Gyurkity Péter

Az internet nem öli meg a televíziót

Erre a következtetésre jutottak a CBS megbízásából részletes felmérést készítő cég munkatársai, kiemelve, hogy az internetes videók csak további nézőket vonzanak a készülékek elé. A Joost eközben Kínában hódít.

A CBS illetékesei a Magid Media Labs céget bízták meg a felmérés elkészítésével, amelynek célja annak kimutatása volt, hogy az interneten közzétett rövidebb-hosszabb felvételek milyen hatással vannak a nézőközönségre, a televíziós műsorok teljesítményére és ezzel közvetve a cég bevételeire. Kiderült, hogy a videók általában pozitív hatást gyakorolnak mindhárom tekintetben, mindenekelőtt tovább bővítve a rajongói tábort.

Ismeretes, hogy a CBS a YouTube portálon számos műsor közzétételért engedélyezte, sok esetben maga végezve el ezt a feladatot - elég csak a Late Late Show epizódjaira gondolni, ezek töméntelen mennyiségben megtalálhatók az oldalon. Az illetékeseket azonban nyilván nem hagyta nyugodni a szórakoztatóiparban és a médiában vissza-visszatérő hisztéria az internet és az online szolgáltatások, valamint a kalózpéldányok terjedésének katasztrofális hatásairól, így mindenképpen kíváncsiak voltak egy részletes felmérés eredményeire. Ezt most megkapták és a végső következtetés láttán rögtön meg is nyugodhattak.

A megbízott cég 50 ezer CBS-néző bevonásával kereste a választ a kérdésekre. Az átlag életkor az internetezők körében 38 év volt, 46 százalékuk kizárólag a világhálón követi figyelemmel az egyes műsorokat. 35 százalék úgy nyilatkozott, hogy a felvételeknek köszönhetően gyakrabban keresi a csatornát a televízióban, 50 százalék pedig könnyen vissza tudta idézni egy-egy márka nevét, a műsorban látott hirdetés alapján. 18 százalék ismerte el, hogy a reklámok befolyásolták a termék megvételében. A végső következtetés szerint az internet fiatalabb korosztályok tömegeivel egészíti ki a meglévő közönséget, így alapvetően pozitív hatással van a nézettségi mutatókra.

A témához kapcsolódó hír, hogy a Joost immár Kínára is kivetette hálóját. A TOM Online portállal állapodtak meg a szolgáltatás átvételéről és helyi biztosításáról, ezt pedig rögtön 16 ezer órányi kínai nyelvű tartalommal egészítették ki olyan cégek jóvoltából, mint a China Central Television, a China Record Corporation, illetve a CAV Warner Home Entertainment. Meglátjuk, a világ legnagyobb piacán miként fogadják a tartalom miatt sokat kritizált platformot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tinman #15
    Már megölte... nálunk igen. ^^
  • rigidus #14
    En lassan tizedik eve nem tevezek. Nepbutitas. Hosszutavon a nagy embertomegek elandalitasara majd kulonbozo politikai, gazdasagi erdekek javara valo manipulalast szolgalo eszkoz.

    Regen az egyhazakat hasznaltak erre, ma az eszkozok jobbak igy moralis ertekekre vagy az egyhazakra mar nincs akkora szukseg.
  • Sadun Tryst #13
    detto, ha lehet én is kerülöm a szinkronos filmeket, ugyanis sokszor nagyon bénára sikerül. erre egyik legjobb példa, a transformers film. szinkronnal egyszerűen nézhetetlen...

    meg úgy alapban. híradót néha nézek, esetleg időjárást. néha-néha 1-1 filmet ha éppen olyat adnak ami mondjuk örökzöld. (forest gump, stb)
  • torma99 #12
    Csatlakozom hozzád, én is a bármikor, bármit, de főleg azt amit én szeretnék elv miatt szoktam le a tv-zésről. Maradt a sport, az ismeretterjesztő (ng és dc kivételével mert ott nem sajnálják az állandó reklámot, tehát ac és spektrum). Amúgy is kb nézek 50 perc 1 óra tévét esetleg lefekvés előtt,ha nem olvasok, amúgy meg netezek egy 3 órát és azalatt megtudok mindent. Na meg persze plö egy szélsőjobbos-rendőr összecsapásról a tv-ben az adott nagy trend által meghatározott dolgokat tudja az ember kiolvasni. Viszont ha a neten elolvas 10 híroldalt, és megnézni a különböző csoportok által készített videóit, jobban tud véleményt levonni, mint ha csak a tv-k által sugárzott információkra lenne hagyatva. Na meg persze nincs is egy jó műsor, sorozat vagy bármi a tv-ben amiért érdemes lenne leülni az óránként ~20 vagy ~15 perc reklámra...
    Jah és most látom, hogy van aki a tv-ben leadott filmeket kritizálja. Ehhez is csak csatlakozni tudok. Szörnyen gyengék lettek a szinkronok úgy kb 10 éve (vagy csak én tanultam meg addig 2 nyelvet) szóval filmeket is csak eredetibe nézek, esetleg angol, vagy német felirattal ha nehezebben érthető, ez nálam már alap.
  • NEXUS6 #11
    Én a reklámok miatt egyszerűen képtelen vagyok tévézni, na jó háttérnek lehet, hogy megy az internetről valami adás, de ennyi. De egyszerűen nem bírom, hogy 20-20 perceket ellopnak az életemből, amikor nincs semmi csak a spam-szemét, és ha valamit elkezdek csinálni, akkor kizökkenek a filmből. Szal általában elkezdek csinálni valamit, és elfelejtek visszaülni a film elé.

    Nem az internet öli meg a Tv-t, hanem a silányság.
  • RecoPhile #10
    Én most csak azért kapcsolombe a Tv-t ha van valami érdekes dokumentum film: Viasat History, Extrém, Discovery Ch. stb.-n
  • P3h3ly #9
    Ragozni se kell, látszik a különbség.
    De legalább megnyugtatták magukat a TVsek a cikkben említett felméréssel.
  • n3whous3 #8
    Mindenesetre amióta van netem, keveset tévézem, szal...
  • arrakistor #7
    mi az a televízió?
  • Tetsuo #6
    kiegeszitve:

    TV: a filmeket vagjak, ujraszinkronizaljak es gyakran ismetlik, undorito reklamaradat frocsog a kepedbe meg a filmek ideje alatt is.
    Viszont nem kell keresni, csak leulsz es passzivan befogadod a kesz tartalmat. A szinvonal annyira leesett, h gondolkodni se kell rajt.