Berta Sándor
Álláskeresőknek segíthet a YouTube
A videós portálokon többnyire zenei klipeket vagy vicces, humoros rövidebb felvételeket szoktak megjelentetni. Egyelőre még szokatlan, hogy az álláskeresők felrakják saját videóikat.
Az új divat nemcsak az álláskeresők körében örvend egyre nagyobb népszerűségnek, de a munkaadók között is. Utóbbiak ugyanis rájöttek, hogy a szokványos állásinterjúknál sokkal jobb megoldás, ha az adott állásra pályázók előzetesen elküldik a saját videóikat, így könnyebben választ kaphatnak az őket érdeklő kérdésekre. Ráadásul így sokkal emberközelibb az egész folyamat, nem annyira kimért és ez is elősegítheti a munkaadók számára a végső döntés meghozatalát.
Az új megoldás elsősorban az Egyesült Államokban, ott is a média- és a szórakoztatóiparban népszerű. Az első online álláshirdető cégek azonnal reagáltak. A Jobster.com üzemeltetői például már azon fáradoznak, hogy az álláskeresők a saját profiljaik mellett egyúttal létrehozzák és feltegyék a világhálóra a bemutatkozó kis videóikat is.
A megoldás nemcsak, hogy emberközeli, de a munkaadók sok pénzt és időt is megtakaríthatnak a számukra legmegfelelőbb jövőbeni munkatárs kiválasztásakor, hiszen eleve szűkíthetik a szóba jöhető jelöltek számát vagy azonnal rátalálhatnak a legszimpatikusabb jelentkezőre.
Jó példa az álláshirdető videókra Alekszej Vaynernek, a Yale egyetem egyik hallgatójának esete, aki befektetési bankár szeretett volna lenni az UBS AG svájci pénzintézetnél. Egy videót küldött el a céghez, amelynek címe "Semmi sem lehetetlen" volt. Vayner bemutatta karatetudását, súlyemelési és táncképességeit. Valahogy a videó célt tévesztett, Vayner felvétele kikerült a YouTubera, a hőn áhított állást viszont nem kapta meg.
A bátor vállalkozók választhatnak, hogy maguk válaszolnak a cégek által előzetesen elküldött kérdésekre, vagy felkérik valamelyik ismerősüket vagy családtagjukat, hogy játssza el a képzeletbeli állásinterjún a munkaadó szerepét. Bármilyen szöveg felolvasása ugyanakkor gyakorlatilag tilos és célszerű a munkáról beszélni, nem a hobbikról, de a kreativitás nem árt. Szintén ügyelni kell arra, hogy se túl komorak, se túl vigyorgósak ne legyünk. Mindkettő visszatetsző lehet. Végül a kész felvételt aztán elég csak feltenni az álláskereső hirdetésünk mellé. Így, ha nem is garantált a siker, de az esélyünk nagyobb egy állás elnyerésére.
Az új divat nemcsak az álláskeresők körében örvend egyre nagyobb népszerűségnek, de a munkaadók között is. Utóbbiak ugyanis rájöttek, hogy a szokványos állásinterjúknál sokkal jobb megoldás, ha az adott állásra pályázók előzetesen elküldik a saját videóikat, így könnyebben választ kaphatnak az őket érdeklő kérdésekre. Ráadásul így sokkal emberközelibb az egész folyamat, nem annyira kimért és ez is elősegítheti a munkaadók számára a végső döntés meghozatalát.
Az új megoldás elsősorban az Egyesült Államokban, ott is a média- és a szórakoztatóiparban népszerű. Az első online álláshirdető cégek azonnal reagáltak. A Jobster.com üzemeltetői például már azon fáradoznak, hogy az álláskeresők a saját profiljaik mellett egyúttal létrehozzák és feltegyék a világhálóra a bemutatkozó kis videóikat is.
A megoldás nemcsak, hogy emberközeli, de a munkaadók sok pénzt és időt is megtakaríthatnak a számukra legmegfelelőbb jövőbeni munkatárs kiválasztásakor, hiszen eleve szűkíthetik a szóba jöhető jelöltek számát vagy azonnal rátalálhatnak a legszimpatikusabb jelentkezőre.
Jó példa az álláshirdető videókra Alekszej Vaynernek, a Yale egyetem egyik hallgatójának esete, aki befektetési bankár szeretett volna lenni az UBS AG svájci pénzintézetnél. Egy videót küldött el a céghez, amelynek címe "Semmi sem lehetetlen" volt. Vayner bemutatta karatetudását, súlyemelési és táncképességeit. Valahogy a videó célt tévesztett, Vayner felvétele kikerült a YouTubera, a hőn áhított állást viszont nem kapta meg.
A bátor vállalkozók választhatnak, hogy maguk válaszolnak a cégek által előzetesen elküldött kérdésekre, vagy felkérik valamelyik ismerősüket vagy családtagjukat, hogy játssza el a képzeletbeli állásinterjún a munkaadó szerepét. Bármilyen szöveg felolvasása ugyanakkor gyakorlatilag tilos és célszerű a munkáról beszélni, nem a hobbikról, de a kreativitás nem árt. Szintén ügyelni kell arra, hogy se túl komorak, se túl vigyorgósak ne legyünk. Mindkettő visszatetsző lehet. Végül a kész felvételt aztán elég csak feltenni az álláskereső hirdetésünk mellé. Így, ha nem is garantált a siker, de az esélyünk nagyobb egy állás elnyerésére.