Berta Sándor
Tehetségkutatás Web 2.0 alapokon
Nicholas MacGowan és a testvére Daniel szeretnék a jelenlegi népszerű videoportálokat továbbfejleszteni. A két szakember célja, hogy segítsenek a valódi tehetségeknek.
A YouTube vagy a MySpace oldalain nagyon sok érdekes vagy éppen vicces felvétel található. Sokan döntenek úgy, hogy itt hozzák nyilvánosságra az első videoklipjüket vagy rövidfilmjüket. Aki népszerű lesz, az hamar elindulhat a világhírnév felé. Az igazán tehetséges előadóművészeknek és filmkészítőknek azonban nem mindig egyszerű az életük. Sok bába között elvész a gyermek tartja a mondás és sajnos nem mindenkinek van sikere, hiszen a felhasználók nem néznek át több ezer felvételt, így csak nagyon kicsi a felfedezés esélye.
A MacGowan-testvérek a Talicious létrehozásával ezen a helyzeten próbáltak meg segíteni. A honlap neve a talent (tehetség) és a delicious (finom) szavakból jött létre és célja, hogy segítsen a feltörekvő tehetséges előadóknak a sikeressé válásban. A portálon a felhasználók profilokra és nem egy képre vagy videóra szavazhatnak. Minél több szavazatot kap egy készítő, annál feljebb kúszhat a ranglistán és annál nagyobb az esélye a kitörésre. Egy profilban azonban legfeljebb hat kép vagy három videó lehet, ezenkívül lehetőség van szövegek (novellák stb.) és audiofájlok elhelyezésére is. Az úgynevezett premium-userek havi 0,99 euróért nagyobb tárhelyet is igényelhetnek.
A Talicious célközönségébe a 29 éves vagy annál fiatalabb felhasználók tartoznak. A profilokat több mint tíz kategóriába csoportosítják, melyek között van művészet, dizájn, irodalom, zene, sport stb. Ezeket a kategóriákat további részlegekre bontják. A dizájnban például van építészet, lakberendezés és grafikai dizájn. A zenén belül 15, a sporton belül több mint 20 alkategória van.
Az oldal működtetői azonban nemcsak a tehetségek felkutatását akarják segíteni, hanem a Talicious a rádióadók, a kiadók és a modellügynökségek számára is egyfajta adatbázissá kíván válni. "Szeretnénk a cégekkel együttműködni. Egy bútorház például pályázatot írhatna ki egy lakószoba berendezésére és így kiderülhetne, kik az igazán tehetséges szakemberek" - ismertetett egy példát Nicholas MacGowan.
A honlap egyelőre csak angol nyelven érhető el, de már tervezik a német nyelvű változat megjelentetését is. Igény esetén pedig lesz francia, spanyol és kínai nyelvű kiadása is.
A YouTube vagy a MySpace oldalain nagyon sok érdekes vagy éppen vicces felvétel található. Sokan döntenek úgy, hogy itt hozzák nyilvánosságra az első videoklipjüket vagy rövidfilmjüket. Aki népszerű lesz, az hamar elindulhat a világhírnév felé. Az igazán tehetséges előadóművészeknek és filmkészítőknek azonban nem mindig egyszerű az életük. Sok bába között elvész a gyermek tartja a mondás és sajnos nem mindenkinek van sikere, hiszen a felhasználók nem néznek át több ezer felvételt, így csak nagyon kicsi a felfedezés esélye.
A MacGowan-testvérek a Talicious létrehozásával ezen a helyzeten próbáltak meg segíteni. A honlap neve a talent (tehetség) és a delicious (finom) szavakból jött létre és célja, hogy segítsen a feltörekvő tehetséges előadóknak a sikeressé válásban. A portálon a felhasználók profilokra és nem egy képre vagy videóra szavazhatnak. Minél több szavazatot kap egy készítő, annál feljebb kúszhat a ranglistán és annál nagyobb az esélye a kitörésre. Egy profilban azonban legfeljebb hat kép vagy három videó lehet, ezenkívül lehetőség van szövegek (novellák stb.) és audiofájlok elhelyezésére is. Az úgynevezett premium-userek havi 0,99 euróért nagyobb tárhelyet is igényelhetnek.
A Talicious célközönségébe a 29 éves vagy annál fiatalabb felhasználók tartoznak. A profilokat több mint tíz kategóriába csoportosítják, melyek között van művészet, dizájn, irodalom, zene, sport stb. Ezeket a kategóriákat további részlegekre bontják. A dizájnban például van építészet, lakberendezés és grafikai dizájn. A zenén belül 15, a sporton belül több mint 20 alkategória van.
Az oldal működtetői azonban nemcsak a tehetségek felkutatását akarják segíteni, hanem a Talicious a rádióadók, a kiadók és a modellügynökségek számára is egyfajta adatbázissá kíván válni. "Szeretnénk a cégekkel együttműködni. Egy bútorház például pályázatot írhatna ki egy lakószoba berendezésére és így kiderülhetne, kik az igazán tehetséges szakemberek" - ismertetett egy példát Nicholas MacGowan.
A honlap egyelőre csak angol nyelven érhető el, de már tervezik a német nyelvű változat megjelentetését is. Igény esetén pedig lesz francia, spanyol és kínai nyelvű kiadása is.