SG.hu
Reklámokat rakott a Windows 11 Start menüjébe a Microsoft
A Microsoft a legújabb frissítéssel beváltotta ígéretét, illetve fenyegetését, miszerint a Windows 11 Start menüjébe reklámokat helyez el.
A 2024-04 Cumulative Update Preview, azaz a KB5036980-as verziószámot viselő halmozott frissítés most kerül kiosztásra az összes Windows 11 felhasználónak, és vele együtt érkeznek a Start menü hirdetései is. Mivel egyelőre csak „előnézetről” van szó, a felhasználók eldönthetik, hogy telepítik-e vagy sem, de idővel simán elképzelhető, hogy a Microsoft végül kötelező frissítéssé teszi. "A Start menü Ajánlott szekciójában megjelenik néhány Microsoft Store alkalmazás” - közölte az informatikai óriás. "Ezek az alkalmazások egy kis számú kurátori fejlesztőtől származnak. Ez segíteni fog felfedezni néhány nagyszerű alkalmazást”.
A cég azt is közölte hogyan lehet letiltani a reklámokat: „Ha ki szeretné kapcsolni, menjen a Beállítások > Személyre szabás > Start menüpontba. Kapcsolja ki a Tippek, alkalmazáspromóciók és egyéb ajánlások megjelenítése kapcsolót”. A hirdetések „ajánlások” formájában jelennek meg, amelyek azt javasolják a felhasználóknak, hogy telepítsék a Microsoft Store promózott alkalmazásait. Ezek az alkalmazások az „Ajánlott” fül alatt találhatók, a nemrég használt fájlok és alkalmazások mellett.
A Start menü hirdetési megoldásába először a múlt héten lehetett bepillantani a Windows Insider bétaverziója által. A Microsoft azt mondta, hogy a bétacsatorna felhasználóitól azt szeretné, ha „elmondanák, mit gondolnak” a Start menü hirdetéseiről, de a netezők ellenezték az ötletet. Úgy tűnik, a Microsoft úgy döntött, hogy a visszajelzések dacára folytatja a bevezetést. A változtatásra nem sokkal azután kerül sor, hogy a Microsoft hirdetési és webes szolgáltatásokért felelős vezérigazgatója, Mikhail Parakhin megígérte, hogy „újra naggyá teszi a Start menüt”. A Start menü hirdetésekkel való felruházása azonban valószínűleg nem az volt, amire a Windows-rajongók gondoltak.
Nem ez az első idegesítő Windows-reklám: a Microsoft tavaly is reklámokkal zaklatta a Windows-felhasználókat, hogy iratkozzanak fel a Teams Essentials szolgáltatásra a támogatásra és hibaelhárításra használt Get Help alkalmazásban. Volt egy kísérlet a File Explorerben elhelyezett hirdetésekre is, amelyet a jelek szerint a szélesebb közösség felháborodása leállított. Aztán legutóbb a Windows-felhasználók folyamatos emlékeztetése a Bingre való átállásra, vagy magára a Windows 11-re való áttérésre is megér egy misét.
A 2024-04 Cumulative Update Preview, azaz a KB5036980-as verziószámot viselő halmozott frissítés most kerül kiosztásra az összes Windows 11 felhasználónak, és vele együtt érkeznek a Start menü hirdetései is. Mivel egyelőre csak „előnézetről” van szó, a felhasználók eldönthetik, hogy telepítik-e vagy sem, de idővel simán elképzelhető, hogy a Microsoft végül kötelező frissítéssé teszi. "A Start menü Ajánlott szekciójában megjelenik néhány Microsoft Store alkalmazás” - közölte az informatikai óriás. "Ezek az alkalmazások egy kis számú kurátori fejlesztőtől származnak. Ez segíteni fog felfedezni néhány nagyszerű alkalmazást”.
A cég azt is közölte hogyan lehet letiltani a reklámokat: „Ha ki szeretné kapcsolni, menjen a Beállítások > Személyre szabás > Start menüpontba. Kapcsolja ki a Tippek, alkalmazáspromóciók és egyéb ajánlások megjelenítése kapcsolót”. A hirdetések „ajánlások” formájában jelennek meg, amelyek azt javasolják a felhasználóknak, hogy telepítsék a Microsoft Store promózott alkalmazásait. Ezek az alkalmazások az „Ajánlott” fül alatt találhatók, a nemrég használt fájlok és alkalmazások mellett.
A Start menü hirdetési megoldásába először a múlt héten lehetett bepillantani a Windows Insider bétaverziója által. A Microsoft azt mondta, hogy a bétacsatorna felhasználóitól azt szeretné, ha „elmondanák, mit gondolnak” a Start menü hirdetéseiről, de a netezők ellenezték az ötletet. Úgy tűnik, a Microsoft úgy döntött, hogy a visszajelzések dacára folytatja a bevezetést. A változtatásra nem sokkal azután kerül sor, hogy a Microsoft hirdetési és webes szolgáltatásokért felelős vezérigazgatója, Mikhail Parakhin megígérte, hogy „újra naggyá teszi a Start menüt”. A Start menü hirdetésekkel való felruházása azonban valószínűleg nem az volt, amire a Windows-rajongók gondoltak.
Nem ez az első idegesítő Windows-reklám: a Microsoft tavaly is reklámokkal zaklatta a Windows-felhasználókat, hogy iratkozzanak fel a Teams Essentials szolgáltatásra a támogatásra és hibaelhárításra használt Get Help alkalmazásban. Volt egy kísérlet a File Explorerben elhelyezett hirdetésekre is, amelyet a jelek szerint a szélesebb közösség felháborodása leállított. Aztán legutóbb a Windows-felhasználók folyamatos emlékeztetése a Bingre való átállásra, vagy magára a Windows 11-re való áttérésre is megér egy misét.