Berta Sándor
Nincs igény a repülőgépes netezésre
Úgy tűnik, hogy a Boeing vezetői jócskán túlértékelték a repülőgép-fedélzeti internetezésben rejlő lehetőségeket. Mostanra viszont megunták a sikertelenséget és nem hajlandók újabb dollármilliókat áldozni a vállalatra.
Elfogyott az amerikai óriáscég türelme. A vállalat vezetői úgy döntöttek, hogy mivel a Connexion hat éve még egy cent hasznot sem hozott a konyhára, ezért eladják vagy felszámolják a társaságot. A Boeing már fel is vette a kapcsolatot a különböző műhold-üzemeltetőkkel és más lehetséges potenciális vevőjelöltekkel, akik vagy hajlandóak lennének többségi tulajdonrészt szerezni a Connexionban vagy teljesen megvásárolnák. Amennyiben egyik elképzelése sem valósul meg, úgy az óriáscég bezárja leányvállalatát annak ellenére, hogy több légitársaság (például a Lufthansa, a Japan Airlines és a Singapore Airlines) egyes járatain már megrendelhetők a Connexion által biztosított repülőgép-fedélzeti internetszolgáltatások.
Elemzők szerint 2000 óta a Boeing közel egymilliárd dollárt fektetett be a társaságba, ám az ennek ellenére sem tudott jelentős sikereket elérni. Mivel az amerikai légitársaságokat eddig egyáltalán nem érdekelték a Connexion szolgáltatásai és amerikai járatokon nem is használják őket, ezért elképzelhető, hogy a Boeing hajlandó lenne kevesebb pénzért, 150 millió dollár körüli összegért megválni az internetszolgáltatótól. A Connexionnál egyébként bárki internetezhet a repülőgépek fedélzetén, ehhez csupán egy WiFi-adapteres laptoppal kell rendelkeznie. A világhálón való szörfölést és e-mailezést lehetővé tevő csomagok ára 10 és 27 dollár között van. Az internethozzáféréseket műholdak segítségével biztosítják.
A lehetőség adott, de csak keveseket érdekel
Kiszivárgott információk szerint a Boeing a legintenzívebb tárgyalásokat a luxemburgi SES Global céggel folytatja, amely jelenleg is a Connexion sávszélesség-kapacitásának egy jelentős részét biztosítja. De ezen kívül felmerült még lehetséges tulajdonos-, illetve vevőjelöltként a brit Immarsat és a New York-i székhelyű Loral Space & Communications is.
Kérdés persze, hogy mit szólnának a Boeing döntéséhez azok a légitársaságok, amelyek korábban több százezer dollárt költöttek repülőgépeik átalakítására. Ráadásul hasonló rendszert szereltek az amerikai elnök különgépeibe is, így ezeknek a készülékeknek a karbantartása stb. a Connexion megszűnésével szinte megoldhatatlan feladatot jelentene a Fehér Ház számára. A változások elsősorban Jim McNerney-nek, a Boeing új vezetőjének köszönhetők, aki egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy az óriáscégnek jelen kellene lennie a távközlési piacon is. Érdekesség, hogy korábban, amikor még az egyesítésekért és bővítésekért felelős igazgatóként dolgozott, McNerney alá tartozott a Connexion részlege is és év elején még arról biztosította a részleghez tartozó 646 dolgozót, hogy megmarad a munkahelyük.
Elfogyott az amerikai óriáscég türelme. A vállalat vezetői úgy döntöttek, hogy mivel a Connexion hat éve még egy cent hasznot sem hozott a konyhára, ezért eladják vagy felszámolják a társaságot. A Boeing már fel is vette a kapcsolatot a különböző műhold-üzemeltetőkkel és más lehetséges potenciális vevőjelöltekkel, akik vagy hajlandóak lennének többségi tulajdonrészt szerezni a Connexionban vagy teljesen megvásárolnák. Amennyiben egyik elképzelése sem valósul meg, úgy az óriáscég bezárja leányvállalatát annak ellenére, hogy több légitársaság (például a Lufthansa, a Japan Airlines és a Singapore Airlines) egyes járatain már megrendelhetők a Connexion által biztosított repülőgép-fedélzeti internetszolgáltatások.
Elemzők szerint 2000 óta a Boeing közel egymilliárd dollárt fektetett be a társaságba, ám az ennek ellenére sem tudott jelentős sikereket elérni. Mivel az amerikai légitársaságokat eddig egyáltalán nem érdekelték a Connexion szolgáltatásai és amerikai járatokon nem is használják őket, ezért elképzelhető, hogy a Boeing hajlandó lenne kevesebb pénzért, 150 millió dollár körüli összegért megválni az internetszolgáltatótól. A Connexionnál egyébként bárki internetezhet a repülőgépek fedélzetén, ehhez csupán egy WiFi-adapteres laptoppal kell rendelkeznie. A világhálón való szörfölést és e-mailezést lehetővé tevő csomagok ára 10 és 27 dollár között van. Az internethozzáféréseket műholdak segítségével biztosítják.
A lehetőség adott, de csak keveseket érdekel
Kiszivárgott információk szerint a Boeing a legintenzívebb tárgyalásokat a luxemburgi SES Global céggel folytatja, amely jelenleg is a Connexion sávszélesség-kapacitásának egy jelentős részét biztosítja. De ezen kívül felmerült még lehetséges tulajdonos-, illetve vevőjelöltként a brit Immarsat és a New York-i székhelyű Loral Space & Communications is.
Kérdés persze, hogy mit szólnának a Boeing döntéséhez azok a légitársaságok, amelyek korábban több százezer dollárt költöttek repülőgépeik átalakítására. Ráadásul hasonló rendszert szereltek az amerikai elnök különgépeibe is, így ezeknek a készülékeknek a karbantartása stb. a Connexion megszűnésével szinte megoldhatatlan feladatot jelentene a Fehér Ház számára. A változások elsősorban Jim McNerney-nek, a Boeing új vezetőjének köszönhetők, aki egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy az óriáscégnek jelen kellene lennie a távközlési piacon is. Érdekesség, hogy korábban, amikor még az egyesítésekért és bővítésekért felelős igazgatóként dolgozott, McNerney alá tartozott a Connexion részlege is és év elején még arról biztosította a részleghez tartozó 646 dolgozót, hogy megmarad a munkahelyük.