Gyurkity Péter
Joost: átszervezés és új stratégia
Így értékelhetnénk finoman a jelenlegi helyzetet, amely arra utal, hogy az online platform nem fogja beváltani a hozzá fűzött reményeket. A kezdeti lelkesedés elapadásával és a riválisok megjelenésével bajba kerülhet a cég.
A Times Online arról ír, hogy a Joost komoly gondokkal küzd, ami a népszerűséget, a vásárlói elégedettséget illeti. A hype ellenére ugyanis nem tudták megragadni az internetezők képzeletét és nem keltettek olyan mértékű érdeklődést, amely alapján komoly reményekkel rajtolhatnának el a globális piacon. Éppen ezért az újragondolt stratégia keretében már az Egyesült Államokra koncentrálnak, mint első számú célterületre.
A cég tavaly mintegy 23 millió dollárra tett szert olyan partnerek jóvoltából, mint a CBS, a Viacom, illetve több befektetői csoport. A szóvivő állítása szerint ennek jó része még mindig a bankszámlán pihen és nem tervezik az alkalmazottak egy részének elbocsátását. Az esetleges átszervezést azonban nem zárták ki, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy a várt népszerűség elmaradása a munkahelyekre is komoly következményekkel lesz. Az biztos, hogy egyelőre nem sikerül véghezvinni a televíziózás forradalmát, amiről tavaly még olyan optimistán beszéltek a vállalat háza táján.
A cég nem fogja bezárni kapuit, ám tudomásul kell vennie, hogy a riválisok igen jól rajtoltak és ebben megelőzték őket. Az Egyesült Királyságban a BBC iPlayer nevű megoldása foglalta le a piac jó részét, a tengerentúlon pedig az NBC és a News Corp. közös fejlesztése, a Hulu hódította meg az érdeklődők szívét. Ezzel szinte lehetetlenné vált a szegmens kisajátítása, ezzel együtt pedig a zsíros szerződések, a kizárólagos közvetítési műsorszórási jogok megszerzése is. A tartalomszolgáltatók jó része szintén idegenkedik a platformtól, és nem bízik a Joost sikerében - még akkor sem, ha fejlesztői korábban a Kazaa és a Skype megalkotásával már letették névjegyüket.
Az új stratégia tehát az USA-ra koncentrál, így nyilván a tartalmat is az amerikai igényekhez igazítják majd.
Részletes cikkünk a szolgáltatásról
A Times Online arról ír, hogy a Joost komoly gondokkal küzd, ami a népszerűséget, a vásárlói elégedettséget illeti. A hype ellenére ugyanis nem tudták megragadni az internetezők képzeletét és nem keltettek olyan mértékű érdeklődést, amely alapján komoly reményekkel rajtolhatnának el a globális piacon. Éppen ezért az újragondolt stratégia keretében már az Egyesült Államokra koncentrálnak, mint első számú célterületre.
A cég tavaly mintegy 23 millió dollárra tett szert olyan partnerek jóvoltából, mint a CBS, a Viacom, illetve több befektetői csoport. A szóvivő állítása szerint ennek jó része még mindig a bankszámlán pihen és nem tervezik az alkalmazottak egy részének elbocsátását. Az esetleges átszervezést azonban nem zárták ki, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy a várt népszerűség elmaradása a munkahelyekre is komoly következményekkel lesz. Az biztos, hogy egyelőre nem sikerül véghezvinni a televíziózás forradalmát, amiről tavaly még olyan optimistán beszéltek a vállalat háza táján.
A cég nem fogja bezárni kapuit, ám tudomásul kell vennie, hogy a riválisok igen jól rajtoltak és ebben megelőzték őket. Az Egyesült Királyságban a BBC iPlayer nevű megoldása foglalta le a piac jó részét, a tengerentúlon pedig az NBC és a News Corp. közös fejlesztése, a Hulu hódította meg az érdeklődők szívét. Ezzel szinte lehetetlenné vált a szegmens kisajátítása, ezzel együtt pedig a zsíros szerződések, a kizárólagos közvetítési műsorszórási jogok megszerzése is. A tartalomszolgáltatók jó része szintén idegenkedik a platformtól, és nem bízik a Joost sikerében - még akkor sem, ha fejlesztői korábban a Kazaa és a Skype megalkotásával már letették névjegyüket.
Az új stratégia tehát az USA-ra koncentrál, így nyilván a tartalmat is az amerikai igényekhez igazítják majd.
Részletes cikkünk a szolgáltatásról