Gyurkity Péter
2011-ig marad az amerikai vezetés az interneten
Bár az internetezők számát tekintve Kína 2 éven belül átveszi az első helyet, az Egyesült Államok 2011-ig biztosan a legnagyobb online hirdetési piac marad és a pénzforgalom gyors növekedésével biztosítja be vezetését.
A PricewaterhouseCoopers által összeállított Global Entertainment and Media Outlook elnevezésű tanulmányban az amerikai internetezők és a hirdetők által elköltött összegeket igyekeztek megjósolni a 2011-ig terjedő időszakra nézve. A mostani adatok alapján a piackutató cég további gyors növekedést jósol, amelyet egyetlen már ország sem tud majd kikezdeni, igaz Kína az internetezők nagy száma miatt hamarosan a legnagyobb táborral büszkélkedhet majd.
Tavaly az Egyesült Államokban az online reklámokra költött pénzek, valamint az internetezők által a szolgáltatóknak befizetett díjak elérték 47,2 milliárd dollárt. Ez az összeg 2011-re csaknem megduplázódik és megközelíti majd a 79 milliárdot, ami az internetező magánszemélyek és vállalatok érdeklődésének fokozódását vetíti előre. Az egyedüli komoly ellenfél Kína lesz, amely 2009-ben átveszi a vezetést a felhasználók létszámát tekintve, ezt azonban nem követi majd a pénzforgalom bővülése, mivel az amerikai összegek elérhetetlen álomnak tűnnek az ázsiai ellenfélnek.
Joseph Rizzo, a PwC szakértője elmondta, hogy a televízió iránti érdeklődés lankadása nagyban hozzájárul az internet növekedéséhez, és ez főleg annak köszönhető, hogy fontos társadalmi csoportok, rétegek számára vált a világháló a mindennapok szerves részévé. Az internet, a televízió és a telefonszámlák egyesítése, vagyis a kombinált csomagok újabb lökést adtak a szélesssáv elterjedésének, ami a hagyományos dial-up előfizetések évi 25 százalékos csökkenését vetíti előre, a szélessávra fordított éves összeg pedig eléri majd a 41 milliárd dollárt.
2011-re a szélessávú elérést használók száma meghaladja majd a 89 millió főt - Európában természetesen nem állunk majd ilyen jól, ám a legfejlettebb piac várható alakulása számunkra is tartogathat tanulságokat.
A PricewaterhouseCoopers által összeállított Global Entertainment and Media Outlook elnevezésű tanulmányban az amerikai internetezők és a hirdetők által elköltött összegeket igyekeztek megjósolni a 2011-ig terjedő időszakra nézve. A mostani adatok alapján a piackutató cég további gyors növekedést jósol, amelyet egyetlen már ország sem tud majd kikezdeni, igaz Kína az internetezők nagy száma miatt hamarosan a legnagyobb táborral büszkélkedhet majd.
Tavaly az Egyesült Államokban az online reklámokra költött pénzek, valamint az internetezők által a szolgáltatóknak befizetett díjak elérték 47,2 milliárd dollárt. Ez az összeg 2011-re csaknem megduplázódik és megközelíti majd a 79 milliárdot, ami az internetező magánszemélyek és vállalatok érdeklődésének fokozódását vetíti előre. Az egyedüli komoly ellenfél Kína lesz, amely 2009-ben átveszi a vezetést a felhasználók létszámát tekintve, ezt azonban nem követi majd a pénzforgalom bővülése, mivel az amerikai összegek elérhetetlen álomnak tűnnek az ázsiai ellenfélnek.
Joseph Rizzo, a PwC szakértője elmondta, hogy a televízió iránti érdeklődés lankadása nagyban hozzájárul az internet növekedéséhez, és ez főleg annak köszönhető, hogy fontos társadalmi csoportok, rétegek számára vált a világháló a mindennapok szerves részévé. Az internet, a televízió és a telefonszámlák egyesítése, vagyis a kombinált csomagok újabb lökést adtak a szélesssáv elterjedésének, ami a hagyományos dial-up előfizetések évi 25 százalékos csökkenését vetíti előre, a szélessávra fordított éves összeg pedig eléri majd a 41 milliárd dollárt.
2011-re a szélessávú elérést használók száma meghaladja majd a 89 millió főt - Európában természetesen nem állunk majd ilyen jól, ám a legfejlettebb piac várható alakulása számunkra is tartogathat tanulságokat.