Specker Balázs
YouTube-rivális a Microsofttól
A Microsoft a héten elindította új, internetes videocserélő oldalának béta verzióját.
A Soapboxra keresztelt szolgáltatás a - nemrég a Warnerrel is társuló - piacvezető YouTube babérjaira pályázik majd - állítja a BetaNews. A meglehetősen felosztott piacon többek között a Google Video, a Yahoo Video és a Revver verseng még a fő riválissal. Az MSN Video oldalán elinduló kezdeményezést a tervek szerint a Windows Live Messengerbe integrálják majd, hogy a felhasználók közvetlenül azonnali üzeneteikbe is beágyazhassák a videóikra mutató hivatkozásokat, illetve a Windows Live Spaces révén blogjaikra is felrakhassák őket.
A Soapbox felhasználók értékelhetik, kommentálhatják és meg is címkézhetik a videokat, a tartalomfrissítések azonnali követésére szolgáló RSS feedeket hozhatnak létre, valamint emailben oszthatják meg egymással a linkeiket. Ugyan csak maximum 100 MB-nyi videot tölthetnek fel, ám azok hossza és száma nem korlátozott. A hírek szerint a jobb láthatóság érdekében teljes képernyős nézetre is lesz lehetőség.
Rob Bennett, a Microsoft szórakoztatási és videoszolgáltatási részlégének vezérigazgatója elmondta, hogy az MSN havi 465 milliós látogatójával kiütik majd a YouTube-ot a nyeregből. "Még nagyon fiatal a piac. Ahhoz nem fér kétség, hogy sikerült gyorsan az élre állniuk, ám az újításokkal és a versengéssel még mindig rengeteg lehetőség van a növekedésre" - fogalmazott Bennett a CNet oldalán. A vezérigazgató a Microsoft MSN Spaceséhez hasonlította a helyzetet, amely 2004-es indulását követően a világ első számú blogoldalává nőtte ki magát.
A YouTube-tól eltérően a Soapboxon nem lesznek reklámok, ám Bennett szerint abból is pénzhez juthatnak majd, hogy - vélhetően prémium szolgáltatásként - a videokat az MSN Video fő oldalán is megjelentetik. Bennett emellett egy olyan - az MSN Videon fellelhető, licencelt tartalmakon kutató - keresőeszközről is beszámolt, amely a címkézett darabok közötti kapcsolat alapján segíti a videok keresését, illetve böngészését.
A Soapboxra keresztelt szolgáltatás a - nemrég a Warnerrel is társuló - piacvezető YouTube babérjaira pályázik majd - állítja a BetaNews. A meglehetősen felosztott piacon többek között a Google Video, a Yahoo Video és a Revver verseng még a fő riválissal. Az MSN Video oldalán elinduló kezdeményezést a tervek szerint a Windows Live Messengerbe integrálják majd, hogy a felhasználók közvetlenül azonnali üzeneteikbe is beágyazhassák a videóikra mutató hivatkozásokat, illetve a Windows Live Spaces révén blogjaikra is felrakhassák őket.
A Soapbox felhasználók értékelhetik, kommentálhatják és meg is címkézhetik a videokat, a tartalomfrissítések azonnali követésére szolgáló RSS feedeket hozhatnak létre, valamint emailben oszthatják meg egymással a linkeiket. Ugyan csak maximum 100 MB-nyi videot tölthetnek fel, ám azok hossza és száma nem korlátozott. A hírek szerint a jobb láthatóság érdekében teljes képernyős nézetre is lesz lehetőség.
Rob Bennett, a Microsoft szórakoztatási és videoszolgáltatási részlégének vezérigazgatója elmondta, hogy az MSN havi 465 milliós látogatójával kiütik majd a YouTube-ot a nyeregből. "Még nagyon fiatal a piac. Ahhoz nem fér kétség, hogy sikerült gyorsan az élre állniuk, ám az újításokkal és a versengéssel még mindig rengeteg lehetőség van a növekedésre" - fogalmazott Bennett a CNet oldalán. A vezérigazgató a Microsoft MSN Spaceséhez hasonlította a helyzetet, amely 2004-es indulását követően a világ első számú blogoldalává nőtte ki magát.
A YouTube-tól eltérően a Soapboxon nem lesznek reklámok, ám Bennett szerint abból is pénzhez juthatnak majd, hogy - vélhetően prémium szolgáltatásként - a videokat az MSN Video fő oldalán is megjelentetik. Bennett emellett egy olyan - az MSN Videon fellelhető, licencelt tartalmakon kutató - keresőeszközről is beszámolt, amely a címkézett darabok közötti kapcsolat alapján segíti a videok keresését, illetve böngészését.