Gyurkity Péter
Gates: az internet forradalmasítja a tévét
A Microsoft elnöke szerint öt év múlva már csak nevetni fogunk a jelenlegi megoldásokon, a fejlődés ugyanis olyan gyors lesz, hogy az internet akár teljesen kiválthatja a hagyományos televíziót.
Bill Gates a Davosban megrendezett Világgazdasági Fórumon beszélt a televízió és a világháló viszonyáról, az elkövetkező időszakban végbemenő változásokról. Itt többek között kifejtette azon véleményét, miszerint az internetes technológiák rendkívül gyorsan beelőzhetik a hagyományos műsorszórást, jobban alkalmazkodva a nézők igényeihez, nemcsak az egyes műsorok, de a reklámok terén is. Az első próbálkozásokat már most is látni.
"Lenyűgöző, hogy az emberek mennyire nem látják az ezen a területen jelentkező lehetőségeket. Öt év múlva nevetve fogunk visszagondolni a jelenlegi helyzetre, a gyermeteg megoldásokra" - jelentette ki Gates. Példaként hozta fel az olimpiát, amely szerinte kitűnően szemlélteti, mennyire nem alkalmas a hagyományos televízió a nézők igényeinek kielégítésére. Várni kell, amíg a tudósító befejezi mondókáját, várni kell a reklámoknál (amelyek többnyire érdektelenek számunkra) és pontosan el kell kapni a kívánt műsorokat, különben lemaradunk róluk.
Gates impresszív társaságban: Balra a Forbes szerkesztője, Dennis Kneale, mellette Caterina Fake a Flick alapítója, Gates másik oldalán a Nike elnöke, Mark G. Parker, majd Chad Hurley YouTube alapító és Viviane Reding EU biztos következik
Itt jöhet be az internetes tartalomszolgáltatás, amely jelenleg többnyire elkülönül a televíziózástól. A világhálóról letöltött videókat és a megszokott tévéadásokat ma gondolatainkban nem kötjük össze, pedig ez lehet a kulcs a terület forradalmasításához. Az első bátortalan lépéseket már megtették, illetve most készülnek megtenni. Ilyesmin töri a fejét a YouTube, amely reklámokkal toldaná meg a feltöltött alkotásokat, megosztaná az ebből származó bevételeket a felhasználókkal, egyre jobban elterjesztve a technológiát.
A folyamat természetesen a hirdetőket is kihívás elé állítja. Az előrejelzések szerint a jövőben egyre több pénz áramlik majd az internetes szegmensbe, amely lassan a televíziótól is elhódítja majd a magukat népszerűsíteni kívánó cégeket, szervezeteket. Az egyetlen kérdés, hogy mindez milyen sebességgel megy majd végbe.
Bill Gates a Davosban megrendezett Világgazdasági Fórumon beszélt a televízió és a világháló viszonyáról, az elkövetkező időszakban végbemenő változásokról. Itt többek között kifejtette azon véleményét, miszerint az internetes technológiák rendkívül gyorsan beelőzhetik a hagyományos műsorszórást, jobban alkalmazkodva a nézők igényeihez, nemcsak az egyes műsorok, de a reklámok terén is. Az első próbálkozásokat már most is látni.
"Lenyűgöző, hogy az emberek mennyire nem látják az ezen a területen jelentkező lehetőségeket. Öt év múlva nevetve fogunk visszagondolni a jelenlegi helyzetre, a gyermeteg megoldásokra" - jelentette ki Gates. Példaként hozta fel az olimpiát, amely szerinte kitűnően szemlélteti, mennyire nem alkalmas a hagyományos televízió a nézők igényeinek kielégítésére. Várni kell, amíg a tudósító befejezi mondókáját, várni kell a reklámoknál (amelyek többnyire érdektelenek számunkra) és pontosan el kell kapni a kívánt műsorokat, különben lemaradunk róluk.
Gates impresszív társaságban: Balra a Forbes szerkesztője, Dennis Kneale, mellette Caterina Fake a Flick alapítója, Gates másik oldalán a Nike elnöke, Mark G. Parker, majd Chad Hurley YouTube alapító és Viviane Reding EU biztos következik
Itt jöhet be az internetes tartalomszolgáltatás, amely jelenleg többnyire elkülönül a televíziózástól. A világhálóról letöltött videókat és a megszokott tévéadásokat ma gondolatainkban nem kötjük össze, pedig ez lehet a kulcs a terület forradalmasításához. Az első bátortalan lépéseket már megtették, illetve most készülnek megtenni. Ilyesmin töri a fejét a YouTube, amely reklámokkal toldaná meg a feltöltött alkotásokat, megosztaná az ebből származó bevételeket a felhasználókkal, egyre jobban elterjesztve a technológiát.
A folyamat természetesen a hirdetőket is kihívás elé állítja. Az előrejelzések szerint a jövőben egyre több pénz áramlik majd az internetes szegmensbe, amely lassan a televíziótól is elhódítja majd a magukat népszerűsíteni kívánó cégeket, szervezeteket. Az egyetlen kérdés, hogy mindez milyen sebességgel megy majd végbe.