Berta Sándor

Előretörnek a közösségi oldalak

A felhasználók több mint a fele keresett fel valamilyen közösségi honlapot idén februárban - derült ki Nielsen NetRatings piackutató intézet felméréséből. Továbbra is a MySpace a legnépszerűbb.

Az Egyesült Államokban a közösségi site-ok között egyértelműen a MySpace a legnépszerűbb, Nagy-Britanniában is 19 százalékos a piaci részesedése, Németországban ugyanakkor ez az érték csupán 5 százalék. A YouTube esetében ugyanezek a számok az Egyesült Államokban 27, Nagy-Britanniában 23, Németországban 13 százalék. Ezzel szemben a Wikipediánál megfordul ez az arány és 33 százalék, az Egyesült Államokban viszont csak 27, míg Nagy-Britanniában 25 százalék.

"Ennek oka, hogy amikor az Egyesült Államokban befutottak az első Web 2.0-s oldalak, akkor szinte azonnal megjelentek a német megfelelőik, többek között a MyVideo, a Clipfish vagy a StudiVZ, amelyek rövid időn belül népszerűvé váltak. Igaz, ehhez kellettek a támogatók (ProSiebenSat.1 Media AG, RTL Group, Georg von Holtzbrinck kiadói csoport stb.) is" - közölte Alex Burmaster, a Nielsen NetRatings európai internetes elemzője.

A legnépszerűbbnek jelenleg a németek körében a pénzügyi oldalak számítanak, ezeket az internethozzáféréssel rendelkezők 57 százaléka kereste fel. 54 százalékos adatukkal a közösségi portálok számítanak a második leglátogatottabbnak, az utazással kapcsolatos honlapok pedig 53 százalékos értékükkel a harmadikok lettek a listán. A felhasználók generálta tartalmat látogató német felhasználók száma tavaly és idén február között 32 százalékkal nőtt és így elérte a 19,7 millió főt.

Az oldallekérdezések száma 77 százalékkal emelkedett és elérte a 2,1 milliárdos értéket, míg az egyes portálokon eltöltött idő 48 százalékkal nagyobb a tavaly mértnél és átlagosan havonta 45 perc. A németek böngészési szokásaira jellemző, hogy őket nemcsak a nagy amerikai vagy angol nyelvű oldalak érdeklik, hanem a regionális vagy szakmai szolgáltatások is. Utóbbi kategóriába tartozik például a StudiVZ, a Clipfish, a wer-weiss-was és a Knuddels.de.

A leglojálisabb látogatói csoportja egyébként a Wikipediának, a YouTube-nak és a MySpace-nek van. A felhasználók 67 százaléka rendszeresen visszatér ezekre a honlapokra. Ehhez azonban az is kell, hogy az oldalak a megfelelő szolgáltatásokat és ajánlatokat kínálják az embereknek. Amennyiben valaki már regisztrálta magát és ott kiépíti az ismerősi körét is, akkor a portáloknak már gyakorlatilag nyert ügyük van. Igaz, a felhasználók többsége szívesen táborozik le akár több helyen is egyszerre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!