak és miként jutottak el az oldalra. Emellett ügyelni kellene az illető megtartására, folyamatosan új ajánlatokat, szolgáltatásokat kínálni neki, de azt is ki kellene deríteni, hogy mi az oka annak, ha valaki gyorsan hagyja el a portált" - tette hozzá. Stepke elmondta, hogy az eredmények lesújtóak voltak. Számos nagy vállalat ugyanis nemes egyszerűséggel nem törődik azzal, hogy miként vélekednek róla az emberek. S ez különösen a gazdasági válság idején nagy hiba. A cégek több mint fele nem tudta megmondani, hogy kik látogatják az oldalait, a felhasználók hogyan jutottak el oda, mi iránt érdeklődnek.
Problémát jelent az is, hogy a webes elemző szoftvereket használó társaságok 67 százaléka nem tájékoztatja erről a portálját látogatókat, ami sok vitát eredményez.
Nyugati szomszédunknál lesújtó eredménnyel zárult az e-dialog által készített Webanalyse-Report Österreich 2008 című tanulmány. Kiderült, hogy ugyan a legtöbb társaság fontosnak tartja az online megjelenést, azonban az ügyfelekkel már korántsem törekednek jó viszonyra. A száz vezető osztrák konszernnél elvégzett felmérés szerint több mint az esetek felében nem, vagy csak alig foglalkoznak az online észrevételeket tevő emberekkel.
A cégek, mintha ódzkodnának kihasználni a világhálós kapcsolatokban rejlő lehetőségeket, nem figyelnek például az elemzésekre.
"Az online történések elemezése során meg kellett állapítanunk, hogy az osztrák vállalatok a jelenleginél sokkal jobban is élhetnek az internetben rejlő lehetőségekkel. Az amerikai gazdasági területtel ellentétben Európában még nem igazán került be a köztudatba a webes értékelések hasznossága és alkalmazása. Pedig egy honlapon elhelyezett funkciók segíthetnek abban, hogy miként optimalizálják a webes ajánlataikat, szolgáltatásaikat, hogy az még több ember érdeklődését felkeltse" - közölte Siegfried Stepke, az e-dialog tanácsadó cég ügyvezető igazgatója.
"Fontos lenne megtudni például, hogy az ügyfelek mely országból, településről származnak és miként jutottak el az oldalra. Emellett ügyelni kellene az illető megtartására, folyamatosan új ajánlatokat, szolgáltatásokat kínálni neki, de azt is ki kellene deríteni, hogy mi az oka annak, ha valaki gyorsan hagyja el a portált" - tette hozzá. Stepke elmondta, hogy az eredmények lesújtóak voltak. Számos nagy vállalat ugyanis nemes egyszerűséggel nem törődik azzal, hogy miként vélekednek róla az emberek. S ez különösen a gazdasági válság idején nagy hiba. A cégek több mint fele nem tudta megmondani, hogy kik látogatják az oldalait, a felhasználók hogyan jutottak el oda, mi iránt érdeklődnek.
Problémát jelent az is, hogy a webes elemző szoftvereket használó társaságok 67 százaléka nem tájékoztatja erről a portálját látogatókat, ami sok vitát eredményez.