Rónai György
Parhelia: Nem is volt, és nem is lesz DirectX 9.0 támogatás
A Matrox Graphics, aki elsőként jelentette be DirectX 9.0 támogatású grafikus processzorát, most minden ilyen támogatását megszűntette annak.
A cég valójában sosem adott ki olyan drivert, amely támogatta volna a DirectX 9.0 egyik alapfeltételét, a Vertex Shader 2.0-t, most azonban minden egyéb driver támogatást is megszűntetett, amely eddig kompatibilissé tette a Microsoft programozási felületével. "Jó hír, hogy habár nem készítünk több DX9-et támogató drivert a Parheliákhoz, de a legtöbb játék ennek ellenére támogatni fogja a kártya lebutított üzemmódját." mondta el Haig, a cég egyik terméktámogatási szakembere.
A Parhelia 512-es GPU az első Matrox grafikus chip volt 2002 közepén, amit a cég majd három éves inaktívitás után, az 1999-es G400-as széria óta kiadott. A Matrox pont a négyszeres Vertex Shader 2.0 tömb megoldással reklámozta a terméket piacra kerülésekor, azonban ennek driver támogatása sosem valósult meg. Azok a vásárlók, akik eddig is csupán részben élvezhették a Parhelia 512-es chip DirectX 9.0 támogatását most nagyon csalódottak lehetnek, ugyanis a cég közlése szerint soha nem is fog olyan drivert kiadni, ami a Vertex Shader 2.0-t támogatná a kártyán. Több vásárló és cég már pert is kilátásba helyezett, ugyanis szerintük a cég egyszerűen átverte a partnereit.
A Matrox Graphics illetékes driver felelőse csak annyit fűzött hozzá a dologhoz, hogy "hacsak közbe nem jön valami, jövő évben teljesen új termékeket dobunk piacra." Erről a termékről ugyan egyelőre semmi információ nem áll rendelkezésre, azonban abban biztosak lehetünk így előre is, hogy lesz benne hardveres Pixel Shader 2.0 támogatás, ugyanis a Microsoft következő operációs rendszeréhez - a Longhornhoz - ez alapkövetelmény lesz.
A cég valójában sosem adott ki olyan drivert, amely támogatta volna a DirectX 9.0 egyik alapfeltételét, a Vertex Shader 2.0-t, most azonban minden egyéb driver támogatást is megszűntetett, amely eddig kompatibilissé tette a Microsoft programozási felületével. "Jó hír, hogy habár nem készítünk több DX9-et támogató drivert a Parheliákhoz, de a legtöbb játék ennek ellenére támogatni fogja a kártya lebutított üzemmódját." mondta el Haig, a cég egyik terméktámogatási szakembere.
A Parhelia 512-es GPU az első Matrox grafikus chip volt 2002 közepén, amit a cég majd három éves inaktívitás után, az 1999-es G400-as széria óta kiadott. A Matrox pont a négyszeres Vertex Shader 2.0 tömb megoldással reklámozta a terméket piacra kerülésekor, azonban ennek driver támogatása sosem valósult meg. Azok a vásárlók, akik eddig is csupán részben élvezhették a Parhelia 512-es chip DirectX 9.0 támogatását most nagyon csalódottak lehetnek, ugyanis a cég közlése szerint soha nem is fog olyan drivert kiadni, ami a Vertex Shader 2.0-t támogatná a kártyán. Több vásárló és cég már pert is kilátásba helyezett, ugyanis szerintük a cég egyszerűen átverte a partnereit.
A Matrox Graphics illetékes driver felelőse csak annyit fűzött hozzá a dologhoz, hogy "hacsak közbe nem jön valami, jövő évben teljesen új termékeket dobunk piacra." Erről a termékről ugyan egyelőre semmi információ nem áll rendelkezésre, azonban abban biztosak lehetünk így előre is, hogy lesz benne hardveres Pixel Shader 2.0 támogatás, ugyanis a Microsoft következő operációs rendszeréhez - a Longhornhoz - ez alapkövetelmény lesz.