Berta Sándor
Németország lesz Európa legnagyobb e-kereskedelmi piaca
2007-ben becslések szerint már több, mint 80 milliárd eurós forgalmat fog bonyolítani a német online kereskedelem. Mindez azt jelenti, hogy néhány esztendőn belül Németországé lesz Európa legnagyobb e-kereskedelmi piaca.
Tavaly Németország 15,4 milliárd eurós forgalomra tett szert ebben az üzletágban. Ez azt jelentette, hogy megelőzte Franciaországot és Olaszországot, ám Nagy-Britannia mögé szorult. Ez derül ki a Német Postabanknak az Európai Információs-Technológiai Obszervatórium (European Information Technology Observatory - EITO) becslésein alapuló közleményéből.
A német pénzintézet által készíttetett tanulmány kimutatta, hogy jövőre a kereskedők legalább 70 százaléka be akar fektetni az online üzleti szektorban. A német kereskedők ráadásul optimista és azt várja, hogy az online forgalom részesedése az összbevételből tovább fog nőni. A 2,5 millió eurós vagy annál nagyobb online forgalommal rendelkező vállalatok kétharmada vélekedik így. A legoptimistábbak a szórakoztatóelektronikai ágazatban, a szolgáltatóiparban és az egészségügy területén tevékenykedő német kereskedők.
A szakemberek optimizmusa elsősorban annak tudható be, hogy a kereskedők 40 százaléka már most a bevételének az öt százalékát külföldi megrendelésekből biztosítja. vagyis az áruk szabad mozgása az Európai Unióban tényleg kifizetődni látszik.
Bár korábban szinte senki, vagy csak alig néhányan tulajdonítottak nagy jelentőséget az online kereskedelem helyzetét vizsgáló tanulmányoknak, néhány éve, mióta az internetes kereskedelem igazán fellendülőben van, már nagyon is sokan figyelnek ezekre az előrejelzésekre. Hiszen ne feledjük - pláne a karácsonyi vásárlási időszak közepén - nagyon fontos, hogy melyik ország profitál leginkább az e-kereskedelemben lévő lehetőségekből és közel sem mindegy, hogy kinek a zsebébe vándorolnak az eurómilliárdok.
Tavaly Németország 15,4 milliárd eurós forgalomra tett szert ebben az üzletágban. Ez azt jelentette, hogy megelőzte Franciaországot és Olaszországot, ám Nagy-Britannia mögé szorult. Ez derül ki a Német Postabanknak az Európai Információs-Technológiai Obszervatórium (European Information Technology Observatory - EITO) becslésein alapuló közleményéből.
A német pénzintézet által készíttetett tanulmány kimutatta, hogy jövőre a kereskedők legalább 70 százaléka be akar fektetni az online üzleti szektorban. A német kereskedők ráadásul optimista és azt várja, hogy az online forgalom részesedése az összbevételből tovább fog nőni. A 2,5 millió eurós vagy annál nagyobb online forgalommal rendelkező vállalatok kétharmada vélekedik így. A legoptimistábbak a szórakoztatóelektronikai ágazatban, a szolgáltatóiparban és az egészségügy területén tevékenykedő német kereskedők.
A szakemberek optimizmusa elsősorban annak tudható be, hogy a kereskedők 40 százaléka már most a bevételének az öt százalékát külföldi megrendelésekből biztosítja. vagyis az áruk szabad mozgása az Európai Unióban tényleg kifizetődni látszik.
Bár korábban szinte senki, vagy csak alig néhányan tulajdonítottak nagy jelentőséget az online kereskedelem helyzetét vizsgáló tanulmányoknak, néhány éve, mióta az internetes kereskedelem igazán fellendülőben van, már nagyon is sokan figyelnek ezekre az előrejelzésekre. Hiszen ne feledjük - pláne a karácsonyi vásárlási időszak közepén - nagyon fontos, hogy melyik ország profitál leginkább az e-kereskedelemben lévő lehetőségekből és közel sem mindegy, hogy kinek a zsebébe vándorolnak az eurómilliárdok.