MTI
Öt év múlva megszűnhet a papír New York Times
A világ egyik legtekintélyesebb liberális lapja, a The New York Times öt év múlva talán már nem lesz kapható az újságos standoknál, mivel internetes kiadvánnyá válik - közölte a tulajdonos a drudgereport hírportál értesülése szerint.
Ezt a lehetőséget maga az évek óta csökkenő profitot nyújtó újság tulajdonosa, elnöke és kiadója, Arthur Sulzberger latolgatta. "Az a célunk, hogy levezényeljük az átállást a nyomtatott példányoktól az internetes kiadásra" - mondta Sulzberger, megjegyezve, hogy egyre szűkülnek a piac igényei a nyomtatott újságra. A Sulzberger-csoport a múlt héten jelentette be, hogy egy másik kiadványa, a Boston Globe 570 millió dolláros veszteséget termelt.
"Nem is tudom, hogy akár öt év múlva nyomtatásban is megjelenik-e majd a The New York Times" - mondta a tulajdonos a nyomtatott sajtó iránti egyre hanyatló érdeklődés kapcsán. "Az internet nagyszerű hely, azt céloztuk meg" - tette hozzá, egyértelművé téve, hogy az újság "hosszú és nehéz utazás" előtt áll, amelynek a végén a vállalat bejelentheti a nyomtatott lap megszűnését.
A Times a közelmúltban megkétszerezte online olvasótáborát. Az újságot az interneten naponta másfél millióan böngészik, míg a nyomtatott változatra előfizetők száma "csak" 1,1 millió. Sulzberger rámutatott, hogy az újság legfőbb bevételeit mindig a hirdetések hozták, de ez a szegmens is mind inkább az internet felé fordul. Kifejtette, mivel az interneten nem kell költeni papírra, festékre és terjesztésre, a cégek csökkenthetik a hirdetési költségeket reklámkampányaikban.
A The New York Times a közelmúltban olvasztotta egymásba nyomtatott és internetes hírszerkesztőségét. Ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy az átalakulás kezdetben nehézségekkel járt, de később a veterán szerkesztők is belátták, hogy ez a jövő útja. Az internetes átállás kapcsán elmondta: az újság külön ötfős fejlesztő csapatot alkalmaz, tagjainak csak az a feladatuk, hogy az elektronikus világgal, az internettel, a mobiltelefonokkal kapcsolatban és egyéb területeken újításokat kezdeményezzenek és dolgozzanak ki.
A Times szerződést kötött a Microsofttal arról, hogy az online kiadást - amelyet a nyomtatott verzióhoz hasonlóan elő kell majd fizetni - a Times Reader programmal fogják terjeszteni. Ez a szoftver lehetővé teszi, hogy a lapot kényelmesen lehessen olvasni bármilyen képernyőn, elsősorban laptopokon. "Meggyőződésem, hogy az újságolvasás élménye áthelyezhető ezekre az új eszközökre" - mondta a The New York Times 56 éves tulajdonosa, aki szerint az újságnak be kell illeszkednie az internet világába.
Ezt a lehetőséget maga az évek óta csökkenő profitot nyújtó újság tulajdonosa, elnöke és kiadója, Arthur Sulzberger latolgatta. "Az a célunk, hogy levezényeljük az átállást a nyomtatott példányoktól az internetes kiadásra" - mondta Sulzberger, megjegyezve, hogy egyre szűkülnek a piac igényei a nyomtatott újságra. A Sulzberger-csoport a múlt héten jelentette be, hogy egy másik kiadványa, a Boston Globe 570 millió dolláros veszteséget termelt.
"Nem is tudom, hogy akár öt év múlva nyomtatásban is megjelenik-e majd a The New York Times" - mondta a tulajdonos a nyomtatott sajtó iránti egyre hanyatló érdeklődés kapcsán. "Az internet nagyszerű hely, azt céloztuk meg" - tette hozzá, egyértelművé téve, hogy az újság "hosszú és nehéz utazás" előtt áll, amelynek a végén a vállalat bejelentheti a nyomtatott lap megszűnését.
A Times a közelmúltban megkétszerezte online olvasótáborát. Az újságot az interneten naponta másfél millióan böngészik, míg a nyomtatott változatra előfizetők száma "csak" 1,1 millió. Sulzberger rámutatott, hogy az újság legfőbb bevételeit mindig a hirdetések hozták, de ez a szegmens is mind inkább az internet felé fordul. Kifejtette, mivel az interneten nem kell költeni papírra, festékre és terjesztésre, a cégek csökkenthetik a hirdetési költségeket reklámkampányaikban.
A The New York Times a közelmúltban olvasztotta egymásba nyomtatott és internetes hírszerkesztőségét. Ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy az átalakulás kezdetben nehézségekkel járt, de később a veterán szerkesztők is belátták, hogy ez a jövő útja. Az internetes átállás kapcsán elmondta: az újság külön ötfős fejlesztő csapatot alkalmaz, tagjainak csak az a feladatuk, hogy az elektronikus világgal, az internettel, a mobiltelefonokkal kapcsolatban és egyéb területeken újításokat kezdeményezzenek és dolgozzanak ki.
A Times szerződést kötött a Microsofttal arról, hogy az online kiadást - amelyet a nyomtatott verzióhoz hasonlóan elő kell majd fizetni - a Times Reader programmal fogják terjeszteni. Ez a szoftver lehetővé teszi, hogy a lapot kényelmesen lehessen olvasni bármilyen képernyőn, elsősorban laptopokon. "Meggyőződésem, hogy az újságolvasás élménye áthelyezhető ezekre az új eszközökre" - mondta a The New York Times 56 éves tulajdonosa, aki szerint az újságnak be kell illeszkednie az internet világába.