Gyurkity Péter
YouTube-riválison dolgoznak a tévétársaságok
Ágazati értesülések szerint több nagy amerikai televíziós társaság, illetve ezek tulajdonosai érdekeltek egy YouTube-rivális portál létrehozásában, amely jövőre ölthet alakot. A cél a népszerűség meglovagolása.
A Fox, a Viacom, a CBS, valamint az NBC Universal állítólag jelenleg is tárgyal egy videómegosztó portál beindításáról. A cél a platform népszerűségének kihasználása, amely a televíziós tartalmak révén is nem lenne túlságosan nehéz feladat, és ezek a társaságok természetesen az esetleges pereket is elkerülnék. A jövőbeni partnerek abban reménykednek, hogy életképes szolgáltatást indíthatnak útjára valamikor 2007-ben.
A vállalatokhoz közel álló forrás szerint a négy társaság már az év eleje óta tárgyal, de még a jelenleg zajló egyeztetések is buktatókat hordoznak magukban. Pedig a cél közös: kifogni a szelet a YouTube vitorlájából, amely rövid két év alatt újoncból az internet egyik legnépszerűbb közösségévé nőtte ki magát. Jól mutatja ezt, hogy az oldalt naponta több mint 100 millió alkalommal töltik le, a megosztott tartalmak száma pedig szintén gyorsan növekszik. A Google 1,65 milliárd dollárt költött a felvásárlásra, és várhatóan egybeolvasztja az oldalt saját korábbi megoldásával.
Az egyetlen buktatót a szerzői jogi perek jelentik, amelyek meggátolhatják a további növekedést, sőt komoly veszélybe sodorhatják a portált. A Google állítólag félmilliárd dollárt különített el a perköltségekre, a YouTube eközben több tízezer videót törölt a megismételt panaszok hatására. Legutóbb a portál politikájának módosítását követelte a japán JASRAC, amely gyors automatikus törléseket eredményezne.
A négy társaság eközben saját webes lejátszót is tervez, amelyen szintén megtekinthetnénk a megosztott tartalmakat. A hírek szerint a Walt Disney nem csatlakozna a kezdeményezéshez, mivel saját márkája erejében bízik.
A Fox, a Viacom, a CBS, valamint az NBC Universal állítólag jelenleg is tárgyal egy videómegosztó portál beindításáról. A cél a platform népszerűségének kihasználása, amely a televíziós tartalmak révén is nem lenne túlságosan nehéz feladat, és ezek a társaságok természetesen az esetleges pereket is elkerülnék. A jövőbeni partnerek abban reménykednek, hogy életképes szolgáltatást indíthatnak útjára valamikor 2007-ben.
A vállalatokhoz közel álló forrás szerint a négy társaság már az év eleje óta tárgyal, de még a jelenleg zajló egyeztetések is buktatókat hordoznak magukban. Pedig a cél közös: kifogni a szelet a YouTube vitorlájából, amely rövid két év alatt újoncból az internet egyik legnépszerűbb közösségévé nőtte ki magát. Jól mutatja ezt, hogy az oldalt naponta több mint 100 millió alkalommal töltik le, a megosztott tartalmak száma pedig szintén gyorsan növekszik. A Google 1,65 milliárd dollárt költött a felvásárlásra, és várhatóan egybeolvasztja az oldalt saját korábbi megoldásával.
Az egyetlen buktatót a szerzői jogi perek jelentik, amelyek meggátolhatják a további növekedést, sőt komoly veszélybe sodorhatják a portált. A Google állítólag félmilliárd dollárt különített el a perköltségekre, a YouTube eközben több tízezer videót törölt a megismételt panaszok hatására. Legutóbb a portál politikájának módosítását követelte a japán JASRAC, amely gyors automatikus törléseket eredményezne.
A négy társaság eközben saját webes lejátszót is tervez, amelyen szintén megtekinthetnénk a megosztott tartalmakat. A hírek szerint a Walt Disney nem csatlakozna a kezdeményezéshez, mivel saját márkája erejében bízik.