Berta Sándor
Újra a Facebookon toboroz az MI6
A Secret Intelligence Service (SIS), a brit titkosszolgálat ismét felfedezte magának a közösségi portálokat és az ügynökeinek legújabb generációját ott szeretné megtalálni.
Az MI6 szeptember elejétől reklámokkal kiegészített kampányt indított a Facebookon. Az akció célja a különböző társadalmi rétegekből származó és eltérő személyes háttérrel rendelkező ifjú kémpalánták felkutatása. A SIS az akciót megelőzően hirdetéseket tett közzé a szigetországi televíziókban és rádiókban is, és új ügynökeit elsősorban a brit elitegyetemek végzős hallgatói közül toborozta. Ez nem az első ilyen eset, az MI5 és az MI6 tavaly már toborzott a világhálón új munkatársakat.
"Számos nyilvános csatornát használunk, hogy álláslehetőségeket kínáljunk az érdeklődőknek. A Facebook az egyik ilyen csatorna. Kampányunkkal a jelenlegi brit társadalom minden rétegéből meríteni akarunk. A lépés azért is fontos, mert sok MI6-os ügynök külföldön dolgozik és érdekünk, hogy a jövőbeni kémek az általunk szolgált brit társadalom értékeit jelenítsék meg. A beérkező visszajelzések számával eddig nagyon elégedettek vagyunk" - jelentette ki a brit külügyminisztérium egyik szóvivője.
A megjelentetett hirdetések minden egyes specifikus célcsoportok esetében mások. A felsőfokú végzettséggel rendelkező jelentkezőknek szóló ajánlat például kiemeli a hosszú távú munkavégzés, valamint a globális titkosszolgálati információk gyűjtésének és elemzésének lehetőségét. A cél az, hogy a jövőben bárki, aki unja a jelenlegi munkáját és érdeklődik a téma iránt, valamint megfelel a felméréseken, ügynökként tevékenykedhessen. Amint az egyik Facebook-reklám pontosan megfogalmazza: "Karriert váltana? Az MI6-nál szükség lenne az Ön képességeire."
A titkosszolgálatok világában teljesen elfogadottak a toborzóakciók és hackerrendezvények, ahol a szervezetek igyekeznek a legrátermettebb jelölteket kiválasztani. Hasonló megoldást alkalmazott 2006-ban az amerikai tengerészgyalogság (USMC), amely saját profilt üzemeltet a MySpace.com-on és rövid időn belül csak itt több mint tízezer "rajongót" szerzett. Idén júliusban pedig a horvát titkosszolgálat (SOA) élt az internetes toborzás lehetőségével. Az érdeklődésre jellemző volt, hogy már az első 12 órában több mint hétezren töltötték le a jelentkezési lapot és a szervezet megújult honlapját fél nap alatt 13 500 internetező kereste fel, egynegyedük külföldről.
Az MI6 szeptember elejétől reklámokkal kiegészített kampányt indított a Facebookon. Az akció célja a különböző társadalmi rétegekből származó és eltérő személyes háttérrel rendelkező ifjú kémpalánták felkutatása. A SIS az akciót megelőzően hirdetéseket tett közzé a szigetországi televíziókban és rádiókban is, és új ügynökeit elsősorban a brit elitegyetemek végzős hallgatói közül toborozta. Ez nem az első ilyen eset, az MI5 és az MI6 tavaly már toborzott a világhálón új munkatársakat.
"Számos nyilvános csatornát használunk, hogy álláslehetőségeket kínáljunk az érdeklődőknek. A Facebook az egyik ilyen csatorna. Kampányunkkal a jelenlegi brit társadalom minden rétegéből meríteni akarunk. A lépés azért is fontos, mert sok MI6-os ügynök külföldön dolgozik és érdekünk, hogy a jövőbeni kémek az általunk szolgált brit társadalom értékeit jelenítsék meg. A beérkező visszajelzések számával eddig nagyon elégedettek vagyunk" - jelentette ki a brit külügyminisztérium egyik szóvivője.
A megjelentetett hirdetések minden egyes specifikus célcsoportok esetében mások. A felsőfokú végzettséggel rendelkező jelentkezőknek szóló ajánlat például kiemeli a hosszú távú munkavégzés, valamint a globális titkosszolgálati információk gyűjtésének és elemzésének lehetőségét. A cél az, hogy a jövőben bárki, aki unja a jelenlegi munkáját és érdeklődik a téma iránt, valamint megfelel a felméréseken, ügynökként tevékenykedhessen. Amint az egyik Facebook-reklám pontosan megfogalmazza: "Karriert váltana? Az MI6-nál szükség lenne az Ön képességeire."
A titkosszolgálatok világában teljesen elfogadottak a toborzóakciók és hackerrendezvények, ahol a szervezetek igyekeznek a legrátermettebb jelölteket kiválasztani. Hasonló megoldást alkalmazott 2006-ban az amerikai tengerészgyalogság (USMC), amely saját profilt üzemeltet a MySpace.com-on és rövid időn belül csak itt több mint tízezer "rajongót" szerzett. Idén júliusban pedig a horvát titkosszolgálat (SOA) élt az internetes toborzás lehetőségével. Az érdeklődésre jellemző volt, hogy már az első 12 órában több mint hétezren töltötték le a jelentkezési lapot és a szervezet megújult honlapját fél nap alatt 13 500 internetező kereste fel, egynegyedük külföldről.