Gyurkity Péter
A Parhelia utódján dolgozik a Matrox
A professzionális megoldásokra szakosodott cég új fejlesztéseken munkálkodik, de a részleteket még nem tudni. Továbbra is kérdés, hogy mi lesz a Shader Model 2.0, DirectX 10 támogatással.
A találgatások akkor kezdődtek újból, amikor a cég bejelentette a Mosaid Memorize technológiájának licencelését. Ez DDR2-re épülő interfészt, memóriavezérlőt takar, amely a jövőben elkészülő 90 nanométeres grafikus chipekben érkezik majd. A részleteket nem árulják el, a Matrox még arról sem hajlandó beszélni, hogy milyen újításokon dolgozik. A jól értesültek az utódok érkezését nem vonják kétségbe, de véleményük megoszlik a különböző technológiák támogatásáról.
Ezek között szerepel a Shader Model 2.0 és a DirectX 10, amely természetesen a Windows Vista kompatibilitást is jelentené. Ez már csak azért is érdekes lenne, mert a 2002-ben megjelent Parhelia chip továbbfejlesztéséről eddig semmilyen információt nem közöltek. A DDR2 támogatása és az eddigi ismereteink alapján biztosra vehetjük, hogy nem kifejezetten otthoni felhasználásra szánt erőgépek érkeznek, hanem profi megoldásokba szánt speciális eszközök, amelyek nem fogják meghódítani a tömegeket. Mindenesetre érdekes lesz, ha a vállalat végre új példányokat dob piacra.
A Matrox legutóbb a grafikusokat és játékosokat egyaránt megcélozta fejlesztésével. A TripleHead2Go névre keresztelt megoldása egy Palm méretű elosztó, amely három kijelző csatlakoztatását teszi lehetővé egyetlen átlagos grafikus kártyához. A teljes piac mindössze 1 százalékát birtokolják, így nincs is sok esélyük szembeszállni az Nvidia vagy az ATI uralmával. A Parhelia PCI Expresses változata 2004-ben jelent meg, azóta nem sok fejlesztésről érkezett hír.
A cég a költségek és a kockázat csökkenésével indokolja a MOSAID megoldásának licencelését. Kérdés, hogy mikor és milyen fejlesztésekkel jelennek meg.
A találgatások akkor kezdődtek újból, amikor a cég bejelentette a Mosaid Memorize technológiájának licencelését. Ez DDR2-re épülő interfészt, memóriavezérlőt takar, amely a jövőben elkészülő 90 nanométeres grafikus chipekben érkezik majd. A részleteket nem árulják el, a Matrox még arról sem hajlandó beszélni, hogy milyen újításokon dolgozik. A jól értesültek az utódok érkezését nem vonják kétségbe, de véleményük megoszlik a különböző technológiák támogatásáról.
Ezek között szerepel a Shader Model 2.0 és a DirectX 10, amely természetesen a Windows Vista kompatibilitást is jelentené. Ez már csak azért is érdekes lenne, mert a 2002-ben megjelent Parhelia chip továbbfejlesztéséről eddig semmilyen információt nem közöltek. A DDR2 támogatása és az eddigi ismereteink alapján biztosra vehetjük, hogy nem kifejezetten otthoni felhasználásra szánt erőgépek érkeznek, hanem profi megoldásokba szánt speciális eszközök, amelyek nem fogják meghódítani a tömegeket. Mindenesetre érdekes lesz, ha a vállalat végre új példányokat dob piacra.
A Matrox legutóbb a grafikusokat és játékosokat egyaránt megcélozta fejlesztésével. A TripleHead2Go névre keresztelt megoldása egy Palm méretű elosztó, amely három kijelző csatlakoztatását teszi lehetővé egyetlen átlagos grafikus kártyához. A teljes piac mindössze 1 százalékát birtokolják, így nincs is sok esélyük szembeszállni az Nvidia vagy az ATI uralmával. A Parhelia PCI Expresses változata 2004-ben jelent meg, azóta nem sok fejlesztésről érkezett hír.
A cég a költségek és a kockázat csökkenésével indokolja a MOSAID megoldásának licencelését. Kérdés, hogy mikor és milyen fejlesztésekkel jelennek meg.