Berta Sándor

Nincs igény a repülőgépes netezésre

Úgy tűnik, hogy a Boeing vezetői jócskán túlértékelték a repülőgép-fedélzeti internetezésben rejlő lehetőségeket. Mostanra viszont megunták a sikertelenséget és nem hajlandók újabb dollármilliókat áldozni a vállalatra.

Elfogyott az amerikai óriáscég türelme. A vállalat vezetői úgy döntöttek, hogy mivel a Connexion hat éve még egy cent hasznot sem hozott a konyhára, ezért eladják vagy felszámolják a társaságot. A Boeing már fel is vette a kapcsolatot a különböző műhold-üzemeltetőkkel és más lehetséges potenciális vevőjelöltekkel, akik vagy hajlandóak lennének többségi tulajdonrészt szerezni a Connexionban vagy teljesen megvásárolnák. Amennyiben egyik elképzelése sem valósul meg, úgy az óriáscég bezárja leányvállalatát annak ellenére, hogy több légitársaság (például a Lufthansa, a Japan Airlines és a Singapore Airlines) egyes járatain már megrendelhetők a Connexion által biztosított repülőgép-fedélzeti internetszolgáltatások.

Elemzők szerint 2000 óta a Boeing közel egymilliárd dollárt fektetett be a társaságba, ám az ennek ellenére sem tudott jelentős sikereket elérni. Mivel az amerikai légitársaságokat eddig egyáltalán nem érdekelték a Connexion szolgáltatásai és amerikai járatokon nem is használják őket, ezért elképzelhető, hogy a Boeing hajlandó lenne kevesebb pénzért, 150 millió dollár körüli összegért megválni az internetszolgáltatótól. A Connexionnál egyébként bárki internetezhet a repülőgépek fedélzetén, ehhez csupán egy WiFi-adapteres laptoppal kell rendelkeznie. A világhálón való szörfölést és e-mailezést lehetővé tevő csomagok ára 10 és 27 dollár között van. Az internethozzáféréseket műholdak segítségével biztosítják.


A lehetőség adott, de csak keveseket érdekel

Kiszivárgott információk szerint a Boeing a legintenzívebb tárgyalásokat a luxemburgi SES Global céggel folytatja, amely jelenleg is a Connexion sávszélesség-kapacitásának egy jelentős részét biztosítja. De ezen kívül felmerült még lehetséges tulajdonos-, illetve vevőjelöltként a brit Immarsat és a New York-i székhelyű Loral Space & Communications is.

Kérdés persze, hogy mit szólnának a Boeing döntéséhez azok a légitársaságok, amelyek korábban több százezer dollárt költöttek repülőgépeik átalakítására. Ráadásul hasonló rendszert szereltek az amerikai elnök különgépeibe is, így ezeknek a készülékeknek a karbantartása stb. a Connexion megszűnésével szinte megoldhatatlan feladatot jelentene a Fehér Ház számára. A változások elsősorban Jim McNerney-nek, a Boeing új vezetőjének köszönhetők, aki egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy az óriáscégnek jelen kellene lennie a távközlési piacon is. Érdekesség, hogy korábban, amikor még az egyesítésekért és bővítésekért felelős igazgatóként dolgozott, McNerney alá tartozott a Connexion részlege is és év elején még arról biztosította a részleghez tartozó 646 dolgozót, hogy megmarad a munkahelyük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Hegyikecske #15
    minden a marketingen múlik, mint látjuk nem most jöttek rá h nem úgy megy a szekér ahogy kéne, akkor mér az az első lépés h el kell adni? Akciózni kell... Gondolom senki nem tartja magát olyan fontos embernek h még a repülőgépen is netezzen, viszont ha vmi jelképes áron megtehetnék az emberek / eleinte ingyen akkor azér hozzá lehetne szokni...
  • Mice #14
    lehet volt, csak
    -az 1 milliárdhoz képest nem nagy klienstáború
    -a vezető nem elég tág látókörű

    ahogy halad szépen a technikai fejlődés a kommunikáció iránti igény szerintem úgy fog egyre jobban nőni. pl. én is tuti igénybe venném ha normális áron adnák
  • Mice #13
    már megbocsa, de hol van az általa írt dolgokban tájékozatlanság?

    a saját költségeit írta le ill. a vélhető árat a szolgáltatásért

    fejtsd már ki bővebben mitől is tájékozatlan!
  • Darth Sith #12
    "Nincs igény a repülőgépes netezésre"
    Már hogyne lenne igény??????????????????
  • izb #11
    japán az hol van szerinted?
  • pemga #10
    A longhaul-t magyarul tengerentúlnak fordítják :(. Van jobb szó?
  • lowdog #9
    Távolkelet mióta tengerentúl? :)
  • lowdog #8
    kivéve ha az in-flight entertainment system-be van beépítve, az úgyis fogyaszt, akkor meg már tökmindegy, hogy filmet nézel rajta vagy netezel...
    asszem KLM-nél van hasonló megoldás, igaz, ott egyelőre csak emailt meg sms-t lehet róla küldeni, persze nem az összes gépen :)
  • pemga #7
    Lufthansa árlista. 10 USD-ért egy órányit adnak. 27-ért meg egy naposat (szerintem mert ez átszállásra is érvényes, illetve a várakozási idő alatt a reptereken is). Alapvetően a tengerentúli (longhaul) járatokon van/lesz (US/CA, Távolkelet, arabok, Dél-Afrika). Egyszóval tényleg az áram a szűk keresztmetszet.
  • pemga #6
    Jól tudom, hogy áram viszont csak a business-en van? :P Kevés noteboki bír végig egy 8-10 órás utat.